Sockerpullornas tråd
Maraschino: Åh, vad kul.. hoppas att hon kommer att återvända hit senare!
Maraschino: Åh, vad kul.. hoppas att hon kommer att återvända hit senare!
Flickor: Om man köper great impressions från squires, villken cutter ska man ta? Kan man ta exempelvis Tea Rose (great impressions) och sen en FMM cutter rose eller hur gör man????
Maria: Tack! Brukar du handla från tårtdecor eller squires?
Maria: Ja, det är lite kul Hoppas bara på att jag kommer igång med lite blommor själv snart..
Nog kommer jag att ställa frågor alltid! Jag är inte så erfaren med mina stackars rosor. Men nu SKA jag snart beställa. Problemet är ju bara vad jag ska beställa? Jag vet ju inte vad jag ska matcha eller hur och jag hittar inte de färger och utstickare som jag brukar leta efter.
Har skrivit upp lite från Dunn´s bok, men inte hittat sådant som han anväder. Jag måste ju givetvis inte ha likadana. Men det skulle hjälpa med att "se" så att jag om möjligt kan improvisera lite. En kurs skulle ju inte skada!
Ähh, nu har jag ju lyckligtvis dig som kan bra mycket mera än mig! Ja, och Chilli4me. Jag har henne att tacka för att jag började med blommor... hihi...
JFL: inte jag heller... men ack, vad det skulle vara kul!
Maria: Det är väl så att man inte kan köpa varenda bladutstickare och veiner, blomma för blomma. Då har man ju gjort av med ett par hundra för varje ny blomma som man gör. Eller är det så man gör?? Jag vet inte vart jag ska börja? *suck*
JFL: Så man köper alltså t.ex. Calla Lilly great impressions och tar en utstickare för kallor. Kan det inte bli fel? Då det är olika märken etc..
Jag är lite Clueless här faktiskt!
JFL: