V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
LSS: gud vad skönt att du fått hjälp. Tråkigt bara att behöva ligga inne, men är det det som krävs... krya på dig! Kram!
LSS: gud vad skönt att du fått hjälp. Tråkigt bara att behöva ligga inne, men är det det som krävs... krya på dig! Kram!
baralillaja. Kan det vara Ulcerös colit eller ulcerös proktit. Ulcerös betyder kronisk inflamation och proktit= ändtarm, colit=tjocktarm. Jag har Ulcerös Colit(UC)
Hur mår han i dagsläget?
Jag var så glad, jag har mått mycket bättre sedan jag trppat ner på asacolen men igår kväll började jag blöda igen. Jag vill inte ha imurel... bläääääääää.... får ta och köra på en kur pred-klysma eller två och se om det ger med sig.
Har lite problem med känguruleveransen till min lokala icahandlare!
Men tack för tippsen om frukten och smothies.
Gud så spännande? Vet du vad det är för filur som bor där inne?
Den 6/3 håller P-O Stotzer, överläkare på med. gastro kliniken på sahlgrenska, föredrag om "UC och chrons- idag och i framtiden" iUddevalla. Det är gratis men det är begränsade platser. Är det någon som känner sig manad? Man kan anmäla sig på hso-uddevalla@home.se eller på telefon 0522-37804 senast den 4/3.
Hoppas du inte är kvar hemma fru U. Ja, det hade varit kul att gå tillsammans Grådis. Jag har en heldagsföredrag i Gbg just den dagen men jag tror att jag hinner upp igen till 18.30. Annars får jag skippa sista föreläsningstimmen.
Makalöst är allt jag kommer på....
Lycka till med Lukas mage, läkare och din op. imorgon.
Jag har haft lite problem med asacolen, magsmärtor och huvudvärk.
Mammasknodd, kan man säga "grattis till diagnosen"? För visst är det läskigt att få svart på vitt att man lider av något kroniskt, men alternativet är ju att leva i ovisshet om vad man lider av. Jag är ju väldigt nydiagnoserad och vet inte riktigt vad jag känner faktiskt. För det mesta så ser jag inte på mig själv som sjuk, jag är en sådan där som aldrig blir sjuk, så att jag skulle ha en kronisk sjukdom känns väldigt främmande. Men vissa dagar, när magen krånglar och jag haft ont länge, så smyger insikten på mig...men inte helt och fullt tror jag. Vi får väll se när jag får mitt första ordentliga skov. Kanske att man inser det då.
JennyF: Sinnessjukt!! Det där måste vara en enormt störd manniska... stackars barn!
TrasigMage: Vad kul att du gillade föreläsningen. Jag och grådis ska på den på torsdag. Jag längtar!
Men hon måste på något vis ha missuppfattat situationen. Jag är lite störd eftersom jag läser psykologi just nu men detta är vad man kallar "traumatisk överdeterminering". Ingen människa kan bli så arg på ett så litet barn på grund av att de sagt något så ofarligt. Om du klara av att hålla dig lugn och saklig (vilket jag vete fan om jag hade klarat om någon skrämt mitt barn på det viset) så tycker jag att du ska åka hem till henne och höra med henne hur hon uppfattat situationen. För någonstans måste det ha blivit något missförstånd!
68:an Jag har också ett super hb. efter ha blött dagligen i över ett halvår så låg mitt hb på 145. Vid mitt k-snitt med dottern hade jag hb på 130 när jag skrevs in, jag förlorade över 1000ml blod vid ingreppet och hade hb 96 efteråt. Två dagar efter, när jag skulle hem så hade jag återhämtat mig så att jag låg på 113 och vid efterkontrollen var jag åter igen uppe på 135.
Så jag antar att vi är lyckligt lottade!
Jag har spelat in föredraget. Jag har inte kollat ljudkvalliteén än, men om någon är intresserad så kan jag maila över den. Inboxa eran mailadress bara så skickar jag. Det är waw filer och jag kan inte konvertera dem så de är ganska stora dock.
Tänker på er idag.
Gud så skönt att höra!
Det är möjligtvis ingen här inne som bor i närheten av Åsa i halland? En tjej har tappat bort sin hund där och är så orolig. Jag tycker det är hjärtskärande...