• Tozza

För oss med barn som inte sover!!!

Fusion: Har fått för mig att vi bor i samma stad, barnklinken här är väl inte jag överförtjust i, läkaren sa till oss att "en del barn sover mer och en del mindre och de har ju olika perioder i sitt lic som är oroliga och eran kommer snart gå över, hon behöver närhet och sova i er säng" - haha här sitter vi 6mån senare i samma sits.

Men ja tycker eran sits låter grymt lik våran när Alizia var mindre. Ganska okej på dagarna men gnäller och gnyr i sömnen och sover oroligt, så var Alizia med första månaderna och nu efterhand var det säkert pga allergierna har vi kommit på. Hur är han i magen? Lös, hård, kräks han mkt?

Om han inte tar nutramigen så finns ju enago vällingen som oxå är mjölkfri (om han börjat med välling då) annars kan man blanda i socker (kanske inte det bästa) eller lite sinlac pulver i nutramigenet för att få bort den äckliga smaken.

Det där med för mkt mat har jag en kompis vars son åt en hel del och sov urkasst, på BVC sa dom att han åt för mkt och för mkt fibrer så magen fick jobba så mkt. Så när han var runt 5mån så drog de ner på fruktpurér och gav mild gröt och mest amning och det tog tid men efter nån månad var det världens skillnad. Han är 1½år och har fortfarande väldigt känslig mage när det gäller just fibrer å så.

Jaa du, om man hade nått svar, man bara yrar runt och hasplar ur sig allt man kommer på....

Vi har haft sån tur med BVC och alla vi träffat på under resans gång med Alizias allergier och med hennes sömn. Vi har faktiskt aldrig själva bett om hjälp eller så, utan våran BVC tant har sett igenom oss att allt inte är bra. Första månderna så visste vi ju inte hur ett barn var och vi ville inte vara hispiga förstagångsföräldrar eller "vara till last", så när jag sa till BVC när Alizia var 3mån att jag trodde nyfödda sov ganska mkt, det hade jag läst nånstans, men hon sover ju bara 3tim/dygn, då flög BVC tanten i taket och en allergi utredning började. Med sömnen så fanns det ju inte så mkt BVC kunde göra första året, mer än att stötta oss och prata om alla vanliga kurer (SHN, 5mm mm) och säga hela tiden "det är en fas" , när man läst boken "att växa och upptäcka världen" så sov ju inte Alizia bättre men jag kunde ju då inse att det var ytterligare en (jävla) fas och acceptera läget lite bättre. När vi var på 1års kontrollen så tyckte BVC vi och Alizia såg helt förstörda ut och tyckte vi skulle ta sömnmedel oh böra prata med barnpsykolog för ännu emr tips och råd - men vi avböjde och sa att vi kämpar på. 2 veckor senare bröt jag ihop och dagen efter fick vi tid hos barnpsykolog och där är vi än... Men vi har ett fullt "team" runt oss med ständig kontakt, BVC, läkare, barnpsykolog osv - de har full koll dels på Alizia men oxå på oss, dom är livrädda att vi ska vackla som föräldrar och inte orka mer. Men har man nått val..... ?
    Alizia - AIK - Ab imo pectore
  • Tozza
    Britha skrev 2008-01-17 21:04:29 följande:
    Var hos barn psykologen idag ang Theos sömn besvär, de tog emot vår sömn dagbok och ska gå igenom den på mötet på tisdag för att sedan kunna ge mer konkreta tipps. Hoppas, hoppas de kan hjälpa oss!! Fick rådet av henne idag att vi skulle flytta hemifrån en vecka (till mormor) för att se om det är miljön hemma som stör, men det känns lite väl jobbigt. Är det någon annan som har testat det?
    Min dotter med svåra ösmnproblem har sovit hos min mamma ett par ggr, och alltid sovit mkt bättre!! Nu senast hade vi riktigt hemska nätter (en hel vecka)  när hon sov max 1-2tim/dygn så i lördags fick hon sova hos mamma, dels för att jag och min mamn skulle få sova lite och för att se om det var lika hos mamma. Vi räknade med att hon åtminstone borde vakna 5-6ggr och härja. 

Alizia hade sovit 20-04.00 i sin säng, sen från 04.10-08.45 i mammas säng- 08.45 fick mamma VÄCKA henne! Visst hade hon knölat mkt i sängen och vaknat till några ggr men inte skrikigt.... Så för oss var det en stor skillnad! Men nu står vi ju och undrar varför det är så? Vad är felet hemma? Vad är felet med oss? Var det bara tillfälligt?

Vi går oxå och träffar barnpsykolog så vi ska testa en gång till att göra så att Alizia sover hos min mamma och sen se vad psykologen tror om allt.

Kanske är värt att tetsa, kanske inte en hel vecka (om man inte vill) men en eller ett par nätter?
  • Tozza
    Britha skrev 2008-01-18 07:40:25 följande:
    Jag vet inte vad det är men de gånger han har sovit hos mormor så har han sovit bra, nästan hela nätterna. Vaknar en gång och sen legat och dragit sig länge på morgonen. Det konstiga är ju att det är mormor som har alla blommorna, husdjuren m.m. (han har astma)Han ska få testa på lördag (äntligen sova) och då ska hon skriva sömndagbok också. Men att han sover bra hos mormor kan jag ju redan konstatera eftersom jag och han sov över där en helg för två veckor sedan. Men jag känner ändå att jag behöver hjälp av psykologen när han är i hemma miljön och inte när han är hos mormor. Känns lite väl mycket att flytta hem en hel vecka, skulle aldrig palla det!!
    Nää en hel vecka är ju lång tid, men nån natt som ni tänkt (om inte annat för att ni ska få vila upp er lite). Vi sov hela familjen hos min mamma för ett tag sen i en vecka - och Alizia knölade då massor. Inte lika mkt som när vi är hemma, men mer än när bara hon är hos mormor utan oss. Så det känns lite som att hon vet att oss kan hon "köra med", hon känner oss utan och innan och vet vad vårat nästa drag är (oftast efter att hon varit vaken flera timmar per natt ger vi upp och hon får komma upp och leka eller vad hon nu vill) Hos mormor vet hon ju inte vad dom ska göra när hon vaknar....

mamanest: Låter ju helt klart värt att testa Glad

Här har vi haft en dröm natt ,Alizia har sovit i 6 timmar isträck inatt (visserligen med hjälp av sömnmedel men ändå....) Det värsta är att när jag väl har sovit 6tim isträck så är jag nästan ÄNNU tröttare
  • Tozza
    Fusion skrev 2008-01-18 12:42:28 följande:
    fy fan vad less jag blir ...nu fick jag ett smärre utbrott här hemma orkar fan inte höra mer skrik snart ..är det inte sömnlösa nätter med skrik så är det skrik hela dagarna vad fan man än gör skriker han , kan inte ens lägga honom ifrån sig 10 minuter så man kan duscha eller gå på toaletten..är det ett jävla monster man har fått som gör allt för att man ska tappa humöret och bli ilsken kan man inte ha fått en normal unge för , ge mig tips på hur man ska få han att bara för en dag vara som ett vanligt lugnt barn som jollrar och kan ligga en liten stund för sig själv innan han blir en pappa mindre..
    Jag känner ingen dina tankar och känslor, både för mig själv men även hur min man känner. Och på nått sätt kan jag stänga av skriken lättare än min man, han måste lixom göra något hela tiden för att hon ska bli tyst och lugn. Handla på nått sätt... Svårt att förklara. Alizia var grymt lik din son när hon var i den åldern, har inte BVC utrett allergi? Det var det första dom gjorde här, sen reflux osv - det var ju så svårt och veta vad det var som störde Alizia så dom chansade väl mest men gjorde nått iaf, och för oss kändes det bra att dom tog tag i det.

Känner man för lite konkret hjälp, just för att få prata av sig om situationen så tipsar jag om Barnhälsovården på Torkelberg (för ni bor i Lkpg va, eller har jag fattat helt fel?) där är våran barnpsykolog som är helt underbar!! Och då hadlar det INTE om att man är dålig förädlker elelr att barnet har psykologiska problem - utan om stöttning och få prata av sig. Precis det du skrev i inlägget ovan om hur j**la frustrerande det är att inte kunna hjälpa sitt barn till ro, att man funderar allvarligt på och fly fältet undrar vad f**n man gett sig in på - sånt har vi öst ur oss hos henne och hon har kommit med tips och råd som är guld värda för vår lilla familj!

*skakar av ilska när jag läser i slutet av tråden - så j*vla förbannad och räknar till 10 och tänker "ignorans var det, ignorans, ignorans"*

• Tozza
    Josefine85 skrev 2008-01-30 19:38:02 följande:
    Hallå Hallå alla trötta.Längesen man skrev här nu!Har nu fått Theralen utskrivet av läkaren igår. 4 droppar ska han ha innan läggdags. Var nervös igår kväll när han skulle få. Han fick sova med mej för ja va lite nojig :)Han vakna till några ggr under natten.. men inge skrik å gap eller så. Får se hur det går inatt. Han ska få sova i sitt rum. Kommer nog smyga in där några ggr och kolla så allt är bra :)
    Oj det var mkt, fick ni börja med 4 droppar direkt (går det kanske på vikt osv och inte på ålder?) Jag var med skit nervös första nätterna Alizia fick theralen, sprang som en tok in och kollade till henne, och hon sov som en stock Skrattande
  • Tozza
    didilej skrev 2008-01-31 19:54:31 följande:
    Mamamekko - Tycker att du har många insiktsfulla åsikter. Jag tycker också att det är skrämmande att sömnmedel verkar bli vanligare/mera accepterat. Det FINNS säkert tillfällen då det är befogat men att börja se det som ett alternativ bland alla andra metoder känns ja - skrämmande. Det var därför jag ställde frågan tidigare i tråden - för att förstå HUR jobbiga nätterna skall vara för att läkare skall skriva ut medicin. Det här är inte ett påhopp mot er som använder sömnmedicin - skulle det ha funnits en annan utväg skulle ni säkert ha valt den! Frågan var helt enkelt ställd för att jag skulle förstå omständigheterna bättre.

HUR jobbiga nätterna ska vara beror nog på väldigt mkt, men som jag har sagt innan så finns det nog ingen (tror och hoppas jag) som utan att ha tetsat ALLT, olika sömnmedtoder, pratat med barnpsykolog, gått igenom fysiska och psykiska orsaker/utredningar osv som vill ge sitt barn sömnmedel. Det är inget man ber om direkt...  Det är en sista utväg och då oftast för att bryta ett stört sömnmönster. Man mår som förälder inte särskilt bra av att ge sitt barn Therelen, men man mår bra av att få se sitt barn äntligen kunna få sova, växa och utvecklats. För visst vill alla barn sova, men en hel del kan inte av olika anledningar och behöver då få hjälp med det.

Anledningen till att vi gett vår dotter theralen är lång, men lite som det mamamekko skrev om håller jag med, och så tänkte vi (även om vi nu i efterhand insåg att vår dotter hade sömnstörningar tidigt, emn hon är första barnet och vi visste inte annat) Men första månaderna kan man väl inte räkna med så mkt sömn, det är så mkt faser osv så vi kämpade på tills hon var 1 år. Vi har alltid haft tydliga rutiner osv (från 5mån) när hon var ca 5,5mån testade 5mm med jätte bra resultat, nu somnade hon iaf själv i sin säng utan ett ljud. Vid 8mån (separationsångestfasen) gick inte det längre (helt förståligt att nattning och sömn rubbas) men det gav aldrig med sig, när hon var 1år vaknade hon runt 25-30ggr/natt, sov inget på dagen och hon somnade endast av total utmattning i vår famn (för att då sova i ca 15min isträck). Men vi kämpade på ett tag till men tillsut gick vår familj i backen - då hade vi gjort div läkarutredningar (alllergi, mage, halsbränna, öron, näsa - ja vi var stammisar på BVC, VC och Barnkliniken - oc de hittade ingen orsak till vaför hon inte kunde sova!) Då tyckte BVC vi skulle testa sömnmedel, vi vägrade utan ville testa ALLT innan dess, och det sista var då att träffa en barnpsykolog, dels för att stötta oss som familj (man är inte människa när man inte får sova), se över vår vardag och Alizias uppväxt om det var nått där som kunde störa hennes sömn, även utreda ev psykiska besvär) Det hjälpte lite när vi gått där i ca 4-5mån, vi kom ner till att hon "bara" vaknade ca 10ggr/natt en bra natt, men bättre blev det aldrig,  alla runt om (BVC, barnläkare och barnpsykolog) sa att de kan inte hjälpa oss mer (snacka om att vi höll på att gå under när de sa det) utn dom tyckte vi skulle testa theralen i 10dagar (då med 2 droppar) för att bryta sömnmönstret och konstaterade att hon har "svåra sömnrubbningar". Theralenet hjälpte jätte bra första 2-3dagarna, sen blev det som vanligt. Vi höll upp i 2-3 veckor, sen blev det om det går värre, Alizia snittade då ca 2-3tim/dygn, så vi testade therlaen igen och det hjälpte efter ett par dagar men sen likadant igen. Ungen sov inte trots sömnmedel!

Då som ett sista halmstrå fick vi remiss till öra/näsa/hals för att kolla ev polyper i näsan då vi hört att det kan orsaka sömnstörningar - och läkaren tyckte väl att mandlarna såg stora ut och fixade en tid till operation av dom. Vi fick en tid ca 1,5mån senare och då var vår familj på gränsen till nervsammanbrott (eller ja vi var nog redan där) så då fick vi ordinationen att ständigt ge theralen, max dos 4 droppar tills operationen är avklarad. Hon opererades i måndags.... Och som 3hjärtan sa så hade vi (Alizia) aldrig klarat oss utan Theralen - nu kan vi inte ge det mer såklart efterssom hon är nyopereerad, och vi undrar hur nätterna kommer se ut här framöver. Men det lär vi väl få se snart...

Hmm..ja så att svara kort på frågan Skrattande, så för att få theralen så tror jag (beror ju självklart på läkaren) att man ska ha svåra sömnproblem.

Japp nu vaknade min 20mån dotter..igen!

• Tozza
    michiara skrev 2008-01-31 20:17:39 följande:
    idag är den lyckligaste dagen på länge. Min dotter som sovit max 4  timmar per kväll och vaknat cirka 00 varje natt har äntligen vänt lite på sömnen efter vi började med Theralen igen. Visst hon vaknar men inte kl 00 och inte varje natt. Men idag kom beviset på att hon mår lite bättre.. hon har gått upp 2 kg sedan början på jan dvs när jag fick Theralen utskrivet.. hennes mörka ringar runt ögonen är borta och hon är inte lika håglös längre. Hon väger självklart väldigt lite fortfarande eftersom hon har sitt grundproblem men hon har gått över 20 kg-s sträcket iaf
    Visst är det härligt! Skrattande När vi körde med theralen och det funkade (ca 3 veckor innan jul) så gick Alizia upp i vikt, 1½år och äntligen över 10kg sträcket, hon utvecklades massor i tal och motorisk, och hon var mer harmonisk. Alizia har aldrig gnällt över lite sömn, utan tvärtom, ju mindre sömn ju mer uppskruvad. Vi fattar inte hur hon orkar, vi går på knäna och hon är som en duracellkanin, överallt hela tiden! Så de flesta utomståendens trodde ju inte på våra sömnproblem, hon som är glad och sprallig! (tills dom var barnvakt en hel dag och såg HUR mycket glad och sprallig hon var) I början på januari kunde vi inte ge theralen pga att Alizia var sjuk så hon har inte fått det på ca 2 veckor och sömnen har ju varit därefter, och nu hade hon gått ner i vikt igen till under 10kg. Sömnen är verkligen livsviktig!
  • Tozza
    Ang theralen: Har ju kört på det tillåfrån i snart 6mån (hjälp - vart tar tiden vägen).

Och ja, det är ju egentligen en insomningsmedicin, men det hjälper ju även barnet att komma ner i djupsömn bättre så det hjälper ju till när barnet sover.

Som många skriver så verkar det som dosen måste höjas, och självklart finns det ju ett max tak där med - ett barns kropp/hjärna klarar ju inte hur mkt som helst. Vi började när Alizia var 15mån (9,5kg) med 2droppar i 10dagar, höjde sen efter ca 1-2mån till 3 droppar i 14dagar. Sen efter ytterligare en månad höjde vi till 4 droppar och körde på det ständigt i ca 2månader - och läkaren sa (med viss tvekan) att vi kunde testa 5 droppar i nödfall. Då var hon 1,5år och 10kg. Vi har inte testat 5 droppar för det kändes osäkert.

Theralen verkar i ca 5timmar vad vi märkt (effekten verkar komma efter ca 1 timme från intaget), i början när vi gav 2-3 droppar så kunde vi i nödfall ge en dos till om hon vaknade just efter 5 timmar. Tex så gav vi 18.30, och så vaknade hon alltid igen strax efter 00, och då kunde vi i nödfall ge 2 droppar igen. Vi testade det några ggr men det kvittade - hon somnade inte om bättre för det- så vi gjorde det inte igen.

Så nää, det är ingen mirakel medicin. Tyvärr.

Nu kör vi utan theralen - och på nått sätt så känns det som att det kvittar. Visst att hon med theralen iaf ibland kunde sova i ca 5tim isträck och att första perioden på kvällen var gnska lugn med kanske bara 2-3 snabba uppvak - men det spelar ju ingen roll - therlaen läser ju inte problemet: VARFÖR hon vaknar?

Ni som ger theralen, vad för olika undersökningar mm har ni gjort på barnen? Finns det någon medicinsk orsak till varför de får therlaen?

Jag måste få reda på varför Alizia vaknar alltifrån 5ggr (väldigt bra natt) till 35ggr - det svaret ger ju inte theralen mig. Nått är det ju som gör att hon vaknar så mkt - och har gjort i snart 1 år!! (ja fram tills hon var 8-9mån kan man ju inte räkna med annat än att hon vaknar flera ggr per natt så jag räknar inte med att det var sömnproblem då - även fast det var skittufft och jag hade sömnproblemRäcka ut tungan)

Jaja, nu har hon iaf somnat.... 
  • Tozza
    Aurora skrev 2008-02-07 21:19:35 följande:
    hur gamla är era barn`?har inte läst hela tråden,Men har en dotter på 3½år som har sen födseln haft sömnproblem,fast man då trodde att det skulle gå över.Har under en enda månad av sitt liv sovit hela nätter,den sista hela natten inföll för två år sen.Vart vänder man sig för råd och stöd?bvc kan inget utan hänvisar till att "det nog går över med tiden"...En bra natt vaknar hon 3-5 gånger..en dålig natt orkar man inte ens räkna..En anhörig tyckte vi skulle be om en remiss till barnpsyk.
    Min dotter är 20 månader - och ja som du säger, så väntar man på att det ska gå över. Här så trodde vi ju det, eller ja vi som föräldrar har nog alltid trott det, men BVC sa när hon var lite över året att det här går inte längre (alla vi 3 var vrak) och skickade oss till barnpsykolog - vilket är något jag varmt rekomenderar! Visst att vår barnpsykolog inte fått Alizia att sova hela nätter (men det är inte vårat mål heller) men hon är sådant stöd för oss hela familjen, och kommer med mycket goda råd osv. Ett ställe där man kan ventilera sig, spy ut sin trötthet och frustration och få förståelse! Och självklart även utreda ev psykiska orsaker till sömnstörningen.
  • Tozza
    michiara skrev 2008-02-09 08:33:09 följande:
    våra läkare har alltid sagt att det är pga av hennes adhd som hon inte sover.. att hon inte kommer ner i djupsömn och om hon vaknar till så är det från 0-100 på en sekund, då är hon klarvaken. vi andra vanliga människor kan ju ligga och dra oss, vända på oss och fundera på om vi verkligen inte kan somna om några minuter, eller vi vänder på oss, blundar och somnar. Det kan inte dessa barn. Det låter logiskt i mina ögon iaf med tanke på vad handikappet innebär så jag litar på det.
    Det låter EXAKT som min dotter, alltså hon ihinner knappt vakna innan hon är uppe. Var hon så när hon var mindre med?
  • Tozza

Vi har båda varianterna här - ibland på samma gång Förvånad Och jag kan inte bestämma mig för vilket som är värst...

Men iof så är jag jätteglad om Alizia somnar om inom 15min efter hon vaknat (även att hon vaknar 15-20ggr/natt), men är det så att hon inte somnar om utan har sina perioder när hon är vaken flera timmar isträck så är det grymt frustrerande - för då vet jag ju aldrig när ellerrättare sagt om hon somnar om mer för den natten, somnar hon om inom 15min så hoppas jag ju få sova lite till - haha yrigt men jag hoppas ni förstår? Skrattande

michiara: Vad heter den sömnmedicinen Ni får med melatonin? Måste det vara "licens" på den - eller är det godkänt av läkemedelsverket?

Vi har inte kört med theralen nu i 3 veckor - och sömnen är därefter men på nått sätt så har vi vant oss. Vi orkar lixom inte bry oss mer - vi har gjort allt, gått igenom allt, och theralen hjäpte oss iof till att hon sov några timmar isträck oftast (men inte alltid), men de botade ju inte sömnproblemen.

• Tozza
    Tozza skrev 2008-02-17 11:03:19 följande:
    Vi har inte kört med theralen nu i 3 veckor - och sömnen är därefter men på nått sätt så har vi vant oss. Vi orkar lixom inte bry oss mer - vi har gjort allt, gått igenom allt, och theralen hjäpte oss iof till att hon sov några timmar isträck oftast (men inte alltid), men de botade ju inte sömnproblemen.

Haha...vad jag fick äta upp det jag skrev ovan om att vi vant oss och inte orkar bry oss mer - inatt hade jag "jouren" och Alizia vaknade bara 2-3ggr mellan 19-00, vid 00 la jag mig i hennes rum och efter mkt skrik och gråt lyfte jag över henne till 90cm sängen som står där så vi låg där tillsammans och myste (?!) Med andra ord, hon vaknade minst 10ggr mellan 00-05.00, då hon tyckte det var morgon. Alltså ingen sömn för mindel och jag kände mig sådär jätte trött när jag lämnade Alizia på dagis vid 07.00, vid 09.00 på jobbet så däckade jag ihop, allt blod bara försvann från huvudet och hela jag skakade. Tur att mannen jobbar nära så han fick köra mig så jag har sovit 11-13.00 nu I STRÄCK (när sov jag så gott senast)

3hjärtan: Förstår precis vad du menar - och nu jäklar ska jag ha ett svar av barnpsykologen nästa gång om det "bara" kan bli så här - utan orsak, eller vad man ska säga.

Har köpt hem omega3 och ska börja testa, nån här som märkt skillnad?

• Tozza
    bussig: Härligt att höra att det gått bra!! Vad var det för Omega3 du körde med?

Jag har köpt Eskimo kids (eller nått sånt) men har inte börjat med det än... Min dotter opererade ju bort halsmandlar och polyper för vi trodde att det kanske var det som störde sömnen, men vad vi sett än efter ca 1 mån så är sömnen oförändrad, så man provar ju allt Skrattande Ska börja med Omega3 imorrn.
  • Tozza

Ang Omega 3 så började jag prova Eskimo Kids i fredags - kan väl inte säga än om det visar nått resultat. Men hon tycker inte om den, tror ni man kan ha den i mat/välling?

Jag var på föreläsning om naturläkemedel och var ju då såklart tvugnen att fråga om Omega 3 och sömn - föreläsaren (farmaceftisk bakgrund då såklart, och arbetar med läkemedels verket och socialstyrelsen ang forskning på naturläkemdel och läkemedel mm) Och hon hade inte hört att Omega 3 skulle hjälpa mot sömn mm, men däremot Omega 6 (forskas nu tydligen väldigt mkt på oroliga barn, barn med ADHD mm) och där hade det visat en positiv effekt.

Så vi köpte Eskimo Kids då den innehåller både Omega 3 och Omega 6 (sen som nån sa så är det ju i olika Omega 3 preparat olika Omega 3 *yrigt* men Eskimo Kids vet jag är "bra" omega 3 iom att den säljs på apoteket nu, de andra har jag ingen aning om då jag inte frågat om dom, men EyeQ låter ju som man kanske skulle testa om inte den här funkar)

Återstår och se om det hjälper. Förästen, nån som gett Omega 3 och tänkt att det hjälper, och sen slutat och sett att sömnen blir värre?

Vårat nästa steg är att få träffa en överläkare i sömnpsykologi (eller nått liknande) i Örebro, men just nu gör vi allt bara för att få "överleva". Alizias sömnrubbningar började ju visa sig mer och mer i mars förra året när hon var 10mån (innan hon var 8-10mån så trodde vi att det var normalt att hon inte sov så mkt och att man fick räkna emd det, så eg så har hon väl kanske aldrig sovit bra) Men iaf så har vi nu hållt på med alla läkarbesök, barnpsykoloigbesök, sömnmedel, tom operation av näsa/hals osv - och inget hjälper. Många undrar hur vi orkar  men har vi nått val?

Nu har vi slutat med theralen då vi inte tycker att det hjälper, eller visst, hon sover kanske en period 3-4 timmar då - men sen då? Det botar ju inte hennes sömnrubbningar helt klart. Ev att vi ska göra ett sista förösk med det i 3 veckor snart för att verkligen ha provat det ordentligt efter operationen (har redan gett några månader i sträck utan resultat innan operationen).

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!