• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

siabellon
    usch. jag har oxå fått en massa lustiga åkommor som att jag helt tappat rösten (när man ska ramsa...) o en svullen blå tunga??? Que? gick till läkare som bara skakade på huvudet men la till att utan normal sömn så minskar immunförsvaret radikalt!

• Applemum

Fast jag kan stav till mina barns namn

• Applemum

mrs 78
    när man byter sovrytm brukar det bli jobbigt en tid tills det satt sig! men det är vanligt att man övergår fr 1 till 2 sovsiestor runt ettårsåldern. hoppas att ditt barn börjar sova bättre om nätterna så snart dagsvilan blicvit rutin... för många(de flesta) brukar det bli bättre . annars kan jag bara tipsa om sånt som an hjälpa (men ännu inte funkat helt ut för mig än, men kanske snart?!*hoppas*) som. AW SovaHelaNatten kuren, undvika sött i alla former, mycket utevistelse, lugna och stabila nattningsrutiner. och framför allt som mamasnest skrev hitta en teknik som ni läser in er på och tror på för att om ni får självförtroende så känner barnet er trygghet i att det är sova man gör om natten... (jag kör SHN å e på god väg m min snart 19 mån kille).
    Berätta hur det går! Jag håller tummarna... Annars kan vi mötas här i tråden seeeega nattliga timmar...

• Applemum

pysseltjejen
    ledsen känner inte igen mig... Men det låter som om din dotter inte vill ha den längre vilan (snurr på dygnsrytmen) får hon ngt att dricka kanske det kan vara ide att ta bort det... inte ens vatten bör man vänja sig vid mitt i natten (om man inte e sjuk förstås). Läs anna wahlgrens hemsida hon kanske kan ge ngt tips... tror att sidansadress är www.annawahlgren.com

• Applemum

pasadena
    du har så rätt så inte är det BARA min sömnlöshet som plågar mig utan mest att min lille son inte får den vilan HAN behöver.

• Applemum

Actura
    det finns fler med liknande situation som din i tråden. Å jag skulle gissa att det är flest föräldrar m ngt äldre barn än bebisar. Jag har en 19 mån kille som strular rejält men när jag läser om er å många andras situation så är jag ganska förskonad men framförallt inte ensam!

• Applemum

är nu uppe efter 4 uppvak sedan klockan 12... (när jag gick å la mig, alldeles för sent...) Är regeln en bra natt sen tre dåliga ?

• Applemum

Han vaknar var tionde minut. Å jag kommer inte kunna få sova i morgonbitto då min sambo ska bort!!!!

• Applemum

Hej på er.
    fram till halv sex fick jag springa fram å tillbaka. Sen sov han till 7:45. Tack tack (i värsta fall vill han ju ha morgon klockan 6!) Men hu vad trött jag är.

pasadena Vi har varit lite halvkrassliga hela högen den senaste månaden (vilket säkert gjort sömnen än värre). men det verkar inte vara ngt ännu mer idag? Helt friska e vi dock inte. På dagarna sover Hjalmar 1,5 timme men undantag (om han får sova obekvämt i syskonvagnen t ex). I vårat fall blir det inte bra om man justerar sömnbristen på dagen. Mem hur går det för er m kure
    n och hostan?

Lillasnövit.
    Härligt! Det är så bra för självförstroendet när kuren fungerar. Hoppas du slipper bakslag!

Mamasnest
    aj aj vilken natt. ja det låter verkligen som ödets ironi... men om det e meningen att du ska vara vaken så kanske jag kan komma förbi å lämna min telning hos dig ett par nätter? . det gäller oss alla kanske?

tvillingmamma
    oj vad jobbigt för dig. och hoppas hoppas (å tror) att du får igen allt tusenfallt snart!

kram

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!