• Fru U

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Ja, man kan känna sig väldigt pillerbakis. 1ml!!!! jösses vilken hästdos att börja med. Det är nog bättre att testa en kväll när du inte måste upp tidigt på morgonen (man kommer upp det är inte det men det är rätt vanligt med vad jag o mina väninnor kallar theralen-huvudvärk, dvs att man känner sig tung i huvudet o bakis)

Live and let live
  • Fru U

Det råder delade meningar läkarna emellan om Imurel, men de flesta menar att de låga doser som tarm-patienter tar är helt säkra.

Vi brukade ha en sköterska i Malmö som hade hand om provtagningen hos patienter som tog Imurel och hon hade en hel anslagstavla med vad hon kallade för "imurel-bebisar". Dvs bebisar till mammor som ätit Imurel under graviditeten och alla bebisarna mådde bra

Live and let live
  • Fru U

Nej, vilket mög. Den fanns bara i s.k plus-storlekar. Vad hjälper det mig Gråter

Live and let live
  • Fru U
    Miss Disa menar du att ni får göra IVF fast ni har barn redan utan att betala???
    Live and let live
  • Fru U

Mammasknodd, det är lika vanligt att ha reumatism med tarmproblem som följd som att ha tarmsjukdomar och ledproblem

Live and let live
  • Fru U

Det tog ca 10 dagar innan jag kom hem igen. Jag tillfrisknade enormt fort med tanke på hur dålig jag var innan. Ingen aning om hur lång tid en sådan op tar. Är det en tillfällig stomi? Eller ska de ta bort tjocktarmen?

Molle72 skrev 2008-01-20 17:08:24 följande:
    Hej på er.Nu börjar allvaret att närma sig med stormsteg hua. Imorgon ska hon ha bestämt sig och det lutar mer och mer mot rätt håll. Hon har nästan bestämt sig, vi har pratat och pratat om detta hela helgen nu. hon var inne och kollade på olika kläder och baddräkter hon har provat stomipåsarna som hon fick med olika kläder osv.Jag börjar bli jätterädd nu. Hur lång tid tar en sån här operation och hur länge ligger man inne sen? Vad ska jag göra under den tiden?Ha det bra vi hörs snart.
    Live and let live
  • Fru U

Det som var värst för mig efteråt var att jag reagerade väldigt psykiskt på morfinet jag fick som smärtstillande. Hade aldrig fått morfin innan och det var som en berg-o-dalbana och jag grät massor utan att förstå varför

Ont hade jag inte (hade epidural? nån sak i ryggen som gick till en maskin på en droppställning som försåg kroppen med smärtstillande hela tiden).

Ärligt så kan jag inte minnas något negativt. Jo vänta, första 1,5dygnet var jag rätt öm och ryggsmärtlindringen gjorde att jag inte kände mina ben, men annars gick allt bra och jag mådde 10miljoner gånger bättre än innan operationen

Molle72 skrev 2008-01-20 22:02:59 följande:
    Rebecca ska ta bort hela tjocktarmen så får hon stomi i ett till tre år. Sen opererar de ihop tarmarna igen. Jag och Magnus kommer ju att vara med hela tiden, vi brukar sitta på rummet och vänta ihop. Men så lång tid. Vill aldrig vara ensam när hon sövs.Gör det mycket ont i ärret efteråt?Vad har varit värst för er efter?Kram Molle
    Live and let live
  • Fru U

Slangen i ryggen märks knappt och det är jätteskönt att få smärtlindring hela tiden (för tabletters verkan kan ju ta slut innan det är dags för nästa piller-dos). Slangen i näsan hade jag bara ett halv dygn, den är för att om man nu behöver spy så behöver man inte ulka utan det kommer liksom i den (dvs man mår bättre). Det är inte särskilt otäckt att ta bort den

Katetern kan de sätta sen hon blivit sövd och väl där märker man bara av att man har en slang som ligger mot benet. Det är underbart att ha katetern, för man vill inte springa på toa om man har ont (inte för att man ska ha ont med ryggsmärtlindringen, men det kan hända att benen inte bär en ordentligt den första, andra dagen)

Molle72 skrev 2008-01-22 14:42:25 följande:
    Hej.Vi har nu pratat med Rebeccas läkare och operationsläkaren.Vi får sova hemma nu yippe. Ska tillbaka på torsdag morgon för nya prover och ta bort cvk:n. Det blir ingen operation förren i slutet på mars början på april, det finns tyvärr ingen tid innan.Operationläkaren skrämde Rebecca lite idag när han förklarade att hon kanske får en slang i ryggen som ger smärtlindring. Sen även en slang att kissa i. Och ännu en slang som går i näsan ifall hon är illamående. Hur har ni haft det har med fått massa slandar och så?
    Live and let live
  • Fru U

Artrox eller glukosamin

joannakba skrev 2008-01-23 10:24:53 följande:
    Hej!Har en fråga gällande ledvärk. Någon som vet vad man kan ta för lederna som inte är recept belagt???Kramar
    Live and let live
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10