Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Mammasknodd skrev 2008-03-01 13:01:46 följande:
    Tack bc! Ha ha, så dumt att jag glömt den! Jag som sett framemot en träff ju
    Skrattar...så lite så...jag fick den ju av dej förra gången
  • skrutteluttan74
    Lindis41 skrev 2008-03-02 12:39:49 följande:
    hej alla glada, har inte lästa alla sidor har vrit i fjällen sen i ons kom hem i natt!!har haft det jätte bra o inte mkt ont i magen....magen är hyfsad..en fråga har fåt hem att jag ska göra tunntarmsröntgen ngn som gjort det??Hur går det till??måste man tömma tarmen innan???kram till er alla
    Om jag inte minns fel,så fick man bara äta flytan i typ två dagar,sen fick man ta klyx och ngn tablett i två dagar och kvällen innan fick jag ta vatten lavemang på två liget...Huuu-....detta gjorde jag år 2005...minns bara fragment för det året hände så vansinnigt mycket tråkigt i mitt liv....Men ungefär som jag skrev ,så minns jag det iallafall
  • skrutteluttan74
    Lady X skrev 2008-03-02 13:55:39 följande:
    Ursäkta att jag hoppar in i er tråd såhär! Men jag undrar hur vanligt det är att spädbarn drabbas av Crohns eller Ulcerös Colit? Min dotter har haft diarré och ont i magen i 5 veckor trots mjölkfrikost.
    Kontakta Vc eller  barnmot.och be om en utredning,kan va ngn födoämnes sjukdom.'
    MIn älsta dotter upptäckte dom gluten på jätte tidigt,fast dom hävdade att de inte kunde synas på så små barn...så kontaka antingen Bvc eller barn mot.....Lycka till
  • skrutteluttan74
    grådis skrev 2008-03-03 01:07:21 följande:
    TindrasÄiti,åhhhh va tråkigt. Men bra att du fick hjälp, vänta inte så länge innan du åker in nästa gång Kramis o pigga på dig snart igen.Fairyfloss,kortisonsuget är inte att leka med Tråkigt med slemmetbcsvensk, hej hej*vinkar* du har nog nåt i din mailbox snart68an Kraaaaaaaaam guuud vilken otur du har jämt
    *hej hej*...vinkar tebax....har svarat nu...så nu är det du som har mail .... Jag såg att du hade ne cyckel,men som jag sa til lBeja,du kan få köpa min me om du vill
  • skrutteluttan74
    MissDisa skrev 2008-03-03 07:55:50 följande:
    Nu var det längesen jag skrev igen.....Har gått och blivit sjuk som fan rent ut sagt, tror jag behöver pencillin.Undersökningen i Uppsala är fortfarande inte gjord. Dom två senaste veckorna har läkaren varit sjuk.....Hoppas verkligen jag får komma den här veckan, vore perfekt nu när magen helt har pajat......Ville egentligen bara skriva och be snällt att någon skickar mig den nya tråden, sen.....för jag antar att den här oxå stängs snart. Jag är här och läser ibland, men nu var det ett tag sen, som sagt.KRAM på er alla!!
    Vilken undersökning är det du väntar på i U-a ??
  • skrutteluttan74
    gmt skrev 2008-03-04 11:05:26 följande:
    på tal om detta med socker - mitt lilla barnbran lukas äter faktiskt inte godis alls - han har i princip aldrig gjort dethan har sina "fikabullar" som är mjök o sockerfria - o lustigt nog har denna lilla unge accepterat att han inte "tål" godis.O nu ska ni inte tro att huset han bor i är sockerfritt - icke!Där finns ALLT som kan skicka vem som helst till Anna Skipper Jag vill oxå skicka en bamsekram till alla er som inte mår bra - jag kramar er i tanken!
    Jaaaa...det små är duktigare än oss vuxna ,det är bara att inse...jag käkade kakor i går...va såååå sugen och idag har jag rännskita...så klart,...som ett brev på posten,men jag har ju mej själv att skylla...

MIn döttrar som har gluten är duktigare än vad jag är...skrämmande
  • skrutteluttan74
    Starkast skrev 2008-03-04 11:31:49 följande:
    Kanske inte rätt ställe... Men ni är så underbara här inne.Minns någon att jag för ett tag sen berättade om min son på dagis, där en förälder blivit arg på personalen då min son sagt bajskorv?Nu har min son varit hemma i 2veckor. Han har haft mardrömmar, varit som ett plåster och börjat gråta när man pratar om dagis, vill INTE dit. Igår skulle han då dit. Jag stannade en halvtimme då han var så hysterisk. han var noga med att ha mig nära hela tiden då han lekte. Sen när jag gick var han helt galen. Sen vägrade han gå ut, så fick stanna inne med en fröken osv.Idag kom "våran" fröken och ville prata.Det handlade om den här "bajskorvsmamman" igen. En händelse innan han var hemma. Då hade hon kommit och lämnat på morgonen, frågat efter vem som var min son. (som fröken då visat) Då gav hon sig på honom!!! Skällde, gapade och skrek så pass att denna fröken fick rycka undan min son och sen gjorde en anmälan till rektorn.Hur kan man göra så mot ett litet försvarslöst barn??? Man kan väl inte ge sig på ett litet barn!! Han är ju för tusan bara 3,5 år gammal!!!Inte konstigt att han mått/mår dåligt.Tänk bara om personalen kunnat säga nåt i tid??? hur ska vi kunna bemöta honom??? Tårarna bara rinner. Till råga på allt är kärringhelvetet läkare och borde veta hur man är mot andra människor(vilket vi ioförsig vet att läkare inte alltid gör)Att ge sig på ett litet barn!!!!!!!!!!!!Först har vi begärt ett möte med de föräldrarna, personalen och rektorn.Vi kommer göra en anmälan.Jag kommer kolla upp om man kan göra en polisanmälan. Egenmäktigt förfarande av barn? psykisk misshandel?Nu har de iallafall gett sig på vår son för sista gången!
    Usch och fy för den mamman... Förstår att du är besviken och förbannad,det skulle jag me va....grrrrr   Den mamman borde banne mej få byta dagis åt sin unge tycker jag,för ditt barn ska inte behöva va rädd för att gå till dagis...
  • skrutteluttan74
    Starkast skrev 2008-03-04 15:39:26 följande:
    Min äldsta son sa att han tycker jag ska kalla henne för bajskorv under mötet.
    Hahahaha så gulligt sagt av honom....så skulle nog mina med sagt...

Min svåger gjorde ungefär en liknande sak...alltså skällde ut en unge på dagis,men den ungen umgicks dom med privat och den ungens pappa sa att han skulle göra det och fröknarna gjorde inte.
    Min yngsta gick också på de dagiset och jag blev vansinnig och skällde på han inför fröknarna(men inte inför barnen,utan jag bad fröknarna stanna då barnen gick ) så frågade jag även dom hur i h*vete dom kunde vara såååå blåsta att dom tillät han skälla ut ungen,för eftersom dom umicks med den ungen fälräldrar kunde han skällt ut ungen hemma ... om han nu var tvungen att göra det så att säga...

För inte nog med att man skrämmer barnet i fråga,man skrämmer garanterat även de andra barnen,för min lilla var länge rädd för sin farbror efter hans utfall...
  • skrutteluttan74
    Fru U skrev 2008-03-04 16:50:28 följande:
    Nu e jag hemma igen efter gaston. Det gick bra. Fick lugnande, tänkte den gör inget (låg o läste på förpackningsmaterial o sånt) sen vaknade jag i min säng två timmar senare *hehe*Tydligen var magen halvfull med mat fast jag höll på de sex timmarna utan mat men han  kunde se vad han behövde. Poylpen var ingen polyp utan den såg ut som en extra bukspottskörtel?! Hade sår i tolvfingertarmen men det är nog pga kortisonetE trött nu och ska sova igenKram
    Kul att det gick bra...sov gott
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10