• 68an

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Jenny.se Lycka till med båda ärendena!

Lindis.se Hoppas du inte fått min nya för hon verkar vara sjuk jämt.

• 68an
    Lällas skrev 2008-03-06 21:38:05 följande:
    68:an.. Låter som något för mig Vet du om det går i repris??Kram till alla härinne.. ni är underbara.. JAg läser varje dag men är lite osynlig.. men ni finns i mina tankar varje dag.. Kramar i massor
    tyvärr vet jag inte men jag tror inte det.
  • 68an

bc.se ger bara en kram...måste ila lika fort till en ledsen dotter som fick tillbaka helgens feber nu ikväll.
    Kraaam

• 68an

Åh vad ni stackare har det jobbigt, jag lider med er alla. För en gång skull känns det som att jag har det rätt ok. Visst har jag problem med kroppen och framförallt armen men det är ändå så mycket bättre än vad det har varit så därför känns det faktiskt rätt ok. Det enda tunga är att jag är sjukskriven från jobbet, det tär mentalt då jag känner att jag är opoppis på jobbet när jag inte är där. Jag förstår dom för det är pressande med mycket som ska göras bland så få personer men samtidigt har jag bara en högerarm och hand och vill inte äventyra något så jag får än mer problem i framtiden så därför lyssnar jag på min handterapeut.

Framsteg gör jag även om det går sakta och att jag får tänka mig för hela tiden med armen och sen är det myckt lättare att leva utan gips och ist. bara ha stödstrumpa och en skena.

Men jag kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att det skulle bli så här svårt efter gipsborttagningen, jag får träna så jag lär mig självklara saker igen. Jag kan inte ännu ha vanliga byxor för stänga dom är omöjligt, behå kan jag inte ta på mig, öppna ett mjölkpaket går inte heller och schampo o sånt får jag ha flaskan mellan knäna för att trycka ut i vänsterhanden osv men jag ser som sagt framsteg så det känns bra
    Funderar bara på NÄR jag ska kunna vrida armen igen så handflatan pekar upp mot taket för det är helt omöjligt än, jag kommer inte längre än ett "karateslag" men det säger kanske bara pang så kan jag det igen

Solen gassar och jag hade velat sitta på altan idag men fick skippa det pga sjuka dottern som fick riktigt hög feber i lördags och i går kom allt tillbaka igen, det är en riktig "jojosjuka" som går nu och har hört endel barn som varit sjuka på samma sätt till o från i två veckor.

Kl 3 inatt var hon vaken än, eller hon småsov till o från 24-03 men vakna och grät och oja sig för benvärk och huvudvärk och jag stod utan hennes alvedon, ensam hemma, men efter ett samtal med en kompis o hennes tips om att krossa en halv "vuxenalvedon" i sylt så gjorde jag det då hon var klarvaken o hysterisk kl 3.
    Jag sa att hallonsylt kan vara riktigt bra ibland för onda ben så jag lyckades lura i henne det 3.20 sov hon som en stock så det verkade bra tack o lov. Otroligt nog vakna hon redan 9 så jag anar att det blir en riktigt tidig kväll för henne.

Nä tjejer nu ska jag träna armen, ska göras 5ggr/dag så det är bara att ligga i. Hoppas att ni kryar på er nu och att ni gravida håller ut i 40 v.
    Trevlig helg!
    Kraam

• 68an

En tanke om hb och sånt när man blöder mycket!
    Jag har ju ALLTID haft ett kalas hb hur än länge jag blött och mycket och min fd. tarmdr. i Norrbotten sa alltid att jag är lyckligt lottad med en magnifik blodapparat som han uttryckte det.
    Nu har jag av inspiration av er alla som är i babytagen läst min graviditets/förlossningsjournal och jag visste att jag hade en komplicerad förlossning och att jag blödde riktigt mycket efter förlossningen men inte hur mycket.

1000 ml är ju 1 liter och det står bla att jag blöder drygt 1000 ml vid förlossningen och det innebär ju mer en 1 liter. Det står att jag "får en anemi med ett hb strax under 100"

Anemi är ju blodbrist så det är ju logiskt så långt med tanke på hur mycket blod jag förlora och dagen därpå förlorade jag ännu mer på bb men dóm anteckningarna har jag inte och vet ej någon exakt mängd men dom fick hämta skurhink och mopp då det var en rejäl pöl på golvet och i sängen. Mår ni illa av mig nu *L*

Men att tappa så pass mycket blod i ett svep men ändå ha ett hb på strax under 100 är väl kalas va?? Jag måste väl vara lyckligt lottad ändå som tarmläkaren alltid sa. För 100 är väl rätt bra med tanke på omständigheterna?!

Vad säger ni med erfarenhet av blödningar från tarmen o låg hb, visst måste jag ha tur som uc. patient?

Nackdelen med det är kanske att det är svårare för läkare att förstå varför jag är så trött efter at ha blött länge. Kan säga att då jag blödde så mycket som ovan så var jag helt slut och likblek och insjunkna ögon med mörja ringar under många veckor.

Minns inte heller vad hb ska ligga på för kvinnor men vill minnas att det är 120-155 och 130-170 för män, stämmer det?

Nu ska jag o en piggare dotter se Let´s dance..hon har gjort sig fin på egen hand för det ska man vara då man ser på de programmet Klänning, hårspännen, smycken o läppglans *L*

• 68an

Lss.se Men så kul!! Passa på att dansa på borden, flörta vilt och ha bara skoj MEN bli inte kär Inte än iaf

Molle.se Lycka till! Jag ska ha er extra i tanken på tisdag. Hälsa R.
    Kram

• 68an

Tack Lindis Kramar värmer alltid!

Vet ni, Melodifestivalen i Kiruna....fan vilken hemlängtan jag har nu =/
    Lule klara en oerhört viktig match ikväll till min glädje, vann mot Timrå men ack så sur sambon är. Jobbigt!

• 68an
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-08 22:55:58 följande:
    *******************************Snacka om "kultur krick" det blir hemma hos er..en håller på Lule en på timrå...mmmm...Här håller större delen på Frölunda
    Kulturkrock Bara förnamnet!
    Så skönt att ha en enad familj ...fast nog f-n är ni bra konstiga FRÖLUNDA?! Typ Tåme?! Nä de får jag inte att gå ihop
  • 68an
    MaijaO skrev 2008-03-09 11:51:36 följande:
    68:an Jag har också ett super hb. efter ha blött dagligen i över ett halvår så låg mitt hb på 145. Vid mitt k-snitt med dottern hade jag hb på 130 när jag skrevs in, jag förlorade över 1000ml blod vid ingreppet och hade hb 96 efteråt. Två dagar efter, när jag skulle hem så hade jag återhämtat mig så att jag låg på 113 och vid efterkontrollen var jag åter igen uppe på 135.Så jag antar att vi är lyckligt lottade! Jag har spelat in föredraget. Jag har inte kollat ljudkvalliteén än, men om någon är intresserad så kan jag maila över den. Inboxa eran mailadress bara så skickar jag. Det är waw filer och jag kan inte konvertera dem så de är ganska stora dock.
    Vad skönt att se en till som är som mig, ja så väl borde ju alla ha det. "Straffas" du ibland inom vården då du är helt slut eft. långa blödningar fast hb är bra? Att du inte verkar bli trodd?

Ja tack! Jag inboxar dig min e-post!
  • 68an
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-09 12:26:31 följande:
    Hahaha..."blanda inte in mej i deras" lag...Du vet maken är från Gbg,och ungarna "gör som han"...Jag håller mej låååååågt jag...Som en annan ungen,hejjar på de som vinner...hahaha
    Åh tack o lov, tappade nästan hoppet om dig
    Rätt skönt att leva med din inställning haha då är du alltid nöjd! Låter riktigt bekvämt
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10