För oss med barn som inte sover!!!
Fusion: Har fått för mig att vi bor i samma stad, barnklinken här är väl inte jag överförtjust i, läkaren sa till oss att "en del barn sover mer och en del mindre och de har ju olika perioder i sitt lic som är oroliga och eran kommer snart gå över, hon behöver närhet och sova i er säng" - haha här sitter vi 6mån senare i samma sits.Men ja tycker eran sits låter grymt lik våran när Alizia var mindre. Ganska okej på dagarna men gnäller och gnyr i sömnen och sover oroligt, så var Alizia med första månaderna och nu efterhand var det säkert pga allergierna har vi kommit på. Hur är han i magen? Lös, hård, kräks han mkt?
Om han inte tar nutramigen så finns ju enago vällingen som oxå är mjölkfri (om han börjat med välling då) annars kan man blanda i socker (kanske inte det bästa) eller lite sinlac pulver i nutramigenet för att få bort den äckliga smaken.
Det där med för mkt mat har jag en kompis vars son åt en hel del och sov urkasst, på BVC sa dom att han åt för mkt och för mkt fibrer så magen fick jobba så mkt. Så när han var runt 5mån så drog de ner på fruktpurér och gav mild gröt och mest amning och det tog tid men efter nån månad var det världens skillnad. Han är 1½år och har fortfarande väldigt känslig mage när det gäller just fibrer å så.
Jaa du, om man hade nått svar, man bara yrar runt och hasplar ur sig allt man kommer på....
Vi har haft sån tur med BVC och alla vi träffat på under resans gång med Alizias allergier och med hennes sömn. Vi har faktiskt aldrig själva bett om hjälp eller så, utan våran BVC tant har sett igenom oss att allt inte är bra. Första månderna så visste vi ju inte hur ett barn var och vi ville inte vara hispiga förstagångsföräldrar eller "vara till last", så när jag sa till BVC när Alizia var 3mån att jag trodde nyfödda sov ganska mkt, det hade jag läst nånstans, men hon sover ju bara 3tim/dygn, då flög BVC tanten i taket och en allergi utredning började. Med sömnen så fanns det ju inte så mkt BVC kunde göra första året, mer än att stötta oss och prata om alla vanliga kurer (SHN, 5mm mm) och säga hela tiden "det är en fas" , när man läst boken "att växa och upptäcka världen" så sov ju inte Alizia bättre men jag kunde ju då inse att det var ytterligare en (jävla) fas och acceptera läget lite bättre. När vi var på 1års kontrollen så tyckte BVC vi och Alizia såg helt förstörda ut och tyckte vi skulle ta sömnmedel oh böra prata med barnpsykolog för ännu emr tips och råd - men vi avböjde och sa att vi kämpar på. 2 veckor senare bröt jag ihop och dagen efter fick vi tid hos barnpsykolog och där är vi än... Men vi har ett fullt "team" runt oss med ständig kontakt, BVC, läkare, barnpsykolog osv - de har full koll dels på Alizia men oxå på oss, dom är livrädda att vi ska vackla som föräldrar och inte orka mer. Men har man nått val..... ?

)
Och jag kan inte bestämma mig för vilket som är värst...