• D med N och A

Vad gör ni idag? Dan före dopparedan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-23 13:48:50:
    Nu var jag lite snabb. Undrar alltså vad alla gör idag. Jag är ensam hemma med tre barn, alla julklappar köpta och inslagna, fixade köttbullarna och lite julgodis i morse och måste griljera skinkan och göra Janssons idag. Men just nu är jag trööött och lille sonen sover och storasystrarna leker på övervåningen, borde ta tag i ovanstående men orkar inte. Har ni mycket kvar att fixa? Eller är ni så gott som färdiga?

• Svar på tråden Vad gör ni idag? Dan före dopparedan!
  • VISAMÅ

Vi packar och städar undan lite. Åker upp till mina föräldrar imorgon och firar jul där.

• Ellie

Just nu jobbar jag faktiskt - skitkul - inte. Men jag är ledig hela julveckan nu sedan så jag ska inte klaga. Vi ska inte vara hemma något nämnvärt över julen så några matförberedelser behövs inte. Sambon är ute på stan och fixar sista julklappen i skrivande stund- och ikväll blir det julmat och uppesittarkväll hos svärmor enligt traditionen.

• Lola Jämtland

Här tar vi det lugnt.
    O däremellan bakar vi bröd, bjuder svärfar på fika, städar, fixar köttbullar o slår in paket.
    Sen ska granen kläs oxå.

Men vi känner ngen stress alls.

//Snart är det jul igen!
  • Goliz

Ska bara baka efterrätten tills imorgon, och det känns som om jag kommer att skjuta på det tills natten. Tycker det är så tråkigt att baka, men det är mitt "uppdrag" och det är ju så lite.

Är ensam hemma för tillfället för min man o son är hos hans föräldrar, så nu sitter jag bara o slappar, fast jag skulle kunna baka, städa mm.

• lightswillguideyouhome

Just nu ligger jag i sängen o ser på sex and the city. Min favorit underhållning all times.
    Firade minijul hos pappa igår och imorgon skall jag fira hos mamma. Skall åka dit om en stund och hjälps henne med det sista, så kanske vi slipper en julafton där hälften av de firande står i köket och missar hela stämningen.

• glitterkorn

Har ett par klappar kvar att slå in sen är det storstädning som gäller eller i af skura golven o dammsuga .. sen ska vi i väg o handla lite mat tills i morgon *Stressa*

• Lina66

Ska fira min lillebrors födesledag.
    Allting annat färdigt, har ett par paket till att slå in men det avklaras i kväll när lillpluttan sover. Sen firas det i dagarna tre (skilda föräldrar har vi bägge två o alla skall ha sin beskärda del)
    Som tur e slipper vi julamat eftersom vi är bortbjudna!! Lyx!!

Acceptera dig själv,så kommer också andra att göra det
  • Gift oktober

Här försöker vi få ordning i vår nedervåning där vi inte haft någonting förrut och ska ha glöggfika där på juldan, mannen lagar persienn och packar in de sista i bilen. om 1 timma åker vi hem till mina föräldrar och ska ha uppsittarkväll med bastu och provsmak av julmaten. GOD JUL på er alla så hörs vi efter jul

Svar på tråden Vad gör ni idag? Dan före dopparedan!