Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

Tack för idéer tjejer, klädstreck låter ju riktigt gulligt Glad Ska försöka sälja in idén till beställaren!

Pannkakan - Min första tanke var typ satanism eller så men jag tycker samtidigt det är ett fint tecken. Efter att ha läst på har det ju en magisk betydelse. Jag skulle nog tycka det kändes lite... jag vet inte... tveksamt om jag mötte någon med en sådan, man vet ju inte i vilken betydelse han/hon hade tatueringen, magi eller satanism.
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2

Oj rimmis, vilken jobbig sits! Hoppas ändå att du får jobbet på din praktikplats, det är ju inte klart än Att flytta ifrån familjen ett år låter jättejobbigt, där kan man verkligen inte ge några råd, det måste man ju verkligen känna efter själv. Varför tror du det blir svalare på arbetsmarknaden, känner man på sig det i branschen? Hoppas det löser sig till det bästa iaf!!!

Kram

• MariaX m 2
    Stellamum skrev 2008-02-11 09:36:52 följande:
    Rimms: Nu lägger jag mig i eran "hemliga" tråd igen men det personliga lämpligheten tror jag spelar mer roll än tekninsk skicklighet, speciellt på ett lite mindre ställe. I ett stort kontorslandskap kanske det blir annorlunda men på ett konditori där man jobbar på tight med varandra blir det så viktigt att man fungerar ihop. Jag tror att de kommer att välja dig ändå!
    Men du är välkommen här om du vill Stellamum !! Tråden är inte mer hemlig än att vi försöker bry oss lite om varann oxå och undvika de mest basala tårtfrågorna som vad är sp och hur fodrar men marsipan
  • MariaX m 2

Oj din stackare Solaika Ledsen!! Håller tummarna för att det går bra sen. Kram

Jag får nog ställa in mina tårtor till helgen lilltjejen kräktes inatt och man vet ju aldrig... Suck. Man måste ju ge beställaren en rimlig chans att fixa andra tårtor oxå... J-kla skit!

• MariaX m 2

Jättefin tårta Solaika Glad!! Rosorna blev snygga, passar till designen!! Och gott låter det... Glad

• MariaX m 2

Så här blev min bukett till doptårtan som jag inte fick göra. Och tur var det, ingen blev sjuk på hela veckan och jag surade lite igår över att jag inte gjorde tårtorna men idag mår jag inte gott kan jag säga och min mamma i samma hus är magsjuk. Ibland har man tur Men en blomma ville de ha på tårtan så jag skrämde ihop denna på 3½ timme, jäklars vad stressigt, det tar låååång tid med blommor

• MariaX m 2

Tack Solaika och JFL!!

Det verkar som beställaren blev nöjd oxå, tydligen var just hibiskus en favoritblomma, vilken tur

Solaika - Som tur var gick det över snabbt, idag sitter jag och knåpar med en power point om väder och klimat, tänk vad mkt det finns... jetströmmar, havsströmmar, konvektionsceller you name it

• MariaX m 2

Squires har en butik i Farnham. Var det ligger har jag ingen aning om... Skrattande Iofs är det ju bättre att besöka butiken själv, då kan det ju inte bli fel... men jag bojkottar Squires....!!! Ett tag iaf...

• MariaX m 2

Tack rimmis !! Jag gör nästan alltid kronblad för kronblad på egen tråd och sen binder ihop allt, julrosorna är gjorda så. Testade med snabbrosor i helgen men jag har tappat stinget, går mkt bättre med ett-för-ett-kronblad ...

• MariaX m 2
    rimmis - Man fäster först (kron)bladet i tråden sen pressar man det i veinern. Angående vilken utstickare till vilken veiner så finns det nog inget "rätt" lixom, jag har tex roskronbladveiner och använder TT utstickare. Man kan nog använda vilken utstickare man vill bara "bladet" går i veinaren
Svar på tråden Sockerpullornas tråd