Inlägg från: HaltaLotta |Visa alla inlägg
  • HaltaLotta

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Jo det är skumt egentligen att BVC säger så olika, tom olika i samma städer o så! Särskilt när det finns en sak dom ska rekommendera liksom....

Ofta är ju en del bvc-sköterskor lite äldre o har varit med länge, så ibland verkar det som att dom har svårt att till sig nyare studier, forskning o rekommendationer utan följer i sina gamla banor, så som dom alltid har gjort.

Tex när jag var bebis så rek man att ge saftsmakisar från 6 veckor!!! Undrar varför egentligen? Fast man kanske inte trodde att amning räckte så länge? Fast å andra sidan så va det på 80-talet o det känns ju ändå inte sååååå länge sen

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • HaltaLotta

Igår anmälde jag mig til GYMPA!!! Skrattande Nu är det dags att gå ner det sista kilot + gärna lite till! Gympan kommer bara va på måndagar men det är alltid nåt, särskilt för mig som ALDRIG gått på vare sig aerobics, step, core o allt vad det nu heter som man läser om..... Aldrig tränat alls med andra ord! Jag va en hästtjej jag! 

Men det ska bli skojj faktiskt! Kanske man kan börja nån mer dag i veckan sen.....

• HaltaLotta

Hedvig tar o leker med sakerna i babygymmet, men gåstol har vi inte ens testat än! Inte ens köpt nån än!
    Vi har precis börjat låta henne sitta med litegrann i vanlig matstol när vi äter mat o så....

På söndag ska vi ha dop! Ska bli riktigt skojj! Det blir inte soppa.... vi ska beställa paj istället !

• HaltaLotta

SkrattandeIgår hade vi dop! Allt gick superbra i kyrkan o på festen med, maten va god o gästerna glada o huvudpersonen själv charmade alla i ett naffs!

Igår rullade hon runt första gången också, från rygg till mage!

Idag ska jag göra cellprov Hemlis Är lite nervös, har adlrig gjort det innan , men men.... jag överlever väl hoppas jag.....

Ikväll börjar även "mitt nya liv" innehållandes gympa! *hehe* Ska bli kul att shaka fettet lite! Räcka ut tungan

• HaltaLotta

Jo då cellprovet gick bara bra, kändes knappt ju *pustar ut* Så är det bara att hoppas att resultatet också är okej, men det får man ju inte reda på än.

Sofye---> Jag tror man ska bli kallad första gången när man är 23 har jag för mig....

• HaltaLotta

monika---> Hihi.... vad gullig han är mot lillebror!

Gurra---> Som de andra säger, försök att inte klandra dig själv, olyckor händer så lätt o hur man än vill så kan man inte förutse precis allt som kan hända!

Sandy---> Jo jag vill ha fler barn.... vi kör ju utan prevmedel så det är välkommet när som! MEN jag tror inte jag får igång ÄL o mens så länge jag ammar så det lär nog dröja ändå tills nästa bebis kommer. Med stora dottern hade vi heller inget skydd efter förlossningen o ändå är det ju 3 år mellan syskonen!

• HaltaLotta

Sofye---> Alltså....nää.... än har det inte varit jobbigt iaf Visst, vissa dagar är ju tokigt stressiga, men det är inte så ofta.... Än så länge är allt MYCKET MYCKET MYCKET lättare o smidigare än jag trodde det skulle vara med 2 barn!

Men visst, 3 barn är säkert jobbigare ändå....  o denna ålderskillnad jag har nu
     mellan mina, 3 år, är helt SUPER! Lova är så pass stor så man kan prata med henne o förklara o hon klarar det mesta själv. O det underlättar säkert en massa än om man har tätare mellan barnen.

• HaltaLotta
    Sofye skrev 2008-02-01 10:52:17 följande:
    Jag vill så gärna lägga tankarna på fler barn på hyllan men det är så svårt då dom "kommit på tal" jag vill bli frisk nu nångång.. få mensen regelbunden eller helst stoppa in en spiral så man slipper tänka "är jag kanske gravid". Kunna koncentrera mig på andra saker just nu.. John och Sigrid.. dom som finns i nuet.. jag behöver inte fler barn, jag har ju tid på mig. Jag vill funderar på hur vi ska göra  med huset. Vad jag vill jobba med sen. Vara smal och snygg ett tag först. Få ordning på allt. BAh.. vill så gärna ha en liten till.. det är inte just det att jag vill ha en bebis för det har jag ju även om det går så otroligt fort och man knappt hinner med när barnen växer utan mycke för deras skull.. hur kul dom skulle ha.. men dom lider ju knappast av att inte ha ett lilla syskon just nu.Vet inte riktigt vad jag vill säga med  det här  bara få ur mig det kanske..
    Många tankar där ! Det är ju som du säger, dina barn saknar ju inte nåt syskon! Det hade dom nog inte gjort om dom va enda barn heller!

Det här med att längta efter bebis när ens barn börjar bli några månader tycker jag att många säger att dom gör, tror att man saknar graviditeten o allt, allt det spännande med att vara gravid o ha en förlossning framför sig..... O man inser att ens bebis börjar bli "stor" kan rulla runt, börjar äta riktig mat etc etc etc.

Försök att koppla bort det lite, för det blir ändå inte som man tänkt sig! Livet gör som det själv vill när det gäller barn o så..... Blir det ett barn så blir det, blir det inte så blir det inte liksom....man kan planera o planera i det oändliga, men till ingen nytta _egentligen_.

När vi ville ha syskon till Lova så började vi försöka när hon var 11 månader. Jag blev gravid efter 3 månader - perfekt tyckte vi! Jag fick missfall Försökte direkt igen, bölev gravid efter 1 månad - perfekt igen tyckte vi, men jag fick missfall igen

Vi försökte direkt igen, men nu dröjde det 8 månader tills vi plussade igen - det blir som det blir, tänkte vi, kunde inte riktigt bli superglada pga de tidigare missfallen. denna gången gick det ju bra o Hedvig kom! Hade det blivit som vi planerat hade en bebis kommit 1 år tidigare..... men nu blev det inte så, och det blev perfekt ändå!  

*svammel* Det jag vill säga är att det blir som det bli, oavsett om man tänker på bebisar varje dag eller inte. Lika bra att försöka att INTE göra det då, o ägna sig åt annat än att oroa sig/längta/ hoppas i "onödan..... *blablabla.....svammel*

Nån kanske fattar vad jag menar iaf *skratt*
  • HaltaLotta

SandyL---> Ikväll ska vi på middag / kalas hos min faster o kusiner. I morgon kanske gympa, Lova o jag, beror lite på vädret. Söndag inget inplanerat ännu.

Nu väntar jag bara på att Ante ska komma hem.... o att helgen kan börja!

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)