-
usch och bläää3hjärtan skrev 2008-01-17 06:34:28 följande:Härlig start på dagen kl 5... sonen kräktes! O mannen som åker till Sälen torsd-sönd...det är ju redan tufft som det är! Dock är han såååå värd att få komma iväg o göra ngt KUL! Men jag då... o magsjukt barn... Måtte man klara sig själv o slippa magsjuka... -
3-5 dagar låter lite tycker jagTvillingmamma2007 skrev 2008-01-17 08:42:20 följande:Nu har BVC ringt upp och denna lät inte lika "dömmande" som den jag pratade med igår, tur. Ska testa att utesluta all mjölk i minst 3-5 dagar. Jag trodde man var tvungen att göra det längre men hon sa att det brukade visa sig snabbt...jaja ingen hindrar en väl från att testa lite längre iaf. -
Pappan till mina barn har det så enkelt, han kommer när han vill (vi är särbo) och så är det så enkelt att åka härifrån. Hade räknat med att få vila lite nu när minstingen sover lunch men då ringde de från skolan och stora barnet var dålig så hon var tvungen att komma hem. Såklart att jag inte hindrar henne från att komma hem
men jag skulle faktiskt behöva få vila lite.. Nu sover iofs båda barnen så så fort min lunch är färdig ska jag sova så länge jag kan
-
jag är ingen sjalmänniska men en sjal måste ju vara guld värd såna här gånger.Pasadena skrev 2008-01-18 16:14:22 följande:Fusion,ett tips är att ta konstakt med privat barnläkare. Det gjorde vi när bvc ignorerade våran oro. Om man söker på eniro finns det tom omdömmen på vissa läkare om man har tur!Ett tips är annars att skaffa många lekstationer, tex en hoppgunga, gåstol som någon annan tipsade, och en babybjörn att bära omkring honom på samtidigt som man fixar hemmma.
Andréa hade inga sömnbekymmer - vad jag minns innan hon fyllde 1 år men sen kom dom.. eller så har jag förträngt. Det jag minns är att hon oftast somnade runt midnatt och vaknade runt 5. men hur hon sov innan midnatt minns jag inte -
fast med en bra sjal blir man inte låst genom att bära utan då kan man göra två saker samtidigt.. vilket är svårt med en bärseleFusion skrev 2008-01-18 21:01:33 följande:siabellon:Vi har en babybjörn som vi har burit han i och visst han är lugn som en filbunke då , men det är ju just det att det känns som att man blir fast om man ska bära hela dagarna , vill ju hinna med en del annat som inte går om vi ska ha honom på magen...Nu har vi iaf varit hos min mamma och fick lite lugn och ro ett par timmar vilket var skönt , att kunna få ladda batterierna innan natten.. -
men guuud som om det inte är illa nog att de inte sover, ska grannarna börja knacka i golv och väggar oxåKryztina skrev 2008-01-22 07:18:48 följande:usch. denna natten går till historien.lovisa vaknade hela tiden kanske var 15 minut eller oftare. elle rvaknade och vaknade. det kändes som att hon aldrig sov riktigt, eller endast väldigt väldigt ytligt. försökte lägga henne i sin säng X antal gånger. hon tjöt som en gris. högt alltså väldigt högt. grannen knackade i golvet, jag orkade inte. PÅ MIG skulle hon ligga. På mig men på rygg. Vilket innebar att hon inte låg bekvämt alls. Hon korvade sig hela tiden, "ramlade av mig" och bökade och hade sig.vid 3-tiden hade jag inte sovit något alls, tog med mig Lovisa upp och bara grät. kollade om jörgen kunde ta henne men han var sjuk, förkyld och feber. så ha kunde ju inte det, sa han. somnade till någorlunda vid 4.30 vaknade som vanligt 6.30. varför kan hon inte sova!!!!?????jag går under .
usch!!
-
min dotter är 8 årNovus skrev 2008-01-22 08:28:38 följande:Kikar in här lite, då sonen inte verkar tycka att sömn är det viktigaste i hans liv direkt. Är så trött att jag knappt kan stå på benen Allt för ofta går han inte att lägga igen på natten. Utan han ska vara uppe några timmar Hur gamla är era barn som sover dåligt? Nils är 15 månader och har inte sovit bra sen han var 2 månader ungefär -
*kramar om massor* åhh din stackare. Har din sambo kommit hem nu?Mamasnest skrev 2008-01-22 08:42:22 följande:JAg sitter här och lipar som en bebis. Båda tjejerna har varit vakna hela natten och både jag och sambon med. Jag orkar inte med att aldrig få sova mer. Nu har barnen varit sjuka sedan nyår, alla tre i olika omgångar med vinterkräksjukan i 3 omgångar och influensan i 2 omgångar. Bara äldste sonen är frisk just nu. Själv har jag feber och torrhosta som gör att jag inte kan sova även när barnen råkar somna någon minut. När den ena lyckas somna så vaknar den andre och väcker alla andra och så håller det på här hemma nu när de är sjuka. Vi har varit vakna sedan kl 5 i morse då storasyster väckte lillasyster vilket resluterat i 2 supertrötta och skrikiga barn. Är det verkligen för mycket begärt att sova några få timmar??? -
I natt sov andréa några timmars sammanhängande sömn, men då har lillasyster krånglat
hon som aldrig krånglar men det slår aldrig fel, så fort andréa är lugn eller sover borta så är hon helt upp och ner. Hon har grinat flera ggr i timmen, hon har kissat ner sig. Själv är jag dunderförkyld så jag har inte kunnat sova de minuter som varit lugna.. tänk om stan vore öppen nu då skulle jag samla alla krafter och ta bussen in för jag kommer att få ett nervsammanbrott idag att vara hemma med dessa två vildbasar 
-
I natt har A oxå sovit
men lillasyster varit vaken.. de har bytt roller