V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
Tack Madde.se *L*
Kram
Tack Madde.se *L*
Kram
Bc Svensk.se och Lällas.se Tack! Ni är rara *L* ja även fler så dom bortser jag inte ifrån *L*
Jag har varit iväg med en kompis några timmar ikväll, det var riktigt skönt för mig. Jag önska att mina vänner fanns närmare mig än dom gör, dom gör mig gott, bra feedback men ni är också en oerhörd feedback så ni i vvs tråden inte tror annat.
Växer man upp o lever på sin ort så är det en sak men flyttar man typ 100 mil från sitt så kan det bli svårt om man inte har det man borde ha där...ja nu hinner jag inte förklara mer av vissa anledningar men annars hade jag gjort det.
Kram på er.
Tack! *L*
Kikar in men ordar inte dess mer men jag är hemma igen på söndag.
Ser på klockan nu, för 6 år sen denna tid så hade jag nåt så jävulskt ont vid min ryggskada men fick i grevens tid en ryggmärgsbedövning och det lätta kan jag lova.
Jag låg på förlossningen sen kl 8 och jag räkna pessimistiskt och då skulle en bebis komma kl 3 på natten men det tog tid...i morgon kl 8.45 är det 6 år sedan jag fick en dotter med akut snitt. Kan känna än idag vilken lycka det var, en ny känsla av förälskelse som slår alla andra förälskelse känslor.
Ja det är underbart att ha en dotter och snart är hon hela 6 år
Kramar til er alla!
Ps. Lällas.se Jag ska hälsa henne grattis i morn då jag väcker hene med tårta o paket
Kram
Hej.
Vill bara ge ett livstecken, är på hemmaplan igen och började jobba idag.
Tarmarna blöder igen, inte alls förvånad så det var väntat.
Håller mig kanske lite i bakgrunden ett tag då jag inte har nåt positivt att tillföra i tråden men jag kämpar och jobbar på ett få till en förändring i mitt liv för så här orkar jag inte leva länge till.
Min kvinnliga kollega var så glad då jag var tillbaka idag men lika snabbt sa hon "dina ögon ler inte längre". Ja ni förstår.
Hoppas ni andra mår gott, har inte energi att följa er som jag alltid gjort, hoppas ni förstår.
Kramar från mig
Tack till er som skrivit för omtänksamheten *L* Kram
Prommis.se Jag förstår din oro. Min syster skedde samma sak för när vi var små med i henes fall kunde dom inte hitta något så det fick bli rödbetorna som förklara det hela då hon oxå hade ätit pytt med rödbetor. Än idag är hon fri tarmsjukdommar och det har ju gått kring 35 år sen sedan det skedde.
Min dotter hade blod i blöjan vid 2 tillfällen då hon var riktigt liten, tror det var kring 3 månadersåldern, även slem några ggr men på barnsjukhuset kunde dom inte hitta nåt fel och då åt hon ju bara bröstmjölk.
MrsDream.se Kul att se dig. Det var längesedan.
Nalla.se Tack som frågar *L*
Jo vars, de är som det är och jag vill inte pesta ner denna sida för mycket men...ja vad ska jag säga. Det kunde va bättre men och andra sidan kan ju allt vara sämre än det är men lycklig är väl inget ord som jag skulle vilja använda mig av. Livet är inte så lätt alla ggr.
Barn har ju mammiga perioder, ja vissa har pappiga men det är ju i regel mamma som är nr 1 hos dom flesta barn och därav mer sällan man hör om pappiga barn.
Dessa perioder kan ju komma o gå men sen är dte ju inte helt ovanligt att barn blir mammiga då dom väntar på ett småsyskon. Kanske rätt klokt att suga åt sig så mycket man kan innan man får konkurera om uppmärksamheten *L*
Minns inte hur gammal sonen är men kan säga att jag har en dotter på nyssfyllda 6 som alltid varit mammig men det är inte så illa att jag inte kan få slita mig loss en stund då o då för att tex åka o handla.
När vi som träffades i Sholm, ja från denna tråd i okt. så var dottern lite lessen då jag åkte hemifrån. Hon kunde INET ha nåt fredagsmys för nåt sånt kan man inte ha utan en mamma som ex. *L*
Lycka till med magen och allt!
kram
Jag vill bara kika in som hastigast, skicka en kram till alla som behöver en och hoppas att solen lyser på oss alla snart.
Tackar Nalla och Lällas som frågar, saknar och tänker på mig. Det värmer *L*
Mammasknodd var det kanske oxå som skrev nåt åt mig, flåt att jag glömt här och nu, har ögnat genom lite och är trött så huvudet är inte på skaft.
Det går åt rätt håll nu men...ja jag vet eg. inte vad jag ska säga utan att pladdra på för mycket här. Det kunde vara bättre men det har varit sämre.
Jättesnyggt Madde. Söt du är!
Molle. Har inte så bra koll på läget i tråden men förstår att det sker saker med dottern nu. Hoppas det är tid för henne och er att få ro och att hon får må bra. Håller tummarna!
Mumlin. Så underbart att läsa att du mår bra. Jag glädjs med er!
Lällas. Jag håller tummarna för goda besked och en verkstad i full gång
Lycka till!
BcSvenk. Hoppas ni mår bra där hemåt!
Grådis. Ja du är ju hemma kring mina domäner. Hoppas du får uppleva lite annat där, ja mer än kursen, Synd att Jokkmokks marknad inte är nu när du är där, kan vara lite kul att uppleva.
Kramar från mig!
Mumlin.se Tack för den
Ja du är för go du *L*
Jag får erkänna at jag känner lite dåligt samvete för att jag inte följer er lika slaviskt som jag gjort från dag ett men det betyder inte att ni är mindre viktiga för mig, ni är värdefulla!
Jag har bara inte orkat pga omständigheterna.
Jag blir faktiskt otroligt varm och glad inombords då jag ser hur din livsgnista yr runt, så kul *L* Ni bakar, pysslar mm sen du fick chansen att börja leva igen och det är otroligt roligt att läsa, så befriande. Tänk att de går att få en andra chans, få en ny lever och att allt blir så bra. Ja det är ju helt underbart. Förmodar att du känner nån slags känsla av lycka och den måste vara rätt underbar att känna. Livet kan man inte ta för givet. Ja jag är så glad för att du verkar må så bra nu *L*
Ja om mig då kan jag säga att jag kommit hem för 1,5 tim sen, jobbat på vår match som var mot Malmö som ska vara ett så mycket bättre lag mot oss men vi kriga som aldrig förr och det var riktigt kul att se. Vi gjorde 1-0 men tyvärr vände malmö det till 1-1 då vi gjorde en riktig målvaktstavla och sen lyckades dom göra på egen skicklighet 1-2 men fan va det sved, må vara att jag är partisk i målet men vi var värda att vinna idag men nu blev det inte så men oj vilken bra match det var. Fick träffa ett gäng gurglande killar, ja några hade tom rest från söder för matchen. Kul!
Sen ringde min hjärtläkare om mina två hjärtfel och jag blev både klokare och inte. Mina känningar på dagtid har ju minskat kraftigt, delvis pga att jag börjat stressa mindre och att jag har sänkt lite krav på mig själv. Ja han sa att det kan påverka till viss del men inte till fullo.
Han prata om mina ekg som inte är helt bra men som jag visste innan så var mina andra hjärtundersökningar bra.
Då jag upplever hjärtat lite bättre så ville han att vi skulle skjuta upp hjärtmedicinen och pacemakern. Ja hjärtmedicin kan dom inte ge mig heller före en pacemaker för då kan det bli riktigt dåligt för mig då det gäller det ena problemet där hjärtat hoppar över slag, man vet inte hur det kan sluta då.
Vi prata även om kärlkramp och av arbets ekgét (cykling) så trodde han inet att jag hade kärlkramp men då jag sa att jag bara fått cykla 5 min med ekg så blev han lite förvånad och undra varför så kort tid. Jag vet inte men jag vet att damen sa att vi tar det kort och intensivt så jag fick en brant backe att cykla uppför i 5 min vilket var oerhört tungt, benen skaka efter 4 min och jag hade inte orkat många sekunder till efter 5 min. Han verka iaf tycka att jag skulle ha cyklat längre och därmed ett lättare program. Men iaf sa han att dom inet såg kärlkramp på cyklingen men det kunde inet utesluta det helt.
Jag själv har alltid haft kärlkrampfunderingar då jag inbillat mig att dom ska kännas så som jag har det och sen har jag det i släkten och farfar dog vid köksbordet så 67 år gammal men nu vet jag ju att det är två hjärtfel och kärlkrampstankarna skulle doktorn fundera på.
Gud så lååångrandig jag är
Ja iaf så kom vi fram till at då jag känt förbättringar så var det inte akut här och nu att sätta in pacemaker så därför ska vi avvakta ett tag, jag ska ringa så fort det ev försämras och är det lungt så ska vi göra nya undersökningar på hjärtat senare i år och se om det är dags för op då ist.
Det känns oerhört skönt att få skjuta på det för jag är så rädd för en op kring hjärtat då min farmor var död i 10 min för 1,5 år sedan. Dom op hennes hjärtklaff men råka göra nån skada vid aortan så når dom hade sytt ihop henne brast aortan och allt stannade. Dom rev upp allt fort, tack o lov låg hon på op. bordet än. Lyckades få ihop det trasiga och hjärtat starta igen efter 10 min men hon låg medvetsläs flera dagar och ingen visste hur hon skulel vara om hon vakna igen. Hon vakna och lever prima liv i dag tack o lov men efter det och efter att ha sett henne ligga i respirator mm så är det en oro att genomgå en op.
En viss rädsla att skjuta på det finns. Tänk OM det försämras akut, en risk som finns om än liten enl. läkaren. Tänk om dom inte vet vad dom gör nu. Tänk om nåt händer. Den rädslan är nog störst pga att mitt hjärta glömmer att slå alla slag då jag sover och då jag sover vet jag inget och ärmed vet jag inte hur det känns osv. När hjärtat slår för mycket är jag ju vaken och då har jag ju koll men att det glömmer att slå när jag sover är otäckt. Men läkaren trodde inte att det id agsläget skulle vara någon fara för mitt liv men att det kan accelerera kraftigt men då skulle jag höra av mig på en gång.
Ja gud så jag surrar kring detta...jag hoppas att ni förstår mitt ältande kring detta, hjärtat känns ju som en stor grej =/
Nä nu fastnade jag i mitt hjärtsnurr så jag har glömt allt annat som jag skulle skriva till er personligen så jag ger mig med orden att jag önskar er alla ett underbart liv!
Kramar från jag
Hej mitt i natten. Kan inte sova och satt, eller ligger med datorn på magen rättare sagt...jo jag ligger o funderar på den kommande dejten som jag är rädd för att jag inte kan vara med på. Ja visserligen var jag med på den förra/första men vill ju träffas mer
Tänkte så här...finns det underlag att ha en till träff för oss som inte kan närvara söder över, en i tex södra norrland? Naturligtvis kan dom som åker på södra sverige träffen komma på denna också och dom andra som inte kan vara med på den, norrlänningar som har för långt osv.
Finns det någon som är intresserad så kan jag ju starta en till dejttråd, eller går det att klämma in oss i den redan startade?! Fast då blir det kanske tjorvigt =/
Ja frågan har jag iaf lagt ut här så är någon intresserad så hojta gärna till för jag vill träffas i år igen men alla dessa långresor för mig kan ställa till det.
Kram kram
Ps. Har inte hängt med som jag brukar sista dagarna så jag ber om ursäkt om nåt skrivits till mig som jag inte svarat på, Ska försöka skärpa mig snart
Jajja.se Du har endel kring dig nu ser jag. Hoppas det blir bra riktigt snart för hela familjen!
Vad gälle rmin farmor så har vi inte pratat om den döda stunden. Visserligen kan hon och jag prata om det mesta men jag har inte tänkt på det, kanske för att hon står mig så nära och för att det var en otroligt svår tid, hemsk att se henne som ett kolli, inte veta hur skadad hon var om hon vaknar igen osv...kanske vi inte velat tänka tillbaka på det.
Jag har visat henne kort från den svåraste tiden och berättat om det jag vet under den tiden jag var hos henne på las men inte mer.
En sak som var lite speciell då hon var på väg att vakna upp efter flera dagar kan jag dra ändå, men de har inget med sk döden upplevelser att göra.
På morgonen den dagen då hon vakna upp var jag och min dotter och hälsa på henne, ja dagarna innan oxå men vi fick aldrig någon reaktion från henne. Hon låg i respirator bla och hade slangar och apparater överallt, slang in i halsen osv.
Efter besöket åkte jag och dottern ut till en sjö i Umeå för att hon skulle få göra något roligt så det var bad och sol i några timmar. Efteråt åkte vi tillbaka till patienthotellet och då vi komme rin säge rmin faster att farmor har vaknat men pratar inte men det såg bra ut. Respiratorn var bortkopplad.
Vi sprang över till sjukhuset på en gång och hon titta på oss med trötta ögon, såg ut att lyssna men kunde inte prata begripligt, lite viskningar kom från henne.
Dottern stod vid sängkanten, 4 år gammal så hon nåde inte upp och farmor visste inte om henne.
Jag fråga dottern om hon ville komma upp i min famn och säg hej och så fammo skulel se att hon var där.
DÅ famo såg henne så öppnades ögonen normalt, man såg att hon försökte le och sen säger hon "Nämen HEJ" tydligt och hörbart. Sen orkade hon inte prata mer.
Det var så otroligt skönt att se för då visste vi att hon inte var helt borta i hjärnan, hon försökte verkligen visa dottern att det inte var så illa som det såg ut, hon kände igen henne och hon blev glad. Då föll många stenar från mitt och fasters bröst. Vi fick gå ut och gråta sen *L*
Idag är hon pigg och alert, 84 år, inte borta för fem öre och sköter om sin stora gård jättebra. Det enda hon har gjort är att avställa bilen under vintern men hon gasar på för fullt under resten av året. Det var ett under att det gick så här bra, otroligt enl. läkarna
Grådis.se Ja vad kul det hade varit att få dig på besök
Ja det går nog fler tåg om resande till dessa trakter fortsätter i samma takt som tidigare. Du är alltid så välkommen!
Mammasknodd.se Kul om du vill vara med på en "alternativ" dejt
Någon som tar illa upp om det ordnas en til dejt i år förutom Göteborg???
Jag menar att blir det en till för att jag så gärna vill vara med men kanske inte kan delta i Gbg så är ju alla som vill naturligtvis välkomna på denna dejt också!
Ska jag prova att starta en til dejttråd eller kan man ta den i samma eller är det kanske risk för missförstånd om 2 olika dejtar ska vara i samma tråd?!
Ja jag är iaf sugen på att se om intresse finns för en til dejt och här kring Sundsvall är helt ok för mig...Du, mammaknodd, har ju rätt nära, kanske Bc Svensk kan tänka sig att delta oxå...kanske Lällas, är hon kring Huddik så är det ju bara ett stenkast till mig...Havsbris har jag ju oxå nära mig men henne ser jag ju aldrig i tråden längre.
Sen kan man ju vara med oxå fast man har långt till Svall också.
Ja jag vill iaf träffas och det blir så långt att vänta till 2009 om jag inte kan vara med i Gbg.
Nu har jag kanske glömt svara någon som undrat nåt, osäker, men livet lever på och det går åt rätt håll.
Kram på er alla vare sig ni har det svårt eller inte.