V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
LSS, dessutom så har du ju inte en tjocktarm så får du inte i dig tillräckligt mycket vätska (så som det låter på dig) så behöver du ju hjälp
Blåsor i munnen kan man få av chrons
LSS, dessutom så har du ju inte en tjocktarm så får du inte i dig tillräckligt mycket vätska (så som det låter på dig) så behöver du ju hjälp
Blåsor i munnen kan man få av chrons
Läkare (som inte kan vår sjukdom) tenderar att tycka att under 38 inte är feber
Bra att du åker in om du inte mår bättre, hoppas så klart du känner dig bättre snart ![]()
Nån som hört av LSS?
Alltså nu har mitt äggplock blivit till en hel vetenskap. De ska beställa alla bilder från MR och CT och överläkaren ska göra äggplockningen som eventuellt blir på en riktig op-sal (vanligtvis görs den i ett vanlig rum på mottagningen) och jag ska träffa en narkosläkare (för deras skull inte för min)
jösses säger jag bara
Missförstå mig inte, det är ju bra att de gör saker ordentligt MEN hallå SÅ komplicerad är jag bara på KK/IVF-kliniken ALDRIG på vanliga kirurgen *suck*
gmt (o slj) fy fan alltså. Kunde jag skulle jag åka upp o sparka på dem tills de fattar vad de håller på med
Jag menar det är en sak att behandla oss vuxna (som kan tala för oss själva) men att behandla ett litet barn så *arggggggggggggghhhhhhhhhhhh*
Fick reda på idag att äggplockningen går att göra som på alla andra. Mina op har alltså inte försvårat det
Har haft svinont (typ 8-9 på smärtskalan) vid stomi (dvs tarmen) i ca en timme nu. Har börjat lugna ner sig lite (men så har jag också tagit tiparol+panodil). Är lite bekymrad över det eftersom jag itne ätit något som skulle kunna ge sån smärta
Hoppas det går över snart (oroar mig för att det ska vara tarmvred eftersom smärtan bara kom pang bom)
Hej allihopa
Det tog 12 timmar innan smärtan i tarmen(stomin) släppte. Det var inte mat eller nåt sånt som gjorde så jag har ingen aning varför det blev så. Somnade först vid åttatiden imorse pga smärtan (efter att ha tagit oxynorm) så jag är rätt färdig idag
Kram allihop
Ingen online
Mår inte bra. Pratade med sjukvårdsrådgivningen som tyckte jag skulle åka in och träffa en läkare eftersom jag fortfarande har ont (om än inte lika mycket) och inte känner mig särskilt hyvens
Funderar på att göra det, åka till akuten alltså, även om det är skittradigt att sitta där för det känns inte smart att göra gastroskopi imorgon med dormicum när jag inte vet vad som är fel (om något) med tarmen
Har precis kommit hem. Sur som bara den
Kom dit halv sex. Klockan 10 hade jag fortfarande inte träffat en läkare och de visste inte när en läkare skulle komma heller
Eftersom jag vet att de träffar en inom fyra timmar om det anses som en akut sak så gick jag helt sonika hem. De ansåg uppenbarligen inte att mina smärtor var akuta eftersom jag inte låg ner och kved hela tiden (trots att berättat att jag tog oxynorm-morfin-innan idag)
Whatever *sur smiley* Har jag ont imorgon bitti så ringer jag till kontaktsjuksköterskan så går hon o haffar doktorn på studs och någonting händer
Fattar fortfarande inte hur de kunde o-prioritera mig på akuten, med oklar buk (som det heter på läkarechargong) och när jag tagit så starka värktabletter och ändå kände smärta
Ska äta middag nu (har ju inte ätit på många timmar nu)
kram allihop
Min väninna tror det har med det akuta vårdplatsläget att göra (UMAS är överfullt) men det kvittar. Man ska väl för sjutton kunna få en bedömning av en kirurg (som chronspatient blir man ju alltid kirurgpatient på akuten - aldrig en medicinpatient)
men som sagt; har jag ont imorgon ringer jag till min läkare (sköterskorna) så får han (de) fixa det
Vet inte hur jag ska kunna göra en gastroskopi om jag fortsätter ha så här ont