Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

Tack Maraschino och Sexymala !!

Sexymala - Japp det är smörkräm som spackel och jag insåg att jag borde ha det oftare, mkt lättare att få en jämn yta. Fast det är ju jobbigt att göra förstås...

Maraschino - Jättesöt tårta, urgullig

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2

Tack jessica6 !!! Vikan väl ha lite sockerblommor på träffen?

rimmis - Grattis så himla mkt, vad glad jag blir för din skull !! Så jätteskönt!!

• MariaX m 2

Vad kul med utställningstårta !! Som vi dessutom får se oxå Ska du göra på dummie eller gör man på vanligt tårta?

Förresten JFL, vet du om man ska/kan ta med sig egna verktyg på kursen, jag har ju en del och vill inte få dubletter om man måste köpa där lixom. Ska bli så kul!!!

• MariaX m 2
    JFL skrev 2008-03-10 21:54:05 följande:
    Maria ja just det . Det är dummie, eftersom den ska stå sig hela dagen (+ dagarna innan)I hennes kurser ingår verktyg, har du redan verktyget så får du reducerad avgift. Inga bekymmer, hon är proffs Ja det ska bli såååå kul. Aiwendil var förbi mig på jobbet, och smög på mig idag, så nu har jag träffat henne och pratat med henne. Vi kommer ha så himla kul!!!! Marachino: Så söt prinsessa och underbar tårta (Jag skrattade inget, finns inget att skatta åt, jag gillar tårtan )
    Finemang !! Man kanske får ett brev eller nåt så man vet vad man ska ta med sig...? Lite jobbigt att släpa med sig alla prylar ju Ska faktiskt bli jättekul att träffa er, folk man pratar med varje dag livs levande det kommer bli kanon !!! Och kursen kanske oxå är bra
  • MariaX m 2

Carol Haycox's kurs på invigningen av c&d Hon ska lära ut kungslilja tror jag det var

• MariaX m 2

Här är dagens tårta, till min födelsedag imorron.

Fylld med blåbärsmousse och färskostgrädde med vanilj o citron. Buketten innehåller rosor, vaniljorkidéer, watsonia och eukalyptus. Den blev kanske lite väl stor för tårtan...

• MariaX m 2

Tack så mkt tjejer, vad snälla ni är Kyss!

JFL - Tävling, näe det är inget för mig Förresten, kan man se tävlingstårtorna även om man bara kommer på kursen månntro, jag reser ju upp till Stockholm direkt på morgonen *gäsp*

• MariaX m 2

Tack Maraschino !

Jag gjorde rosen i svagt melonfärgad pasta och sen bara lite gult i "bottnarna" och rosa på "topparna". Inte svårt alls

• MariaX m 2
    Maraschino skrev 2008-03-13 09:07:15 följande:
    Ok! Jag tycker det är svårt att måla blommorna, kanske har fel penslar. Vad använder du för penslar?? De jag har är köpta från panduro och ska snart bytas ut då de har blivit spretiga.. Tips!?
    Jag har penslar från wilton men de är kassa, ser ut som en buske allihopa Annars har jag oxå från panduro men köpte fel sort, vill ha de som är platta nedtill, köpte spetsiga
  • MariaX m 2

Joo det är idag, tack ! Eller jag vet inte, ska man vara glad för man blir *huga* 35 *?

• MariaX m 2

Åhh 28, den ljuva tiden

Jag vet vad du menar, jag har inte jobbat sen jag var 28 banne mig, har varit hemma med tre barn och pluggat. Förhoppningsvis får jag jobb nästa vår när jag är färdig lärare

Sov gott

• MariaX m 2

Tack tjejer !! Jag fick en alldelse jättefin kamera, dyyyr förmodligen *gulp* men jättefin!! Nu ska här bakas tårtor och tas kort

• MariaX m 2

Tack rimmis Kyss och verkligen superfin tårta!!!

Åhh jag behöver hjälp av er tjejer
    Jag ska ju gör namngivelsetårtor till nästa helg och tjejen vill ha en bebis under en filt sådär ni vet. Jag har beställt en sleeping baby-form, en tvådelad jemform och jag har sett lite doptårtor med bebisar som ser ut att ha gjorts i en sån form. Nu till frågan, hur tusan får man skarven mellan fram och baksida snygg?? Min bebis som jag just gjorde ser ut som en tvådelad bebis som har tryckts ihop... precis som den ju är hur gör ni så att det blir snyggt i skarven?

Ankmor - Klart det inte är fusk, alla medel är tillåtna för att göra den perfekta tårtan Skämt åsido, jag är inte heller bra på att modellera, snarare helkass, så nån hjälp måste vi väl få ha

• MariaX m 2
    JFL -Åå vad kul med ett sånt projekt Angående din fråga så vet jag inte men det borde ju gå... Ska bli kul att se tårtan sen

Jag har visst fastnat i "blomträsket", känns inte som jag kan göra några andra tårtor så det ska bli spännande att se hur namngivelsetårtorna kommer se ut... Fundersam
Svar på tråden Sockerpullornas tråd