• JFL

Sockerpullornas tråd

Tack  *känner mig liten och ynklig*

Tar till glass och tequila för att lugna mig Eller tillfälligt förtränga allt som skall göras imorgon.

ღTårtJennyღ
  • JFL
    UWO BaraJag skrev 2007-12-28 23:25:16 följande:
    Sjysst! Jag går på baileys just nu. Fast det känns som glass skulle passa mycket bättre till min baileys än till din tequila om jag ska vara ärlig...
    Helt sant, men det var gott med T till glassen med. T är ALLTID gott
    Solaika skrev 2007-12-28 23:27:23 följande:
    Glass är alltid bra.. vill oxå ha.. men vi har ingen god hemma.. kanske ska mecka ihop en bailys med mjölk.. det är smask Och så tycker jag att vi kör lite.. eller.. en stor GRUPPKRAMför det känns som det är flera här som behöver kramas upp lite
    Jag hittade glasspaketet längst in i frysen, lite bortglömt, annars hade det inte funnits nån, maken är glasstokig TACK  *Kramas tillbaka*     
    UWO BaraJag skrev 2007-12-28 23:27:36 följande:
    Vill ni veta vad jag fick för julklappar? (intresseklubben antecknar som vi sa på 80-talet).En tupperware silikonform (har velat prova en sån)Köket färdigt (lunchtid julafton -verkligen i sista sekunden)Jan Hedhs choclate julmarmelad (från min karl, fast han visste inte vad som var i paketet Själv är bäste dräng?)och bakformar som ger bokstäverna J U L (very funny siss!)
    Åh vad kul. Vilka fina  och roliga julklappar Köket var väl den bästa

Kommer R ner och säger att han köpt 2 pak glass idag. Varför åt jag då av den gamla isiga Fundersam Räcka ut tungan. Han ger mig chips och dip istället och en ny Tequila + att han lovade att hjälpa mig med tårtan. just nu känns det bättre. Måste ha varit jul eller nått
    ღTårtJennyღ
  • JFL

Tequilasmörkräm Räcka ut tungan ?!

Pöss på Pankis!

ღTårtJennyღ
  • JFL

Hahaha apropå att vara ung så fick jag beröm för mina örhängen idag av en arbetskamrat. Så började jag fundera på hur länge jag har haft dem, sedan skolbalen i nian kom jag på. Och sedan konstaterade jag att det var innan hon föddes. Hon var född 1990 och jag gick i nian 1989 Ibland könner jag mig gammal på jobbet. Tur att jag inte är äldst Cool

ღTårtJennyღ
  • JFL
    Solaika skrev 2007-12-29 00:10:10 följande:
    Men.. SÅ gamla är ni väl inte? jag började ettan 1990 Jag tycker inte ni verkar så gamla iaf.. flickor.. precis som jag
    Hmmm träffade Richard 1991
    UWO BaraJag skrev 2007-12-29 00:12:43 följande:
    Jag tänkte helt fel där faktiskt!!! Skäms lite. Jag tycker bilden är onekligen lite John Bauer inspirerad. Du ska inte satsa på manga då? Det är ju rätt stort det med? Och bara för info så började jag ettan 1979... (apropå Thåström.. miss huddinge centrum 1972 ni vet)
    Öh försöker räkna efter, jag började ettan 1980
    ღTårtJennyღ
  • JFL
    Solaika skrev 2007-12-29 00:26:11 följande:
    haha.. jaja.. ni ÄR väl gamla då Nu MÅSTE jag gå.. Gonatt på er!

Kram och godnatt!!!!
    ღTårtJennyღ
  • JFL
    Solaika skrev 2007-12-29 00:26:11 följande:
    haha.. jaja.. ni ÄR väl gamla då
    Inte gamla, men VISA
    ღTårtJennyღ
  • JFL

Jag ska leverera den på nyårsafton mitt på dagen.

Den ska se ut så här:
    Chokladbotten, hallonmousse, chokladbotten, passionsfruktsfromage, chokladbotten, mörk chokladganache, svart marsipan
    35 bitar
    Ranka med vita ph-orkidéer
    Två fyrkantiga tårtor, lite snett

Så jag antar att jag gör en på 25 bitar och en på 10 bitar, har inte riktigt räknar klart på den.

Det jag har bestämt mig för är att jag gör blommorna i morgon och på söndag. Ska baka botten och göra fyllningar hemma. På måndag tar jag allt till jobbet och fyller och monterar tårtan. Där har jag svart marsipan och en kavlingsmaskin så gör det täckandet lite lättare iallafall.

Har aldrig gjort våningtårta där våningarna står på varandra så det är lite pirrigt. Schacktårtan är förlaga till hur de ska stå, men den är ju fusk eftersom det är en dummie + att det var över ett år sedan jag gjorde den.
    ღTårtJennyღ
  • JFL
    UWO BaraJag skrev 2007-12-29 00:47:26 följande:
    Ok! Är det beställaren som velat ha svart marsipan över hela? Brukar du försöka avråda, eller låter dem hållas? *nyfiken*
    Det är hon som har bestämt allt

JAg har inte orkat råda eller avråda i detta fall. Hon vet nog vad hon gör

Tur att jag inte drack mera igår Oskyldig. Fick för mig innan jag somnade att jag måste ringa och kolla om det finns svart marsipan på jobbet. Ringde i morse och tjejen jag pratade med hittade inte någon så jag slängde mig i bilen och åkte dit och letade . Hittade ett paket (2,5 kg) så nu är jag lugn igen. På  vägen hem möötte jag farbror trafikpolisen och jag fick blåsa och han kollade bilen. Har haft körkortet i 2,5 månad bara. Men han var nöjd över bilen och min nykterhet så det var tur Kyss 

Nu ska jag börja. Ska hitta lite bra bilder och sedan sätta igång!
    ღTårtJennyღ
  • JFL

Åh nu har jag hamnat i stiltje igen. Plockade undan allt för att vi skulle äta middag, och jag lyckas inte komma igång i gen med bladen, tänk att det ska vara så svååååååååårt!

ღTårtJennyღ
Svar på tråden Sockerpullornas tråd