• Mamasnest

För oss med barn som inte sover!!!

Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-03 14:06:17 följande:
    Hinnsvepning funkade dock inte på mig haha Men sömntips motages tacksamt inatt höll de oss vakna stup i kvarten bokstavligt talat!
    Jag har aldrig hunnit prova hinnsvepning eftersom jag slrämt ut ungarna innan BF.
    lillasnövit skrev 2008-01-03 14:08:08 följande:
    Jag har redan smygstartat jobba nån dag i veckan, börjar helt i mars. Websida dit man kan ställa frågor?? www.desperataforadrar.se????
    Vad ska vi säga när folk undrar hur de ska få bebisarna att sova då? "Ingen aning, våra barn sover heller inte"
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Gud vad skönt att kunna skratta åt eländet ibland.

Lillan sover än, har sovit i över 2 timmar nu. Kanske borde väcka henne?`!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Här har natten varit jättebra. Lillan somnade bums kl 19 och sov till kl 3.30 då jag ammade henne. Sedan sov hon till 06 då hon blev ammad och sedan gjorde dagen. Lite tidigt att gå upp strax efter 6 tycker jag, men eftersom natten var så bra kändes det helt ok.
    Nu ligger sambon i magsjukan så jag bara väntar på min tur...

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Vad tråkigt att ni andra inte fått sova i natt.
    Är ni andra också skräckslagna på natten att barnet/barnen ska väcka äldre syskon? Jag får tokpanik när någon av dem börjar skrika på natten eftersom jag ser framför mig att båda småttingarna skriker sig blåa i var sitt rum och jag inte hinner få tyst på den ena innan den andra börjar.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Tvillingmamma2007 skrev 2008-01-04 09:29:11 följande:
    Mamasnest skrev 2008-01-04 09:25:29 följande: Inte äldre syskon men varandra! Våra sover i samma rum och då händer det ju att de väcker varandra men känner att vi måste ha dem i samma rum också annars kan man ju inte trösta dem samtidigt heller så som du beskriver eller lägga dem samtidigt när man är hemma själv.
    Jag har ju 18 månader mellan mina och står i valet och kvalet om jag ska lägga dem i samma rum snart. Det är ju som att välja mellan pest eller kolera känns det som just nu. Ska de väcka varandra eller vara omöjliga att få att somna om samtidigt?! Att natta dem själv är jag bra på, sambon är ju borta mycket så jag måste, det värsta är när de vaknar på natten...
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Applemum: Jag såg att du också har en 97:a, vad kul! Barcelona, shit vad nice! Jag och sambon ska på en barnfri helg till Amsterdam (min favvostad i Europa) så fort minstingen blivit lite äldre.

LillaNenne: Håll henne vaken efter kl 6 och se hur hon sover efter några nätter då. KAnske vänder hon litepå dygnet då?!

lottiec: Hur var det med sömnen när han var hos mormor då?

Vi har också magsjuka här hemma.

Tvillingmamma2007: Om jag hade fått twins första gången jag fick barn hade det inte blivit fler barn....aldrig någonsin.
    Man vänjer sig vid att vara ensam, det är nedräkning av dagar vissa gånger men andra perioder går det hur bra som helst. Som tur är jobbar sambon inga 4-veckors pass längre, de var jobbiga.

Vi var nyss ute och lekte lite och vet ni vad tjejer, man ser saker när man inte är förblindad av trötthet. Tidigare har jag bara sett barnvagnen framför mig men nu såg jag att de har målat om hus i området sedan jag tittade på dem sist.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Ha ha, jag måste berätta vad modiga vi är här hemma. I sommar ska vi åka till Kanada med alla barnen (sambon kommer därifrån) och dit är det 9 timmars tidsskillnad. Det ska bli spännande att se om barnen ställer om dygnet eller är vakna på nätterna. Ännu mer spännande ska bli att se hur det går när vi kommer hem.
    Håll med om att vi är supermodiga!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Pysseltjejen skrev 2008-01-04 12:48:33 följande:
    Mamasnest: Ja, ni är modiga, men ni gör helt rätt. ÅK!!jag vet inte hur mycket man har hålt på rutiner hit och dit och inget hjälper och ibland när man skiter i allt, åker iväg och har skoj så är konstig nog natten ganska bra sen.Så åk och ha skoj, vad är det värsta som kan hända...at dom är vakna?? hihihi....
    När vi var i Grekland i september så sov alla barnen hela nätter utan problem. Fattar inte hur det funkar men bra är det ju!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Pysseltjejen: Så fort jag slutade amma mellantjejen till sömns så delade vi lika. Sambon tar nu 2-åringen om hon vaknar på natten och jag tar lillan. Sover jag dåligt tar sambon båda barnen på morgonen.
    Jag och sambon har olika sömnbehov och har utformat ett schema efter det. Jag har inget emot att springa upp och ner på nätterna bara jag får sova ut på morgonen. Sambon klarar inte lika bra av att vara uppe på nätterna men har inget emot att gå upp tidigt på morgonen. Perfekt!
    Kanske du och din sambo kan prata igenom det och hitta en liknande lösning som passar er?!

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!