Inlägg från: Solaika |Visa alla inlägg
  • Solaika

Sockerpullornas tråd

UWO BaraJag skrev 2007-12-28 23:23:26 följande:
    Solaika: Hur menar du "ser igenom"?Vilken typ av fantasy? det finns ju rätt mycket tänker jag.
    Hehe.. jag menar sådär som man kan göra från papper till papper med ljus bakom Men det går ju inte på SP
    Jadu.. fantasy.. svårt.. men typ bilden som ligger lite längre upp..
    UWO BaraJag skrev 2007-12-28 23:25:16 följande:
    Sjysst! Jag går på baileys just nu. Fast det känns som glass skulle passa mycket bättre till min baileys än till din tequila om jag ska vara ärlig...
    Så stavas baileys kanske ja.. hm.. stavningskråkan är framme.. kan man ha balieys på vaniljglass
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Solaika
    UWO BaraJag skrev 2007-12-28 23:27:36 följande:
    Vill ni veta vad jag fick för julklappar? (intresseklubben antecknar som vi sa på 80-talet).En tupperware silikonform (har velat prova en sån)Köket färdigt (lunchtid julafton -verkligen i sista sekunden)Jan Hedhs choclate julmarmelad (från min karl, fast han visste inte vad som var i paketet Själv är bäste dräng?)och bakformar som ger bokstäverna J U L (very funny siss!)
    Härligt.. det enda bakrelaterat jag fick va en bakpensel.. men å andra sidan önskade jag mig bara pengar för att vi ska kunna åka iväg en helg bara jag o gubben.. o det fick jag ju.. så jag är nöjd iaf
  • Solaika
    UWO BaraJag skrev 2007-12-28 23:33:50 följande:
    ....då var man avslöjad hur ofta man brukar alkoholhaltiga drycker då. kan inte ens stava till (springer och kikar på flaskan...)  B A I L E Y S.Men det måste väl gå jättebra ihop med en vaniljglass av bra kvalitét?Vart har pankis tagit vägen förresten? Appropå att byta samtalsämne och plötsligt poppa upp från underjordens mörka hål...*GRUPPKRAM!*
    hihi.. jag brukar alkohol i mycket mycket små mängder faktiskt.. räknar med att dricka på nyår.. första gången på.. 6 månader kanske?

JFL - min karl är långt ifrån glasstokig.. såvida han inte får den där mascarponeglassen som finns.. den kan han äta hur mycket som helst.. tokern
    UWO BaraJag skrev 2007-12-28 23:39:17 följande:
    Chips låter mycket bättre till tequila. Undras om man kan göra en fyllning på tequila.... *funderar*
    Jag klarar mig bra utan både och.. tacka vet jag ostbågar Dooleys är gott oxå..
    Pannkakan skrev 2007-12-28 23:40:48 följande:
    Pannkis är halvt (eller kanske helt) apatisk och mitt inne i en titt av uppiggande "Dead like me". *Pussar lite på alla*
    Men.. inte vara så deppiga allihopa..

• Solaika
    Pannkakan skrev 2007-12-28 23:42:24 följande:
    Solaika: Kanske ett hobbit"Gryt"/hus/näste eller vad de nu kallar det i det svenska böckerna. *Googlar lite*
    Det va oxå en lite skojig idé.. Undrar om hon skulle fatta vad det är
  • Solaika
    Pannkakan skrev 2007-12-28 23:50:33 följande:
    Solaika: Inspiratin... angel.cs.msu.su/~salnikov/gilrond/Images/John...angel.cs.msu.su/~salnikov/gilrond/Images/John...Tun heter det kanske... Man skulle kunna bygga det med samma princip som en draktårta...Men sen beror det ju på vilken fantasy man menar... finns ju hur mycket som helst.
    Oj jösses.. det där såg svårt ut.. Men jag tror jag hänger med lite på hur du menar.. Får till o med upp nån slags bild i huvudet.. fast jag tror inte jag skulle kunna få det som jag tänker iaf
  • Solaika

Den här typen av fantasy är nog mer den som står för henne så att säga.. den där hobbit-hålan är nog lite mer för min del i april när jag fyller 25
  • Solaika
    Pannkakan skrev 2007-12-28 23:55:14 följande:
    Om du ska gå på LotR idéen är John Howe en underbar artist som gjort hur mycket Tolkienillustrationer som helst. Kan rekomendera att kolla dem i vilket all som helst, de är underbara...Och ja, det är en serie, på DVD nuörtiden
    Jag ska fundera och titta lite.. Tack sötnos för att du hjälper mig o spåna..

Ja, det gäller er allihopa förstås!
  • Solaika
    Pannkakan skrev 2007-12-28 23:57:15 följande:
    Har du nånn titel som du vet hon gillar, så vet jag i vilken riktning jag ska fundera?Pfft, 25... Bebis!
    Hm.. det finns en författare.. men va 17 va det han hette nu då.. hjälp va svårt.. jag läser det ju inte själv..

Bebis? Jag vill ha!!
  • Solaika
    Pannkakan skrev 2007-12-29 00:01:24 följande:
    Alan Lee är strået vassare och har ett helt underbart språk (artistiskt uttrycksspråk) och teknik.
    Det namnet känner jag igen.. men det är nog inte den som är favoriten.. ååh.. jag o namn..
  • Solaika
    UWO BaraJag skrev 2007-12-29 00:02:47 följande:
     Bilden får mig att tänka på Annes vampyrkrönika. Men jag tror pankis är på rätt spår där. Bilden är ju onekligen lite tolkieninspirerad.
    Ja.. men som sagt.. den är nog mer för mig än för henne.. nog för att hon har läst alla ringenböcker o sett filmerna.. men hon har andra böcker som hon kan läsa om och om igen.. det gör hon inte med tolkien..
    Pannkakan skrev 2007-12-29 00:04:10 följande:
    Mera att du är en... Hojta när du kommer på det...Jag läser alltid, men skriver sällan. Nu ska jag titta vidare.
    Meh *sura* Jag ska försöka klura på det o hojtar så fort jag kommer på..
    JFL skrev 2007-12-29 00:04:32 följande:
    Hahaha apropå att vara ung så fick jag beröm för mina örhängen idag av en arbetskamrat. Så började jag fundera på hur länge jag har haft dem, sedan skolbalen i nian kom jag på. Och sedan konstaterade jag att det var innan hon föddes. Hon var född 1990 och jag gick i nian 1989 Ibland könner jag mig gammal på jobbet. Tur att jag inte är äldst
    Men.. SÅ gamla är ni väl inte? jag började ettan 1990 Jag tycker inte ni verkar så gamla iaf.. flickor.. precis som jag
Svar på tråden Sockerpullornas tråd