• Wictooria

Lite små äcklig fråga

nu är det såhär att jag har fått mask i magen(vanlig springmask/spolmask). Är detta farligt för fostret? Är i vecka 11 imon.

Och även, (någon som kanske varit i samma situation, eller vet) är det okej att ta dom vanliga avmasknings pillerna dem med rött färgämne?

Lite små äckligt kanske vissa tycker men whatever, man måste ju fråga. :)

• Svar på tråden Lite små äcklig fråga
  • MrsNelson

det är inte för att ni kan få mask uatn en annan parasit.. här står det mer.
    www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/toxoplasmos/

babie skrev 2007-12-18 14:30:35 följande:
    TS: Hur visste du att det var mask?Jag tror dig, vi gravida ska jue inte vara och gräva i kattlådan eftersom vi kan få mask... Kanske inte alla sorter, men de flesta.Min katt hade nyss mask och jag var orolig, men vad är det för symtom? Hoppas du mår bättre snart! :)Kram från Tess
  • Wictooria
    TS: Hur visste du att det var mask?Jag tror dig, vi gravida ska jue inte vara och gräva i kattlådan eftersom vi kan få mask... Kanske inte alla sorter, men de flesta.Min katt hade nyss mask och jag var orolig, men vad är det för symtom? Hoppas du mår bättre snart! :)Kram från Tess
    Hej hej. :) Oftast kliar det bara jätte mycket i rumpan lixom, hemskt klåda. Och jag har haft det innan så jag tittad epå bajset och då kunde man se små maskar, vita, nästan genomskinliga. :) kram
  • Wictooria
    Hej hej. :) Oftast kliar det bara jätte mycket i rumpan lixom, hemskt klåda. Och jag har haft det innan så jag tittad epå bajset och då kunde man se små maskar, vita, nästan genomskinliga. :) kram
  • MajaLinnéa

Jo men bara för att springmask och spolmask är RUNDMASKAR bägge två så betyder det inte att de är samma mask!

Spolmask är betydligt större än springmask, som endast är nån cm stor och tunn som en sytråd ungefär.

• Wictooria

Att du jobbar på en vetrinärstation betyder inte att du har samma kunskap som en vetrinär.

Svar på tråden Lite små äcklig fråga