Inlägg från: UWO BaraJag |Visa alla inlägg
  • UWO BaraJag

Sockerpullornas tråd

Pannkakan skrev 2007-12-28 23:42:24 följande:
    Solaika: Kanske ett hobbit"Gryt"/hus/näste eller vad de nu kallar det i det svenska böckerna. *Googlar lite*
    Ah! Jag tänkte också på hobbitar! Navet i fantasyn!!

JFL: Smörkräm.. såklart! *tar mig för pannan*
    Så sätter du dig på ett cafe nånstans och bjuder dig själv på te... (Thåström)
  • UWO BaraJag
    Pannkakan skrev 2007-12-28 23:40:48 följande:
    Pannkis är halvt (eller kanske helt) apatisk och mitt inne i en titt av uppiggande "Dead like me". *Pussar lite på alla*
    ....det är en film alltså...? Typ TV / video iaf, eller?
  • UWO BaraJag
    Solaika skrev 2007-12-28 23:55:09 följande:
    Den här typen av fantasy är nog mer den som står för henne så att säga.. den där hobbit-hålan är nog lite mer för min del i april när jag fyller 25
     Bilden får mig att tänka på Annes vampyrkrönika.
    Men jag tror pankis är på rätt spår där. Bilden är ju onekligen lite tolkieninspirerad.
  • UWO BaraJag

...draperingar på tårtan?

• UWO BaraJag
    JFL skrev 2007-12-29 00:04:32 följande:
    Hahaha apropå att vara ung så fick jag beröm för mina örhängen idag av en arbetskamrat. Så började jag fundera på hur länge jag har haft dem, sedan skolbalen i nian kom jag på. Och sedan konstaterade jag att det var innan hon föddes. Hon var född 1990 och jag gick i nian 1989 Ibland könner jag mig gammal på jobbet. Tur att jag inte är äldst
    *host*

Vet vad du menar...
  • UWO BaraJag
    Solaika skrev 2007-12-29 00:10:10 följande:
    Men.. SÅ gamla är ni väl inte? jag började ettan 1990 Jag tycker inte ni verkar så gamla iaf.. flickor.. precis som jag

Jag tänkte helt fel där faktiskt!!! Skäms lite. Jag tycker bilden är onekligen lite John Bauer inspirerad.

Du ska inte satsa på manga då? Det är ju rätt stort det med?

Och bara för info så började jag ettan 1979... (apropå Thåström.. miss huddinge centrum 1972 ni vet)

• UWO BaraJag

Åh! Eddings är bra! Men jag får inte helt ihop honom med bilden. Kanske jag är för gammal? Tycker han är mer lik sagan om ringen faktiskt.

• UWO BaraJag

Kan inte låta bli att tänka på de fördömdas drottning...

• UWO BaraJag
    Solaika skrev 2007-12-29 00:13:54 följande:
    Hehe.. jo, manga går ju det med.. fast jag tycker det är mysigare med fantasy.. manga är så.. kantigt.. men det går ju inte o skriva grattis på japanska om man har fantasy.. aaah.. jag veeeet inte...
    Du kan inte försöka skriva det på typ alvspråk eller så då?
  • UWO BaraJag
    Solaika skrev 2007-12-29 00:12:47 följande:
    Eddings skulle det kunna vara.. jag ska försöka förhöra mig lite med familjen imorn.. så hojtar jag så fort jag får veta nåt..Nu måste jag göra ett nytt försök att gå ut med stackars vovven.. Va ute med honom nån gång mellan 20 o 21.. men då smällde det så j*vligt så han bara drog o kutade åt alla möjliga håll.. så han har inte kissat sen 15tiden kraken.. hatar smällarna!
    ...ring om du behöver lugnande till påsksmällarna eller så sen...
Svar på tråden Sockerpullornas tråd