Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Molle72 skrev 2008-03-04 20:13:49 följande:
    Hej alla!Nu närmar det sig med stormsteg hua mej. Min kompis son har opererats idag. Tog ju hundra år, vilken väntan. Sen är det Rebeccas tur på tisdag kommer väl kännas som två hundra år då.Min kompis skickade sms imorse klockan 8,30 och sa att nu är det igång. Först klockan 16,30 fick de komma upp till uppvaket. Jag har spänt mig så att jag har stans huvudvärk nu. Men jag har bara sms at med henne. Hon orkar inte prata. Jag frågade vad de hade opererat för vi har inte hunnit prata så bra på sistone. Hon svarade att de tog bort båda sidorna av tjocktarmen och ingen infektion på tunntarmen. Kan någon förklara vad hon menar han har crohns.
    Aldrig kul då kidzen är sjuka och ska operas och vilken väntan...det tar lixom aldrig slut,till sist säger ngn till att nu kan du komma....
    Hoppas det går bra och snabbt för Rebecca...Önska henne lycka till
  • skrutteluttan74
    68an skrev 2008-03-04 21:41:11 följande:
    Lindis.se Jag förstår inte varför dom gör olika från las till las för endel får ju dricka kontrasten vilket jag oxå gjort o det var bara att svepa, inga kväljningar, smaka vatten o krita/cement.Jag tror att slangen är väldigt tunn, mycket tunnare än en gastroslang så det är kanske lätt att föra ner den men om inte så borde du ju iaf. få bedövningsspray i svalget. Stå på dig om det inte finns ngn medicinsk orsak som gör det direkt olämpligt.Hoppas det går bra!
    Här uppe får man också dricka kontrasten...Jag blir aldeles skraj då jag hör att dom annars får det nersprutat...huga huga....

Nåväl,nu har magen börjat "köra " och jag ska inte ta cortison, för läkarna ska ringa i morrn,får se om det blir en "akut" skopi av ngn slag...

Det här är första gången jag har längtat och önskat att ja ska få ett skov och så kommer det som ett brev på posten,,,,Nackdelen är att ja vill köra i gång med cortisonet,men de ¨får väl vänta då tills Rolfan ringt i morrn...Håll tummarna nu alla,att det sätter i gång ordentligt...Låter knäppt ,jag vet...men,men
  • skrutteluttan74
    68an : Det låter som att han är avunds på dej för att du får hjälp och stöttning av chefen,,,´
    Det låter även som att dena kille/man har ett behov av att hävda sej gentemot dej tycker jag ialla fall....
    Om han gör om det,så säger du att inte tycker om det han håller på med,för att du har nog med problem ändå...Och att han kan ju göra så mot ngn annan om han måste hålla på.
  • skrutteluttan74
    68an skrev 2008-03-04 22:44:24 följande:
    bc.se tack för svaret. tror inte på det med chefen, tror att chefen är besviken oxå men inte på mig utan på situationen. iofs är det nog så med kollegan oxå tror jag men han kunde ju välja vad han sa, ingen mår bättre av att göra bördan tyngre!han har nog en arbetsmoral som jag aldrig skådat o då tycker jag att min är hög men normal med viss överdrift så ska man nog släpa sig till jobbet tom efter att man åkt till sankte per...lite de stuket visar han upp i mina ögon så jag är kanske schåpig?! ska köra på ändå men jag har ju mina sjukdomar o men efter en olycka så jag vill inte dra på mig mer skit för att jag skulle va dumdristig o inte lyssna på handterap. o en sån sak kanske kan vara svårt att förstå för en kärnfrisk arbetsnarkoman.nu måste jag vila handen fast jag iofs inte skriver med den onda natt o kram på dig
    Hoppas de löser sej,men gör klart för han att det tar i ditt hjärta då han slänger ur sej saker,han kan välja sina ord.

Natti natt...kramiz
  • skrutteluttan74
    slj skrev 2008-03-05 13:41:35 följande:
    Hej alla mina vänner!!!!Ja här händer det inte så mycket men jag känner en otrolig vår kännsla och det är bara underbart:MOLLE,REBECCA- ja jag håller tummar och tår, men det kommer att gå bra, jag och lukas ska tända ljus den 11/3.REBECCA -du ska veta att jag tänker jätte mycket på dej och hoppas att lukas också kommer att få den chansen att få stomi, jag pratar jätte mycket om dej till lukas, så han känner faktiskt en Rebecca men han har bara inte sett dej än , med stor nyfikenhet så väntar jag på att du sedan när du mår bättre ska kunna berätta dina upplevelser av allt detta, vi tror på dej -du fixar detta jätte kramen från lukas och mej.JENNY F- vilken tur att det inte finns sådana psyk föräldrar på lukas dagis då hans ordförråd just nu är mycket litet, det ända han säger är Bajskorv, snoppis, kisselisa, bajsrumpa,och kissrumpa men hade någon gjort som med din son hade jag nog blivit skogstokig, stå på dej och låt ingen behandla din son på det sättet. kram Till alla er andra så hoppas jag att ni kommer att få må bra och att ni blir friska , även att alla bebisar i eller utan för magen få ha det bra, tänker på er.kramJag har i allafall bestämt mej för att i dag ska jag bara må bra, njuta av solen, äta god mat(vad det nu kan bli?), vara ute med mina barn, tala om för min man att jag älskar honom (ifall det var länge sedan han hörde det!), gå och lägga mej tidigt och vakna på bra humör i morgon.Jätte kramar till er alla
    Hoppas du får en kanon dag i dag med... och att du sovit gott
  • skrutteluttan74
    Ja,föresten...Jag väntade på mitt skov och fick de,ringde tlll akuten , som jag skulle , men min läkare jobbad einte den kvällen.
    Så i går morse ringde min sköterska på medicin och gissa vad ??
    Jo ,då är läkarn ledig...så hade han skrivit att om jag fick ett skov så skulle jag börja äta questranet och cortisonet och v'änta på nästa skov och då hära av mej igen då...
    Så det blev alltså ingen coloskopi igen , trots skovet...bara å vänta då... Igen
  • skrutteluttan74
    Mammasknodd skrev 2008-03-06 13:19:56 följande:
    fairyfloss: Ibland undrar jag om vi är tvillingar Kan ju bara tillägga att jag också är RH-neg....  Förstår hur du känner det!!! Skickar en styrkekram!lärka78: Jo tack Det är skönt att få en diagnos (även om jag har en känsla av att den kommer att ändras). Låter riktigt intressant det där med svampen... du får berätta hur det går!!! Men man kan ju ha svamp i tarmarna har jag läst ngn stans... Kanske det finns en osynlig koppling med dessa sjukdommar?Tindras äiti: Skönt att det äntligen blev fart på folket!! Fast trist att du blev tvungen att "ta till med hårdhandskarna".68an: Visst har du fått nog av otrevligeheter! Skickar en tröstkram!bcsvensk: Rackarns! Är han ledig? Hur länge då, sa hon det? Trist att du måste vänta ännu mer!!! Alltså dessa läkare...Här är det väl ok... Har haft två jobbiga nätter med magomvridningar och molvärk i magen. Kommer fortfarande blod ibland... Är det så här det kommer att hålla på?                                            Kram på er!!!                                                                  

Han kommer tebax på måndag tydligen...det var en till läkare där som kunde lägga in mej,...Men han ville inte göra coloskopin,för han visste inte Rolfans tankar och "ville inte störa han på semestern"...grrrrr...va "pisst " jag blir...men,bara att vänta igen...

Tycker han kan ge mej medicin mot Crohns eftersom han heeeeeeela fucking tiden säger att jag har det till 90% och ibland till 95% ...va??

Va liknar det då ???NAda...menmen...

• skrutteluttan74
    Lone Star State skrev 2008-03-06 13:21:41 följande:
    hej mina vänner...Jag har ett brustet hjärta.. Det höll inte så vi gjorde slut precis... Kommer sakna honom.. Men det är det enda rätta...
    trist för dej gumman...Men jag är säker på att du "reser" dej,du är stark fast du är sjuk ...Kraaaaaam
  • skrutteluttan74
    grådis ,68:an och ni andra : Tack tack...jo jag hoppas väntan snart är över...
    Men heeeeela tiden känns de som att det kommer " ngt nytt" då jag är "nära målet".
    Jadå,stark är jag ,huga ligen,jag tror jag blivit det av "alt " jag gåt tigenom.
    En del blir starkare,andra inte,lika är det vid döds fall...Alla är vi olika.
    Just nu tycker jag bara att jag kunde få ngn medicin att prova,då inte questranet har den effekt jag vill.
    Läkarn säger att till 90 % och en annan gång säger han att till 95 % så är det Crohns jag har,MEN han vill ändå INTE behandla mej för/mot det föräns han är 100 säker...MEN jag tycker att vi kan börja testa då inte Questranet gör sin verkan på mej som det borde...Men det är min åsikt och den delar jag inte med läkarn,det har jag minsan fått veta....
    Nåja,en dag kanske,en dag....
    Om han inte går på semester tills nästa skov kommer.... :-.D *ironi*

Nåväl...Nu kallar sängen,John Blund och maken,som tycker jag behöver sova eftersom toan var min bästa vän i natt som var,..det störde typ heeeeela familjen,det brukardet inte göra...Nåväl..ha en bra fredag alla goa vänner och Trasig mage Tack för orden i min gäst bok...

Kram och en  var till er alla inför helgen //C
  • skrutteluttan74
    Idag så la dom ner våran bya affär för andra gången,förra gången var det Konsum,som inte gick nog mycke flus och denna "Fällfors Boa" gick rent av minus om jag föstått de hela rätt,
    Men vadå??
    Som jag sagt hela tiden, : "Alla vill ha affärn,men ingen vill handla där för det är för dyrt"
    Vi är lixom ilojala hela bygden, men ingen har råd att vara lojal så att säga.

Men så i går hade dom utförsäljning med 70% och idag med 90%...
    Igår va vi dit och köpte halstabletter åt älsta jäntan,sen va jag & gubben dit en sväng Då vi ändå hälsade på ett par kompisar som bor i Fällfors.
    Så då köpte vi ne massa tuggummin åt ungarna och givetvis lite förebyggande lördags godis.

IDag åkte jag och döttrarna dit och Shoppade loss med 90 % som avdrag.
    Älsta jäntan och grabben delade på 200 tuggummin ,Jenka,Shake osv...för 20 SPÄNN,alltså fattar ni, 100 tuggummin för 10 :- betalade dom ,det är som ingenting...verkligen inte...
    Så lillan handlade lite roliga klubbor som sitter fast i leksaker...
    Det skulle eg.ha kostat 34 :- och hon betalade heeeeela 6 spänn...
    Jag frågad henne om hon inte skulle köpa mer,men icke sa nicke,det var det där hon ville ha...

Nåväl,så kom Norrans reporter med fotograf in genom dörrn då vi var där och jo,fotografen fick ögonen på Jossan,som för övrigt inte ville bli fotad,så han "jagade och busade" med henne genom den tomma affär,baki hyllor med mera...Hahah...Oj,vad vi skrattade,det var verklige dagens goda skratt...
    Till sist "mutade " vi henne,då fick han fota henne hur myke han ville..Hon älskar ju själv kameror ungen...
    Så rätt vad det var satte hon upp handen och sa :
    "NU räcker det,nu får du inte ta mer kort,nu har du fått ta jätte många"
    Han blev så "paff" rent ut av så de blev inge mer efter att hon betalat, han skrattade och frågade mej om hon alltid var så vältalig för att vara så lite och OJA,varendaste endaste dag...*puh* Men vi får måååånga goda skratt kan jag lova...

Så frågade dom mej om affärn och så frågad dom Josefine om det var tråkigt att affärn skulle lägga ner och jag höll på att dö av svaret och försökte förklara och släta över svaret och så säger reportern till slut :
    "Och det kunde inte ens mamma säga emot, Josefine vann  med sitt svar..."
    Och ja,hon gjorde ju de...
    Hon svarade så här :
    "Nä ,de är inte tråkigt"
    Jamen sa jag,då ka du ju inte köpa klubba ibland efter tex dagis.
    Då säger skit ungen...:
    "Det kan jag göra på en annan affär,det finns andra kvar."
    Och ,ja som sagt...hon hade ju rätt...
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10