Inlägg från: HaltaLotta |Visa alla inlägg
  • HaltaLotta

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Nu har jag också äntligen PLUS igen!

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥
  • HaltaLotta

sandyL---> Du ammar bara på ena bröstet o pumpar andra va? Går det inte trappa ner med pumpen o bara amma på det enda bröstet? Vet flera som bara kunnat amma på ena bröstet o bara gjort det, o efter ett tag så producerar inte det "oammade" bröstet nån mer mjölk medans det man använder funkar som vanligt..... Så slipper du dra med maskinen överallt menar jag

Gurra---> Ja och så är ju Bumbon ergonomisk också eftersom den är djupare i sätet så att barnen sitter med knäna högre än rumpan precis som dom "ska" göra! Tycker den är toppen, o hoppas vi kommer använda den mycket nu när hon börjar kunna ha den....

helena1981---> Har inte heller fått min mens o äter inget prevmedel..... är skeptiskt till piller :-/ så jag vet inte vad eller om jag ska ta om jag ska börja med nåt sen..... Spiral verkar också läbbigt o kondom....nää.... inget kul för gifta par jue!

• HaltaLotta

SandyL---> Jo då producerar den ena bröstet tillräckligt ändå! Va bara en tanke Om du funderade på att trappa ner bara för att det är krångligt att dra med pumpen överallt....

Hedvig har dregglat som en tok i säkert 2 månader, men jag har inte sett nån början på tänder än.... :-/ Hoppas det kommer snart så kanske dregglandet lugnar ner sig!

• HaltaLotta

Just IDAG är det 1 år sedan jag fick ett  på stickan!  

• HaltaLotta

Mrs Ftm---> Jag säger som SandyL! Amma, amma o amma lite igen! Bjud bröstet så ofta du bara orkar.... men glöm inte att dricka mycket vatten, så att mjölken kan skapas !

Idag var det nära att Hedvig rullade runt från rygg till mage, men  ena "benet" på hennes babygym va ivägen så hon rullade tillbaks på rygg istället.....

• HaltaLotta

Maxsmamma--->Skönt att få större!

Vi bor med i en 3:a, på 78 kvm bara Lite trångt, men vi tog första bästa som blev ledig eftersom vi flyttade "hem" precis innan Hedvig föddes....  Va lite svårt att flytta från en villa till lägenhet o helt plötsligt ha 100 kvm MINDRE att röra sig på..... Fick rensa ut o slänga massor med skit som man samlat på sig.... annars hade vi inte fått plats här! *hehe* Fast vi trivs toppen här som tur är, ska sätta upp oss på kö till en 4:a med så man går lite större nån gång för hoppninsgvis.....

Nu vaknade lill tösen.... *springer ut o hä,mtar henne på altanen*.....

• HaltaLotta

Vi ska ha dop den 27/1. Kommer bjuda på lunch o sen tårta... vet inte vad det blir för tårta än, men vi gör ingen egen iaf - det blir köpes!

Kul med babysim! Här har vi inget alls inplanerat, inga bebisaktiviteter alltså! Gick på babyrytmik med stora tjejen, det va kul!
    Får se om vi hittar nåt att göra sen när Lova börjar på dagis, finns inte så mycket där man får ha med storasyskon tyvärr

• HaltaLotta

Håller med er andra! Dåligt samvete till tusen.... Oftast tycker jag som Sofye sa, att det är Hedvig som blir lidande liksom.... hon hänger mest med, känns inte ibland som jag hinner "umgås" med henne.... hon är mest med mig o Liva liksom, ligger på en filt när vi leker, sover i sin vagn när vi är ute, sitter i sin sitter när vi äter etc etc.

Men ibland vill ju Lova att man ska mysa eller läsa bok, just när man byter blöja eller ammar eller nåt så man måste neka henne..... det funkar ju iof att mysa samtidigt som man ammar o så med, som tur är!!!

När Lova sover blir det lite mer "hon o jag" eller "hon o mannen" men då ammar hon mest o sen sover ju hon med liksom.....

Hoppas det blir bättre när Lova börjar på dagis om några veckor, att jag o Lillan få lite mer "riktig" tid tillsammans, samtidigt som Lova får komma ut o leka med barn i sin egen ålder istället för med mig hela tiden..... eller Öppna , men där är ju jag o Hedvig också med jämt jue.....

Som tur är så är Lova ur sin värsta trots nu, så vi har faktiskt väldigt kul ihop, hon o jag! Hon är helt underbar att prata med o umgås med.... 3 års åldern är verkligen UNDERBAR måste jag säga, roligaste åldern hittills helt klart!!!!

• HaltaLotta

min tar tag i saker med, allt ska in i munnen! Har inte rullat runt än, men är på god väg!

Vi har acta graco med bas, den passar super! Verkar inte bli för liten än på ett braaaa tag!

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)