För oss med barn som inte sover!!!
Tycker förresten att de redan är rätt så busiga, tar varandras leksaker, drar i gardinerna och rycker ut kontakter etc och nu är nån vaken igen! Suck!
Tycker förresten att de redan är rätt så busiga, tar varandras leksaker, drar i gardinerna och rycker ut kontakter etc och nu är nån vaken igen! Suck!
Tack för svaret angående theralendropparna (minns nu inte vem det var för det var så långt bak men tack som sagt).
Mina grabbs sov faktiskt jättebra natten som var. De var lite oroliga dryga timmen efter läggning och jag fick buffa, smeka lite på rygg/huvud vid fem tillfällen tror jag att det var. Tror jag var till ena killen fyra gånger och den andra en men sen sov de ända till kl 6 utan uppvak sen och även då gick de att söva om till kl 7, så supernice! Kände mig utsövd i morse vilket jag inte gjort på flera nätter nu. Konstigt tycker jag att vissa nätter funkar så bra medans andra är riktiga "hellnights". Fler som har så? Undrar vad det beror på egentligen?
Vår kväll var katastrofal! Jag var hemma själv då sambon hobbyjobbade, grabbarna vaknade väl en ca 10 ggr innan kl 23 och var tvungen att ta upp den ena en stund då han skrek i falsett typ och då väcker han ju även brorsan. Satt med honom en 10-15 min och höll tummarna att inte brorsan också skulle vakna just då och precis när jag var på väg att lägga ner honom igen så vaknade ju såklart brorsan också så försökte vyssan-lulla honom med den andra i famnen! Lätt! Hm fick lägga ner honom och stå och hänga över båda spjälsängarna och det kändes som om armarna höll på att domna bort! Vid en 00-tiden var de tillfälligt lugna och jag passade på att komma isäng då kom även sambon hem men sen fortsatte natten i kvällens tecken med en massa uppvak och jag sov som ett as och gick även i sömnen! Hm har jag sagt att även jag har sömnproblem? Haha eller NOT. Kl 5.30 var båda helt hysteriska och vi tog dem till vår säng för att försöka få nån sömn innan vi skulle upp men det var ju rätt kört! Samsovning funkar inte för våra kidz! Kl 8 åkte sambon sen för att hobbyjobba igen och han är väl hemma vid en 18 eller nåt! Urk! Blää och långt blev det också men skönt att klaga lite!
Mamasnest:
Ja hoppas på det, här har vi ofta två dåliga och en bra eller ok natt fast bortsett från natten innan igår så har hela veckan varit rutten nu.
Mamasnest:
Shit men vad bra att hon sov då iaf när det var kaos i övrigt. Men tråkigt att du inte fick sova såklart. Här sov de kasst i natt igen men de hade även sovit dåligt på dagen och ibland så verkar det faktiskt som om "sömn föder sömn" så det var kanske inte så konstigt då de var lite övertrötta när de la sig.
Hoppas på en bättre dag idag och att det vänder vilken dag som helst nu
För det gör det väl eller??????
Pasadena:
Nej de verkar inte ta igen sömnen på dagarna! Jag har fullt sjå att få dem att sova på dagarna överhuvudtaget. De vaknar ju stup i kvarten här. De sover bättre ute dock så nu är det två promenader om dagen som gäller här! Vad jag förstått så bör 9 månaders sova ungefär 14 timmar per dygn så jag försöker få dem att sova ca 2 x 1 h till 1 1/2 h men de vaknar ju ofta flera ggr på den tiden och skulle jag inte söva om så sover de typ 20-30 min per gång. Har nyligen haft dem att sova 3 ggr och då brukade det funka hyfsat med 3 x 30 min men 2 x 30 min så blir de griniga på dagarna och det är inte kul!
Nu så nu sover de iaf för stunden ute i vagnen! Vår babyvakt har dock precis pajat, suck, så nu sitter jag med öppet fönster, brr lite kallt. Men sambon skulle åka in med den till Babyland på lunchen får se vad de säger, den är ju bara 8 mån eller nåt den borde väl kunna hållalite längre tycker man ju.
Fick förresten 10 röda rosor av sambon igår!
Vet inte om han har lite dåligt samvete för att han är borta så mycket, fina var de iaf!
Applemum:
Ja det tror jag med, de är ju så härliga när de busar med varandra. I förrgår kröp de runt runt och jagade varandra, bet vrandra i blöjbaken och skrattade som tokar och då smälter man ju bara totalt! De har så mycket glädje av varandra redan och då är de ju bara 9 mån! Hoppas bara de kommer att sova lite bättre snart också
leeena:
Ett tips med flaskorna är att ha varmt vatten på termos och pulver i vällingdoserare bredvid sängen, det hade jag så slapp jag gå ut i köket iaf.