Inlägg från: HaltaLotta |Visa alla inlägg
  • HaltaLotta

Pluss i januari, bebisarna växer :)

qc--> Jag byter så sent det går till sittvagnen.... med stora tösen blev det när hon va 6 mån....

sofye--> härligt! här är det 1 kg kvar till inskrivningsvikten o ca 10 till det jag VILL väga!

nu är jag ensam hemma med lilltösen, stora tjejen o mannen är o köper julklappar.... till mig!!! tydligen har jag varit snäll i år med!

• HaltaLotta

Sofye---> Ja rek är så.

SandyL--> Det är nog pga ersättningen! Bröstmjölk är väldigt lättsmält o bebisar brukar vilja äta oftare om man ammar än om man ger ersättning som inte "försvinner" lika snabbt från bebisens mage o därför känner dom sig inte hungriga lika snabbt.

• HaltaLotta

sandyL---> Varför är det bra att hon ska vänja sig vid det? Funderar du på att sluta amma? *nyfiken bara*

• HaltaLotta

SandyL---> Aha, okej!

Hur länge har ni andra tänkt amma? Om allt funkar dom det ska då vill säga Stora tjejen ammade jag i 19 månader nästan, men så länge blir det nog inte denna gången! Men iaf 6 månader o förhoppningsvis hela första året om det funkar som det ska!

Ang blöjor så kör vi mest med Libero eller Pampers.... libero har läckt bajs i ryggen en del här men annars gillar jag dom allra bäst. Huggies har vi med testat, dom är ju billiga iaf, men känns lite hårda på nät sätt tycker jag....

Jag har köpt en röd velour klänning till Hedvig att ha på julaftopn, urgulligt med en vit tröja med röda hjärtan på också strumpbyxor med!

• HaltaLotta

Önskar er alla en GOD JUL!!! Hoppas ni komemr ha det ûbermysigt allihopa! *KRAMAR från oss* // Ida

• HaltaLotta

hoppas alla haft en bra jul! Det har vi! massa med julklappar, till barnen framförallt! Hedvigs babygym hon fick va poppis av lilla damen direkt!

sandyL--> Låter jobbigt att ha med en sån stor pump överallt :-/

magu---> kul att se dig! Har tänkt på dig o anat att du haft probs med nätet, blir ofta så när man flyttar ju *i know*.

qc---> Hoppas open går bra! Ska hålla tummarna!

sofye---> verkligen likt! här vägde stora tjejen 1 kg mer än lillfisen vid samma ålder

• HaltaLotta

Sofye---> Vid 3 mån så va Lova bara 1 cm längre, men 1 kg tyngre Hon va en riktig buddha hon! När dom föddes så skiljde det bara 20 gram o 1 cm på dom.

• HaltaLotta

Vi har också en Bumbo! Fast änvänder den inte så mycket än....

Här räknar vi också i hela o halva månader! Så Hedvig är 3 ½ månad.... fast snart 4 Herregud, tiden går så jäkla snabbt alltså! Snart "får" man ju ge smakisar o så.... men jag tror vi väntar lite till....

• HaltaLotta

Det här med att sova på dagen, Hedvig sover också jätte "konstigt" nu för tiden. Max 1 timme i taget typ.... Innan brukade hon sova en 3-4 timmar i taget men inte nu mer.... synd, för det va skönt tyckte jag!

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)