• 68an

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

fairyfloss skrev 2008-03-09 14:31:48 följande:
    Hej hej allihopa. Jag har inte riktigt hängt med och orkat läsa allt eller skriva, och jag kanske förblir lite frånvarande (jag kikar in ändå dock titt som tätt) för jag har så mycket annat att tänka på just nu. Jag mår i alla fall lite bättre i magen, fastän det är blod så slipper jag springa akut så mycket. Jag har skött dieten också så jag tror att det är därför! Hoppas på en bättring. Idag åt jag kängrukorv *fy*, smakar kött (vilket jag inte gillar) men innehåller MASSOR av järn så jag får offra mig för bebisen. Kram på er allihopa i alla fall!!
    Skönt att det skett en lite förbättring. Hoppas det fortsätter åt det hållet.
    Krya på dig och skriv då du orkar
    Kram
  • 68an

Mumlin.se Kul att se dig
    Jag tänkte medans jag läste, on då det brast för dig att det hör nog till allt du gått igenom men det hade du ju kommit fram till själv oxå såg jag litet längre ner, jättebra. Fint att du har bra personal som tar han om dig!
    Du har nog lite för höga krav på dig som du bör sänka lite *L* Jag känner igen mig själv där o det håller inte i längden att hela tiden vilja vara alla till lags och så duktig o bra. Jag har lärt mig endel o sänkt kraven men dom är för höga stundtals ändå men allt gör man ju inte på en natt Du är bra som du är och jag tror nog att din familj är så tacksamma över att du bara finns. Sen kanske det lätt blir för mycket då man varit så dålig som du var och inte kunde leva i ett normalt tempo men bara du är medveten om det så tror jag att du lättare kan tagga ner o vara nöjd med dina egna prestationer.
    Vilka underbara svärföräldrar du har! Jag blir riktigt rörd *L* Jättefint!
    Sköt om dig nu, ha inget dåligt samvete, du har viktigare saker att ta igen än att behöva hänga vid datorn som förr Hoppas du förstår mig rätt.
    Många kramar

• 68an

Bc.se Ja det har jag ingen aning om vi har järnrikt vatten men tänk om det är som du säger. Fast o andra sidan har jag hunnit bo på 2 ställen i Svall och flera ställten i Norrbotten så då håller kanske inte teorin?! Kanon om ert vatten bidrar till din hälsa

• 68an

Slj.se Kul att se dig Hoppas det ordnar sig nu med lilla sonen. Det gör så ont i en mamma då ens barn inte mår bra.
    Skrattar åt Lucas kommentar om Rebecca, han visar god smak redan
    Kramar till er!

• 68an

Nu fick jag en teori! Snilleblixt...tja
    Jag är ju laktosintolerant och har ju naturligtvis ersättningsprodukter som laktosfritt grädde, mjölk osv men jag dricker aldrig mjölk och får kanske inte i mig så mycket mjölkprodukter och fundera om det kan kopplas lite till mitt unika hb.

Mjölk hämmar ju kroppen att ta upp järn vid en måltid, ren fakta är det o inte min teori och ja, det är kanske därför jag har så fina värden?!

När jag lagar tex blodpudding till dottern så får hon aldrig mjölk att dricka till utan då ger jag tex apelsinjuice. C-vitamin hjälper kroppen att ta upp järn.

Kanske nåt för er med dåliga värden att tänka på...ät järnrik mat och skölj ner det med nån c-vitamin rik dryck och inte mjölk.

Nä nu måste nattugglan sova. Ska inte bara orka träna här hemma i morn utan även hos handterapeuten och jag gör stora framsteg, i mina ögon iaf
    Jo jag tog min första promenad idag sen jag gjorde illa mig i januari. Är så less på att inte få komma ut så idag trotsa jag halkan o gjorde ett försök o det gick bra, var ute 1,5 tim men när jag kom hem hade jag ont o var riktigt svullen om armen o handen men det har släppt till hälften iaf.
    Nattkram

• 68an

Kikar in lite hastigast o vill bara dela med mig om att skärpningen i samhället drabbat mig nu.
    Läkraren som tog bort gipset ringde i morse o undra varför jag vill ha förlängd sjukskrivning. Jag?! Nej det var ju handterapeuten som sa att jag skulle säga till i kassan på ortopeden att dom skulle förlänga min sj o var det nåt så skulle dom ta kontakt med henne. Han sa att jag skulle köra bil oxå, det är bra träning. Ja åsikterna går kraftig isär med handterapeutens men han mena att mina brott var läkte och det är dom ju men sen har vi ju en massa mjukdelar o muskler o svullnad men det kvittade han.
    Nä inte en dag till skulle han sjukskriva mig och han skulle inte heller prata med handterapeuten, konstigt!
    Sen var jag på avtalat besök hos handterapeuten och jag berätta om samtalet, hon såg lite paff ut. Jag sa att kan han intyga att jag får köra bil fast hon säger nej så gör jag det o försöker jobba fast nog känns det lite surt att det ska vara så här fast jag längtar tillbaka till jobbet.
    Jag skulle pausa minst var 20:e minut och sen höra av mig til henne om det blir för svårt att jobba så jag hoppas det går vägen.

Hon kola i apparater min styrka och rörlighet och den var inte bra. I mina "rätta hand", höger har jag en kraft på 3 kg medans jag i den friska vänster handen tar 27 kg. Hon sa att hon skulle gå till ortopeden med rapporten på stört men i dagens hårda samhälle så tror jag knappast att läkaren ringer i morn o ber mig stanna hemma.
    Jag tycker att det är otrligt dåligt att han inte kommunicerar med min rehabavd.
    Jag kör så hårt jag kan i morn o hoppas klara det utan för mycket smärta o svullnad, håll tummarna
    Kram

• 68an
    Molle72 skrev 2008-03-10 20:45:22 följande:
    Klockan åtta imorgon bitti är det dax. Hon kommer vKN kring 14.00-15:00 trodde han. Sen blir det ett par timmar på uppvaket. Konstigt nog känner jag mig hellugn just nu. Rebecca står i ducshen och skrubbar sig med operationstvålen glömmer jämt vad den heter. Ha det bra mina vänner så hörs vi imorgon när allt är över.
    Håller tummar o tår att allt ska bli bra för R nu. Kramar till er
  • 68an

Tack grådis.se *L* mentalt känns det lite bättre idag men igår då jag hade så ont av mitt arbete så ville jag bara gråta. idag har jag varit duktigare på att ta många pauser, har tagit med mig en kudde på jobbet där armen får ligga o vila, deg från handterapeuten för att kyla smärta o svullnad o sen värktabletter. det känns inga bra att peta i sig en massa värktabl. då jag vet hur jag på ett annat sätt kan ha mindre ont men det funkar ju inte om jag ska jobba så jag får ta det o hoppas att armen är arbetsför snart. har ordnat skjuts till jobbet idag oxå, jag ska försöka låta bli att köra bil i den mån det går då jag inte klarar det så bra o då det gör så ont. med andra ord är det lite bättre idag men historien blev lång ändå
    tack för din omtänksamhet
    kraaam

• 68an

Tack Madde.se och Mammasknodd.se Det är alltid skönt att få ett ord tillbaka, särskilt då man har ont o tufft för då blir jag iaf lite småledsen. Tack!!
    Orkar inte skriva mer i tråden för tillfället.

För er så gillade andar o sånt så påminner jag om att ett program om det börjar på 4+ strax, kl 20. De programmet jag nämnde förra veckan...Leva med andar nåt.

Kramar

• 68an

angelstorm.se Kom in till den nya tråden! Laxabon smakar som salt vatten, inte nån äcklig smak men efter några liter så är det ju en annan sak, något less har jag blivit alla ggr.
    har inga tips men kan säga att jag aldrig druckit mer än kring 3 l för då har det varit tvärstopp men ändå har dom alltid sagt "ja här såg det då fint o rent ut"
    Att hålla för näsan är väl det enda knepet jag kan.

• 68an

Laxabon har jag nog fått i närmare 20 års tid iaf...har för mig att jag fick första gångerna det som jag inte kommer på namnet nu men det var 2 pulverpåsar som blev typ 2 glas dryck o det smakade fan rent ut sagt. Jag höll på at kräkas av varje klunk så detta är mycket lindrigare men då är det 4 lit o inte 2 glas så frågan är vilket som är bäst, lite som att välja mellan pest el. kolera.
    KAn iaf säga att från att ha vägt som vuxen allt från 30-60 kg så insåg jag rätt snabbt att 4 lit måste vara en ordination för alla vuxna oavsett vikt så då tvinga jag aldrig i mig 4 lit. Insåg att en karl på över 100 kg skulle klara sig med det så därför borde 3 lit räcka för mig. R'ätt el. inte vet jag ej men jag har fått beröm varje gång så jag tror min teori håller. Nåt att ha i tanken om du får det lika tungt som jag på sluttampen.

• 68an

Nu blev mitt svar kanske lite fel, blandade ihop Trasig mage med Angelstorm men men, ja det blev ju ett svar iaf *L*

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10