JFL skrev 2007-12-28 22:08:55 följande:
Fast du kan låta bilden gå runt hela tårtan. Tex måla höghus i bakgrunden som du låter gå på sidorna också. Eller gör lite omgivning runt tårtan. Tex lite hårda höghus som står runt tårtan och sedan bilden i mitten.Annars kan du göra ett berg med en drake längst nere, om du vill ta fantasy. Eller älvor eller rita en svartalv. Ta en blyertsskiss från sagan om ringen-böckerna, måste finnas massor på internet, och skissa i svart på vit tårta.
Jag är ju galet dålig på att måla iofs.. Sagan om ringen va ingen dum idé.. kikade lite efter bilder o sätta hennes ansikte i oxå.. Typ;

Men jag ska kika lite på sagan om ringen.. hur får man bäst över det till tårtan? Skulle vilja kunna lägga så man ser igenom

Sexymala skrev 2007-12-28 22:11:03 följande:
SolaikaNu är jag ingen hejare på fantasy, men en bok?Ser framför mig "förhäxad" och deras förtrollade bok. Har fått för mig att sådanna liknande böcker används mycket i fantasy böcker.. En fantasyfilm jag gillar är pojken som flyger runt på en hund i fantasin, fast han sitter "hemma" i stan och läser just en sådan gammal, Brun bok.. minns inte vad filmen heter.. Landet långtifrån eller något sådant! En barnfantasy film, men jag tycker den är jättehärlig!!Kommer inte manga från Japan? Var det inte du som gjprde en bukett eller ngt med "japanska" blommor, vad de nu hette.. och så spritsa lite kinesiska (Japanska ) tecken runt buketten. Kanske hitta en symbol för hennes namn eller ngt.. Jaja, lite tankar iaf, kanske hjälper lite. Lycka till!Skall själv göra till en 18 åring den 12 jan.. Ingen aning om vad hon vill ha. Kanske dags att kolla upp det?!
Jag tänkte tanken på kvist.. men jag vill inte göra en liknande tårta igen. Trist o få lika som nån annan ju

Hon är ju sin egen. Grattis ska det stå på japanska.. om det nu inte blir fantasy.. hm.. det kanske man inte ska blanda.. gah.. va svårt!