• SandyL

Pluss i januari, bebisarna växer :)

ca tider:

kl 07 ersättning
    kl 10 gröt
    kl 13 burkmat och efterrätt
    kl 16 ersättning
    kl 19 ersättning

funderar på vad man ska byta ut för mål där kl 16? engla blir 5 månader om 1 vecka...hmm..när hon blir 6 mån byter man ju ut morgon o kvällsmålet mot välling...

• SandyL

jag gav engla lax o potatis idag första gången hon gillade det! men vet inte riktigt hur mkt man ska ge..det e ju dom små 5 månadersburkarna...ska dom få en hel sån eller??? för en halv e ju inte mkt.....

goasmulan71
    hur gammal e hanna??? äter hon mat både vid 11 och vid   16 då?

• SandyL

goasmulan
    okej, inget negativt nu jag bara frågar, ska dom äta mat 2 ggr /dag när dom e så små? i min bvc bok står det att när dom e 7-8 månader att dom behöver 2 mål mat....

ska man ge en hel burk mat??? en sån liten 5 månaders burk??? e så svårt o veta tycker jag....

• SandyL

men jag har bytt ut ersättningen mot lunch nu vid lunchtid....

Sofye skrev 2008-03-02 21:25:24 följande:
    smakisar är väll att man ger några teskedar (att dom smakar/vänjer sig och magen) sen när dom blir lite äldre så ger man dom det som mat alltså så mycke dom orkar skulle jag tro.
  • SandyL

ja precis, så sa bvc te mig med...bara dom är intresserade o gillar maten e det inga problem!

goasmulan
    vet du hur mkt man ska ge??? en sån liten 5 månaders burk..e det en lunchportion`???

• SandyL

helena
    jag ammar ej utan ger ersättning

• SandyL

hellooo!

här e allt toppen! Engla växer på
    hon använder 74/80 nu...men har fortfarande kvar bodies i 68 men det e precis hon kan ha dom...
    hon blev 5 månader i lördags, gud vad tiden går fort....

engla äter ersättning vid 06, sen gröt sen lunch, sen ersättning resten...

igår lagade jag mat till engla o frös in, lagade både nötfärs+pasta, lax+potatis, kyckling+ris och grönsaker till...tycker det blev lite torrt...hmm...

nån mer som lagar mat här som kan ge lite tips??? köpa burkar blir ju dyrt i längden. va faktiskt lätt att laga bara koka o mixa!

• SandyL

Gratttis till era jobb

Ottisen
    Vad säljer ni? gör ni det på heltid då?

• SandyL

ottisen
    okej..vad heter eran sida`?

• SandyL

nån mer här som tänker skaffa barn tätt???

• SandyL

jag vill bli gravid innan engla är 1 år o 9 månader iaf...så man får behålla sin sgi...men inte bara därför! längtar tills jag e gravid igen finns både fördelar o nackdelar..men så e det ju med allt...dom tycker nog det e jätteroligt o få syskon!

vilken e den bästa åldern att börja dagis...????

om man får barn snart igen..kan engla gå på dagi 3 timmar/dag eller?? från vilken ålder e bäst? hur gör ni max-.....mamma o sofye???

• SandyL

ottisen
    tänkte inte så mkt på när jag skrev "tänkte skaffa barn tätt" men alla fattar väl vad jag menar

Mmonika
    anledning till jag vill behålla min sgi är för att när jag väl börjar jobba sen kommer jag inte jobba heltid...man har ju rätt att jobba deltid tills barnen är 8 år va? därför vill jag behålla min höga sgi!

o din arbetsgivare har gjort fel som inte höjde dig...jag fick ringa o tjata på dom om min höjning nu detta året...dom hade "glömt" mig...så om jag ej ringt hade inte jag heller fått....1300 kr i höjning va inget jag ville missa!!!

ang dagis så e det klart att alla har olika åsikter...men jag tänkte mer på det vore bra om dom börjar innnan dom blir så pass "stora" att det börjar bildas "grupper" så barnet har svårt att komma in i "gänget" om ni förstår...

men jag tänkte om man skaffar tätt så har den "stora" rätt att gå på dagis 15 h / vecka va? alltså 3 timmar om dagen...e ju bra isf om man har en till liten hemma

• SandyL

Ottisen

okej.. e inte så lätt för alla, tyvärr.

ang de 15 timmar på dagis...e det gratis då??? hmm

• SandyL

ahh okej tänkte la det..

HaltaLotta skrev 2008-03-14 18:28:08 följande:
    Nej. Efter att barnet fyllt 4 år är det gratis men före dess så kostar det som vanligt....
  • SandyL

hur mkt kostar det? olika säkert..mnen på ettt ungefär..

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)