• D med N och A

Vad gör ni idag? Dan före dopparedan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-23 13:48:50:
    Nu var jag lite snabb. Undrar alltså vad alla gör idag. Jag är ensam hemma med tre barn, alla julklappar köpta och inslagna, fixade köttbullarna och lite julgodis i morse och måste griljera skinkan och göra Janssons idag. Men just nu är jag trööött och lille sonen sover och storasystrarna leker på övervåningen, borde ta tag i ovanstående men orkar inte. Har ni mycket kvar att fixa? Eller är ni så gott som färdiga?

• Svar på tråden Vad gör ni idag? Dan före dopparedan!
  • MajaMaria79

Sambon och barnen är borta på julkalas. Själv så fegar jag ur lite dag. Är gravd och trött.

Idag har skinkan grilljerats, köttbullar stekts, gröt kokts. Sedan har barnens mamma varit här och fikat.
    Den sista dammsugningen och våttokningen tar vi i morgon. Så nu tar jag det bara lugnt och myser, det räcker långt.

• Ellieott

jobbar 10-20... sen ska vi äta lite julmat hemma hos mina föräldrar eftersom pappa jobbar på julafton . Skönt på ett sätt att jobba för alla julstädar ju för fullt :p

• Snowgirl

Idag har vi myst hela dagen framför olika julfilmer på TV´n, smaskat julgodis och bara haft det gött. Ska iväg till mina föräldrar och äta julmat och mysa vidare strax.

• Ellieott

juste jag måste slå in mina julklappar också...skulle ju köpa massa grejer så jag kunde göra jättefina paket men sen var jag kräksjuk istället...

• reb80

har nästan allt klart.
    åker till sälen imorgon så har packat en del. men väntar på att lite ska torka(kläder). Borde göra köttbullar..
    men fastnar här...

Ikväll blir det bingolotto. Har fått i julklapp av jobbet så hoppas jag vinner stor vinst..

• pucken

vi har hjälpt svärmor med att handla och bära hem mat. efter att ha bjussat på lunch skickade hon hem oss så att vi kan softa och hon kan fixa julmaten vi har bara plockat lite här hemma och sen tagit det lugnt, och nu är killen och sonen ute och fixar kvällsmat.

• W W

haft hårtvättsdag idag.. så det har jag hållt på med stora delar av dagen..

• strangelove

Jag jobbar och är just nu hemma på timmar
    ooj, börjar kl.17 får nog ge mej av strax

• D med N och A

Jahapp och då var granen vält för första gången i år. Tre kulor sönder och mammans julstämning i botten. Förra året var det den då 7,5 åriga dottern som välte den TVÅ gånger, i år 21-månaderssonen. Suck...

Virare så är Janssons i ugnen nu, tur att jag tog tag i den INNAN granen välte. Och tur att den nu 8,5-åriga dottern gärna fixar granen i år.

• NicoFina

Vi har satt en vajer i taket så den kan inte rasa
    och sedan så satsar vi på plast kulor.

D med N och A skrev 2007-12-23 16:38:23 följande:
    Jahapp och då var granen vält för första gången i år. Tre kulor sönder och mammans julstämning i botten. Förra året var det den då 7,5 åriga dottern som välte den TVÅ gånger, i år 21-månaderssonen. Suck...Virare så är Janssons i ugnen nu, tur att jag tog tag i den INNAN granen välte. Och tur att den nu 8,5-åriga dottern gärna fixar granen i år.
    Wilda 03 & Neo 07*
  • Tant Green

Om inte min man hade glömt bort skinkan som stod i ugnen medan jag var ute så hade jag griljerat den nu Men nu sitter jag här istället... När dottern har somnat ska jag göra köttbullar, men annars ska jag bara ta det lugnt.

• lightswillguideyouhome

Nu surfar jag runt lite i lugn o ro. Skall ta på mig myskläderna om en stund och bege mig ner till mamma, mormor och morfar. vi skall ha uppesittarkväll. Blir mer firande med dem imorgon med julmat. Ikväll blir det pizza.

• stjärnljus

Vi är hemma. (jag och min man) Idag gör vi ingenting! Städning, bakning, skinka, julgran och allt det där är klart. Jag är höggravid och hade bf för två dagar sedan. Om vi inte är på förlossningen imorgon så åker vi till svärföräldrarna som bor en kvarts bilresa härifrån.

• D med N och A

Smart! Skulle nog fixa en sån. Bevisligen har vi minst sex år av möjligt granvältande framför oss.

NicoFina skrev 2007-12-23 16:41:47 följande:
    Vi har satt en vajer i taket så den kan inte rasaoch sedan så satsar vi på plast kulor.
  • D med N och A

Oj, så spännande! Det är ju sååå häftigt att vänta och föda barn! Men just idag är jag nog INTE så sugen på fler.

stjärnljus skrev 2007-12-23 16:43:44 följande:
     Vi är hemma. (jag och min man) Idag gör vi ingenting! Städning, bakning, skinka, julgran och allt det där är klart. Jag är höggravid och hade bf för två dagar sedan. Om vi inte är på förlossningen imorgon så åker vi till svärföräldrarna som bor en kvarts bilresa härifrån.
  • Lusthan

Sitter och väntar på att min lillebror ska städa sitt rum så att jag kan bo där och sen hoppas jag att julkänslan ska infinna sig snart. Sonen är lite smått dålig i magen och jag försöker kurera det så att han inte kräks igen. Vill gärna kunna fira jul imorgon.

• frulan

Försöker plocka lite men jag har en sån ond foglossning att det blir mycket vila på soffan.

• isisisis

Har stått i köket oavbrutet sen halv tio i morse.
    Jansson
    Köttbullar
    revbensspjäll
    Inlagd sill 2 sorter
    Saffranshjärtan med mandelmassa
    kräftströmming

har knäck,kokosbollar och nåt annat godis kvar....

• WhiteTrash

Vi håller på att fixa och packa upp det sista eftersom vi fick vår nya lgh i torsdags och började flyta in "på riktigt" fre em och igår
    Och jag har än inte ens slagit in en enda julklapp, men alla är i alla fall inköpta..
    Jag hade tänkt ta det lite lugnt i kväll och koppla av med en film, men då måste jag ju gå från datorn

• D med N och A

Nu har barnen gått och lagt sig och allt är lugnt här. Det blev risgrynsgröt och skinkmacka till sen middag, barnen tycker jättemycket om det. Har fixat granen litegrann och lagt klapparna under och nu är jag sååå trött så trött. Blir nog att sova tidigt ikväll, nu när "allt" är fixat. God jul!

Svar på tråden Vad gör ni idag? Dan före dopparedan!