• Anonym (undrar)

Missfall innan v 15; såg ni era foster/barn?

Ni som vill berätta; hur var det? Nån som tyckte fostren såg motbjudnade ut?

• Svar på tråden Missfall innan v 15; såg ni era foster/barn?
  • Anonym (kompis)

Jag har aldrig fått missfall vad jag vet om, men en kompis till mig fick missfall när hon stod i duschen. Eftersom vattenstrålarna spolade fostret rent från blod, såg hon fostret väldigt tydligt liggande på botten av badkaret. Hon tyckte det var skitäckligt och fick nästan panik.
    Bara för att ge en annan bild av hur olika personer kan reagera.

• raya

Jag fick missfall i v 16-17 (visste inte att jag var m barn så är inte helt säker) men han var så söt,han såg ut som en mini baby.
    Mina tvillingar är född i v 22 och det dröjde en hel dag innan jag fick se dom,var jätteorolig och trodde dom skulle se ut som ufon,men dom såg oxå "färdiga"ut.
    Däremot så såg dom konstigare ut efter att ha haft respirator och cpap. Då hade huvudet(som var väldigt mjukt)fått djupa avtyck efter banden som höll grejerna på plats.

• raya

Ursäkta,såg inte att det stod innan v 15 innan jag svarade.

• palmblad

Menar du att tvillingarna födda i v22 överlevde? De föddes alltså levande o låg i respirator?

raya skrev 2008-01-02 14:52:45 följande:
    Jag fick missfall i v 16-17 (visste inte att jag var m barn så är inte helt säker) men han var så söt,han såg ut som en mini baby.Mina tvillingar är född i v 22 och det dröjde en hel dag innan jag fick se dom,var jätteorolig och trodde dom skulle se ut som ufon,men dom såg oxå "färdiga"ut.Däremot så såg dom konstigare ut efter att ha haft respirator och cpap. Då hade huvudet(som var väldigt mjukt)fått djupa avtyck efter banden som höll grejerna på plats.
  • spikeygirl

Jag fick missfall v 8 och jag såg inget foster alls. Jag upplevde missfallet som en vanlig mens helt enkelt... Med undantaget att det gjorde helvetiskt mycket ondare i magen än vanlig mensvärk.

• SeTa

Jag fick ett ma i v19. Bebisen hade varit död sedan v14-15.
    Vi valde att titta på henne. Vi köpte en snuttefilt som hon efter tvättning sveptes in i. Hon var jättesöt och helt färdig. Liten uppnäsa, perfekta öron och pytteliten. Det enda hon inte hade var hår.
    Jag är jätteglad över att jag vågade ta beslutet att titta på henne. Faktum är att det inte är ett "ufo" man har i magen, utan en pyttebebis som behöver bakas ett tag till.
    Vi valde att inte ha någon begravning. Däremot bestämde vi vilken kyrkogård hon skulle ligga på.
    Vi träffade sjukhusprästen som gjorde iordning henne i kistan och hade väldigt tät kontakt med honom fram till att hon var på plats på kyrkogården. För varje steg som togs i proccessen underättade han oss. Kändes väldigt bra att man fick veta var hon var hela tiden.

• Nötkaka
    SeTa:
    nä men lilla pluttan....ush vad ledsen man blir....
    Har själv ett pågående missfall just nu men det var redan i v9 fast lillbebisen dog under v 7. Såg ingenting, tyvärr. Jag hade gärna velat göra det men nix.
  • raya

Japp dom överlevde,jag fick blödningar i v 8 som varade hela tiden så jag var på ul 1-2ggr i veckan. Fick alltid höra att det skulle bli missfall och när vattnet gick för den minsta i v 15 sa läkaren att:nu är det absolut kört,dom kan aldrig överleva!
    Men nu är det full fart på dom båda två och om ett par veckor ska dom börja på dagis.
    I dagsläget har dom inga men,lite känsliga lungor bara.

• palmblad

Men är de födda i 22? Det sägs ju inte finnas överlevande barn födda tidigare än i v23.
    Hur gjorde de för att hålla barnen kvar i magen, då vattnet gått?

raya skrev 2008-01-02 23:35:46 följande:
    Japp dom överlevde,jag fick blödningar i v 8 som varade hela tiden så jag var på ul 1-2ggr i veckan. Fick alltid höra att det skulle bli missfall och när vattnet gick för den minsta i v 15 sa läkaren att:nu är det absolut kört,dom kan aldrig överleva!Men nu är det full fart på dom båda två och om ett par veckor ska dom börja på dagis.I dagsläget har dom inga men,lite känsliga lungor bara.
  • raya

jag mådde inte så bra o hade inte så bra koll på dagarna men läk sa att dom inte nått v 23 än.
    Så då måste det ju vara v 22
    Jag hade sängläge o var inlagd mesta tiden och hon hade tydligen vatten precis så att hon klarade sig. Dom visste inte riktigt hur om det fylldes på eller vad.
    Men hela den här graviditeten var ju ett stort ?.
    Vi fick bara negativa svar eller att dom inte visste hur eller varför.

• maria35

hej jag fick missfall i vecka 13,och såg min pojke..han var jättefin hade 10 tår 0 tio fingrar..han var jättefin..
    Anonym (undrar) skrev 2007-12-22 19:33:10 följande:

Ni som vill berätta; hur var det? Nån som tyckte fostren såg motbjudnade ut?
  • Anonym (ledsen)

Hej Jag fick MF i v 8+2 och det var riktiga värkar och det kom ut en klump.
    Jag antar att det inte var meningen det skulle bli ngt barn för det såg inte ut som ett foster, bara en kall klump.
    Men det tog mod att spola ner det som var vårt "barn", hade helst behållit klumpen som minne, men många hade nog tyckt jag varit sjuk i huvvet om jag gjort det.
    På ett vis är jag glad att det hände förr än senare, men jag blir ju inte mindre ledsen för det.
    Vår juni bebis som ej finns mer.

• Anonym

Nu blir jag orolig när jag läser era svar här. Får man alltid ut en "klump" eller ett foster som man lätt ser när man får mf? Jag fick missfall i vecka 8 och blödde bara. Exakt som en vanlig mens, utan några klumpar (iaf inte som jag märkte av) eller något synligt foster. Är det normalt?

• Sencha

Jag fick missfall i v 7, och det var "bara" som en kraftig mens.

Jag förlorade en tvilling i MA; förmodligen dog den i v 14-15, men den tillbakabildades, så jag har bara sett den på VUL och UL, aldrig utanför kroppen, för när den överlevande tvillingen föddes vid "fulltid" så fanns inget kvar av den döde tvillingen.

Vilket miljömål tycker DU är viktigast? www.miljomal.nu/om_miljomalen/oversikt_lang.php
  • Gladhannapanna

Jag hade en duplexgraviditet med vår dotter, men den ena utvecklades inte utan var bara en massa på vul/ul som sedan tillbakabildades.

Det är tydligen väldigt olika hur missfallen blir, det beror nog på hur långt embryot/fostret utvecklats innan det dör.

• Florasomblomma

Jag fick missfall i vad vi tror var v8 och det var massor av klumpar, barnet hade nog inte ens utvecklats ordentligt enligt min läkare... Jag visste inte ens om att jag var gravid fören vid missfallet. Blödningar med klumpar fortsatte i en vecka efteråt, så jag måste nog ha vart längre gången ändå. 

• Anonym (missfallnr2)

Trots gammal tråd känner jag bara att jag måste få lägga in bild från vårat lilla embryo bebis som kom ut igår och som skulle vara i 8:e veckan men troligen 6-7 veckor...

Började med lite blod efter sex sen fortsatte det i 3-4 dagar och sen började det...smärta och en klump blod...sen en till klump blod och där i fanns oxå denna lilla påse med bebben i :'-( därefter ännu en klump med moderkakan eller vad det nu kan ha varit... nu kommer det som vanlig mens men det psykiska tär på en... ber om ursäkt för känsliga läsare.

Svar på tråden Missfall innan v 15; såg ni era foster/barn?