• D med N och A

Vad gör ni idag? Dan före dopparedan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-23 13:48:50:
    Nu var jag lite snabb. Undrar alltså vad alla gör idag. Jag är ensam hemma med tre barn, alla julklappar köpta och inslagna, fixade köttbullarna och lite julgodis i morse och måste griljera skinkan och göra Janssons idag. Men just nu är jag trööött och lille sonen sover och storasystrarna leker på övervåningen, borde ta tag i ovanstående men orkar inte. Har ni mycket kvar att fixa? Eller är ni så gott som färdiga?

• Svar på tråden Vad gör ni idag? Dan före dopparedan!
  • annelotion

Mamma kommer hit på en fika och lämnar lite klappar!Jag och sambon ska äta lite julmat ikväll!Idag är det min minijulafton,för imorrn blir det inget firande eftersom jag ska jobba...

• NicoFina

Har precis kommit hem efter att ha varit på stan och inhandlat dom sista klapparna.
    Sedan blir det städa och uppesittar kväll med bingolotto *ler*

Wilda 03 & Neo 07*
  • Meria

Slappar mest, städade iordning massor till sonens kalas som var igår, så den biten slipper jag. Måste bara tårta till hans födelsedag imorrn också iofs.

♥ Loketok 061224 ♥
  • Petronilla

Jag arbetar! Sen ska jag gå upp och låna svärfarsbil. Köra hem och natta ungarna och sen.... Hemmet lär ju vara en katastrof
    efterssom jag har arbetat hela helgen. Så jag kommer att få röja
    och sen ska jag och mannen bestämma om jag ska handla ikväll eller om vi ska åka iväg imorgon bitti.

Sen ska allt arrangeras och så kommer svärmor och svärfar till
    oss. Eller eftersom vi kommer att ha bilen måste vi åka och hämta
    dem. Som tur är är de inte intresserade av något maffigt julbord utan nöjer sig med skinka och lutfisk. Så jag hinner nog.

Ska börja sätta mig och göra lista nu!

• Ch Belair

Vi har stekt köttbullar, gjort Janssons frestelsen klar, och ska tvätta snart. Tar det lugnt ikväll.

• Yosa

Här är ganska lugnt. Vi har knytis imorgon och vi står för de enkla färdig-gjorda sakerna såsom kalvsylta, leverpastej, potatis, julmust, kaffe och prinskorv

Idag dammsuger vi, byter till julhanddukar, bäddar rent i alla sängar, städar badrum oxh kör två tvättmaskiner. Jag (gravid i v 36) och dottern (2år o 9 månader) har sovit middag i 1,5 timme nu. Just nu slappar vi framför en saltkråkanfilm. Ska strax ta tag i badrummen......

• D med N och A

Åh, vad kul att så många svarat! Tvingade just mig själv hänga upp en tvättmaskin, sätta på en till och dammsuga mattan i vardagsrummet. Dammsög hela huset igår men det behövdes igen, den är av ull så den drar verkligen åt sig ALLT. Funderar över att "spara" Janssons och skinkgriljeringen till ikväll då maken är hemma, men det är ju godare med KALL skinka när man ska provsmaka tycker jag. Är som sagt trött och har lite huvudvärk idag, men med en Ipren och ett glas Cola orkar jag nog sätta fart snart - helst INNAN sonen (21 mån) vaknar.

• elektra1

idag ska jag byta i sängarna, plocka lite grejer, dammsuga,
    göra janssons frestelse, svampomelett, skinka, risgrynsgröt, baka bröd.

och slå in lite paket. Killen och sonen har åkt iväg för att hälsa på några polare.
    så det är lugnt i julstöket här hemma.

• Syss Inha

E det juletid redan?
    Oups...

• Linda1976

Städar
    SLår in julklappar
    plockar
    möblerade om och torkade ALLT i dotterns rum imorse

Ikväll när hon sover ska jag:

Griljera skinka
    göra enn cheesecake
    göra köttbullar
    baka kolakakor

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden Vad gör ni idag? Dan före dopparedan!