• MaijaO

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Tack för svaret lillhoppan. Jag ska slänga mig på telefonen direkt.

• MaijaO
    AngelEye skrev 2008-02-12 07:14:49 följande:
    Hej, får jag vara med? Ulcerös Kolit sedan 4 år tillbaka.
    Välkommen!

Attans du Fru U, du menar alltså att jag kan få vänta...

JAg ringde till mag&tarm igår för att få prata med någon läkare angående byta mediciner. Han skulle ringa idag på eftermiddagen. Nu i morse ringde en sköterska och beklagade att jag inte skulle få något samtal från den doktorn idag, han hade sovit lite dåligt i natt... han hade fått en son! Kan köpa den förklaringen faktiskt. GRATTIS ANDREAS!!!

Men faaaaan, nu tappar jag min braiga läkare och får en ny... men det kanske blir någon bra det med. Jag får hoppas helt enkelt.
  • MaijaO

Usch, sköterskan nämde imurel som exempel på vad man kan ge istället för asacol. JAg var inne på fass nu och läste lite om imurel... det vill jag INTE ha!! Då börjar jag hellre röka igen.

• MaijaO

Är du mer infektionskännslig? Varför funkade inte asacol för dig?

• MaijaO

Kollade upp dipentium. Den verkar ju "mildare". Ja, ja. Allt är ju värt att testas... fast leukemi som stod som biverkning på imurelen är kanske inget som går under "värt att prova".

• MaijaO

Vad är 5-ASA preparat och vilka mediciner hör till dem?

• MaijaO

Ni får ursäkta att jag ställer så mycket frågor men eftersom jag är nydiagnoserad så lever jag på info för tillfället.

Är det bara något jag fått för mig eller har UC och Chrons stora likheter med reumatiska sjukdommar? Både i symptom och behandling.

• MaijaO

Är det någon av er som läst Annika Lagerhorns bok? Den heter "så botade jag min Ulcerös Colit" eller något liknande.

Själv har jag inte läst den men funderar på att göra det. Jag tror dock att Annika har valt ett lite dåligt ord när hon skrev "botat". Jag tror hon menar att hon lyckas hålla sig skovfri utan medicinsk hjälp.
    Har ni några tankar och funderingar?

• MaijaO

fan. Jag ringde ju i måndags till mag och tarm för att be att få bli borttagen från asacolen och fick en tel. tid med läkaren igår. Han blev dock pappa lite hastigt natten till i går så han är ledig ett tag fram över. Så nu blev jag bokad till en annan läkare och fick en telefontid den 28:e! Det är ju för i he**te 3 vecor efter att jag ringde första gången! Jag kan inte äta dessa jävla mediciner i tre veckor. Vad ska jag göra? Sluta äta asacolen och hoppas eller ta kontakt med någon privatläkare, eller vad!?

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10