Sofye skrev 2008-02-01 10:52:17 följande:
Jag vill så gärna lägga tankarna på fler barn på hyllan men det är så svårt då dom "kommit på tal" jag vill bli frisk nu nångång.. få mensen regelbunden eller helst stoppa in en spiral så man slipper tänka "är jag kanske gravid". Kunna koncentrera mig på andra saker just nu.. John och Sigrid.. dom som finns i nuet.. jag behöver inte fler barn, jag har ju tid på mig. Jag vill funderar på hur vi ska göra med huset. Vad jag vill jobba med sen. Vara smal och snygg ett tag först. Få ordning på allt. BAh.. vill så gärna ha en liten till.. det är inte just det att jag vill ha en bebis för det har jag ju även om det går så otroligt fort och man knappt hinner med när barnen växer utan mycke för deras skull.. hur kul dom skulle ha.. men dom lider ju knappast av att inte ha ett lilla syskon just nu.Vet inte riktigt vad jag vill säga med det här bara få ur mig det kanske..
Många tankar där !

Det är ju som du säger, dina barn saknar ju inte nåt syskon! Det hade dom nog inte gjort om dom va enda barn heller!
Det här med att längta efter bebis när ens barn börjar bli några månader tycker jag att många säger att dom gör, tror att man saknar graviditeten o allt, allt det spännande med att vara gravid o ha en förlossning framför sig..... O man inser att ens bebis börjar bli "stor" kan rulla runt, börjar äta riktig mat etc etc etc.
Försök att koppla bort det lite, för det blir ändå inte som man tänkt sig! Livet gör som det själv vill när det gäller barn o så.....

Blir det ett barn så blir det, blir det inte så blir det inte liksom....man kan planera o planera i det oändliga, men till ingen nytta _egentligen_.
När vi ville ha syskon till Lova så började vi försöka när hon var 11 månader. Jag blev gravid efter 3 månader - perfekt tyckte vi!

Jag fick missfall

Försökte direkt igen, bölev gravid efter 1 månad - perfekt igen tyckte vi, men jag fick missfall igen
Vi försökte direkt igen, men nu dröjde det 8 månader tills vi plussade igen - det blir som det blir, tänkte vi, kunde inte riktigt bli superglada pga de tidigare missfallen. denna gången gick det ju bra o Hedvig kom!

Hade det blivit som vi planerat hade en bebis kommit 1 år tidigare..... men nu blev det inte så, och det blev perfekt ändå!
*svammel* Det jag vill säga är att
det blir som det bli, oavsett om man tänker på bebisar varje dag eller inte. Lika bra att försöka att INTE göra det då, o ägna sig åt annat än att oroa sig/längta/ hoppas i "onödan..... *blablabla.....svammel*
Nån kanske fattar vad jag menar iaf

*skratt*