• Mamasnest

För oss med barn som inte sover!!!

Pasadena skrev 2008-01-04 13:03:02 följande:
    Hörde nånstans att när man ammar så gör hormonet att man klarar av upphackade nätter mycket bättre. Ammar man inte kan det vara direkt farligt att inte få någon sömn. HJÄLP säger jag bara, jag som hade tänkt sluta amma snart.
     Sluta amma??? Du är bra modig du med hör jag. Det är ju sista utvägen när inget annat funkar, jag vågar INTE sluta med det.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Pasadena skrev 2008-01-04 13:07:13 följande:
    Nej jag ska nog amma ett tag till tror jag
    Skrämde jag dig?
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Applemum: Jag har också svårt att väcka min 10-åring gpå morgonen.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-04 16:02:41 följande:
    Mamasnest:Haha ja tror sambon är lite avskräckt från att skaffa fler han sa i morse i badrummet att "ska det vara såhär så orkar jag nog inte med fler barn!" Han delar nätterna med mig kan tilläggas! Men jag skulle nog vilja ha en till liten sen *skadad* den kanske sover bättre haha!Pasadena:Jag ammar inte och har inte gjort sen de var 1 mån och de är nu 9 mån snart!
    Inte för att skrämmas, men jag tyckte inte att det var så jobbigt att ha två barn men när trean kom blev det verkligen kaos. Det är barn vart man än tittar och man har noll koll på vem som behöver vad för stunden. Jag kallar dem för fel namn, snyter näsan på fel unge (en 10-åring gillar inte det) och skickar nästan fel barn till skolan. Dessutom hittar två barn alltid på något när man koncentrerar sig på den tredje. Minstingen här hemma har suttit med hinkar över huvudet i babysittern och nästan fått hårspännen inkörda i fontanellen. 2-åringen har brottats med 10-åringen i soffan och ramlat med huvudet i bordsskivan otaliga gånger och 10-åringen passar på att smuggla med sig godis och läsk upp på rummet när jag traslar ut babyfingrar ur håret på en skrikande 2-åring.
    Behöver jag säga att det inte blir fler barn i den här familjen???
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Applemum skrev 2008-01-04 21:17:57 följande:
    mamasnest.Har samma kaos m mina tre ! men rut e så liten så här är det mest tvåan som röjjer!
    Vänta bara du... Min minsta var också bara en lugn bebis tills för några veckor sedan. Nu lever hon rövare hela dagarna och är värre än de andra två tillsammans när hon vill.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Fusion: En tanke bara, tror du inte att ni hjälper honom att nöta in vanan att vakna en gång i timmen om ni tar upp honom varje gång? Kanske är det bättre att sitta brevid sängen och få honom att somna om där?! Då kanske han somnar om av sig självt när han vaknar varje timme.

Applemum: Hur gick resten av natten?

lillasnövit: Kanon att kuren funkar så bra.  Jag tycker ändå att ni ska ramsa även om det kommer att väcka honom i början, den ska ju ta över helt ganska snart. Att avvakta kan vara svårt tycker jag men det funkar verkligen. Lillan vaknade kl 1 och 2 i natt och då låg jag kvar i sängen och avvaktade samt ramsade några gånger och första gången tog det 15 minuter innan hon sov och andra gången tog det 5 minuter.
    Han kanske inte ens vaknar om ni ramsar?!

Vyssanlull-tassar har aldrig funkat på mina barn alls.

Undra varför lillan vaknade kl 1 och 2 i natt när hon har sovit till 3-4 sista dagarna?! Tur att det funkade att ramsa så jag inte behövde ta upp henne i alla fall. Kl 6 gick sambon upp med den stora och lät henne hälla ut duplo vilket väckte mig och lillan, då var jag INTE glad.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    michiara skrev 2008-01-05 07:41:26 följande:
    är det bara mammor med bebisar här? inte någon med större barn?
    Hur gamla barn tänker du på? Jag tror det finns någon med 3-åring och någon med 2-åring i tråden.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    michiara skrev 2008-01-05 07:52:52 följande:
    okej..jag har en 8-åring
    Jag har en 10-åring som visserligen sover, men hur ser ert problem ut?
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    lillasnövit skrev 2008-01-05 08:52:57 följande:
    Mamasnest: Vi körde med ramsa resten av gångerna inatt, vi blev bara så snopna att han gav med sig så fort, hade ju räknat med minst en timmes gallskrik varje uppvak, nu skrek han så lite att vi bara var inee två gånger per uppvak innan han somnat om. Han vaknade 2,40 03,00 03,20 ,3,40 och sov sen till SEX!!! Vi är mer än nöjda. Återstår attse hur nästanatt blir! Tack alla härinne för stöttning, peppning och välmenta råd!!!
    Ok, jag trodde att ni skippade ramsan helt.
    Visst är det underbart att se hur kuren verkligen fungerar?! MAn vill liksom hjälpa alla andra i samma situation med den. Räcka ut tungan
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Moadja: Vilka sovmetoder har ni provat och hur länge? Ibland tar det ett tag för en sovmetod att "sätta sig". Berätta gärna mer så kanske det är någotn som har bra tips!
    Vad gör ni när han vaknar tex?

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!