Usch nu i morse har magen varit lite orolig. Jag slår vad om att det var den jäkla kängun som ställde till det. Jag kanske inte borde försöka pressa ner det där (men man hör ju hur bra kött är för kroppen hela tiden), jag tycker ju inte ens det är gott. Mycket blod var det i alla fall i morse och lite springande. Men jaja, så länge jag slipper smärtan är jag ändå nöjd. Det är så skönt att slippa smärtan.
Grådis:
Ja det känns bra med dieten. På mornarna förösker jag dricka en smoothie, idag blev det banan-vattenmelon-annanas, ett grönt blad och rismjölk. SUPERDUPERGOD!!! Perfekt att svälja ner prednisolonet med också, de tabletterna är inte dragerade och smakar f-n. Mitt enda problem är protein. Bönor är ju lite svårsmälta, mjölkprodukter kan jag inte äta, kött vill jag inte äta, fisk finns knappt att köpa här där jag bor, finns det ens nått kvar? Ja kyckling pallar magen, sen sojaprodukter och nötter... och ägg, fast de vill jag hellst utesluta också pga fettet.
Jag tycker faktikst om grönsaksjuicer. Fast man måste ha lite frukt i också annars blir det äckligt. Min favorit är äpple-morot-apelsin, men har man kanske 60% av dem och sen selleri, rödbeta, gröna blad osv så smakar det fortfarande gott, tycker jag i alla fall. Men jag förstår vad du menar att man får dåliga asociationer, jag har också haft så med en del mat. En gång när jag var magsjuk så åt jag en banan, och blåbär (som ska vara sååå skonsamt för magen) men det kom upp och jag kunde inte titta på varken eller på flera månader. Annars kan man ju köra smoothies som jag gör nu eftersom jag inte har nån juicepress! Funkar ju med sånt som inte är för fast.
gmt:
Usch! Man blir verkligen förbannad på sjukvården ibland. Känns som om de är totalt inkompetenta. Så synd att ni inte bor i stockholm, för astrid lindgren är verkligen ett superbra sjukhus, de brukade fixa tider till mig i samma vecka som jag ringde när jag var sjuk, VARJE gång, och är hur hjälpsamma som hellst. Synd att inte alla sjukor är så
. Hoppas i alla fall ni får nån rätsida på allt snart! Tycker så synd om lille Lukas
.
Mammasknodd:
Grattis! Om jag får säga det
. De måste ju ha fått ett återbud om du fick en tid med så kort varsel. Men tänk att nu slipper du i alla fall att gå och oroa dig i flera veckor för den där undersökningen, pang på bara! Det är inte så farligt som det verkar och så får du ju förhoppningsvis reda på vad du har! Håller tummarna för dig att allt går bra! Angående tiden för koloskopi, boka av hela dagen. Först kommer du må jättedåligt för att du inte har ätit och känna dig almänt svag, och får du lugnande så kommer du ju vara svajig resten av dagen också. Själva undersökningen brukar inte ta så lång tid, max en timme vad jag minns, men ibland får man vänta också pga förseningar.
LSS: Skönt att få bli utskriven, men man kan ju tänka sig att du skulle fått lite mer hjälp. Verkar inte finnas några snälla och trevliga doktorer eller sköteskor kvar nu! Fast mina på karro som min mamma ringde var i alla fall lika trevliga och hjälpsamma som vanligt, vet inte om alla kanske samlas där? Hoppas i alla fall du mår bättre snart! Ta och vila upp dig ordentligt!!
Madde: Stå på er när det gäller stomibandagen och landstingen! Jag kan inte så mycket om det där, men det låter ju helt otroligt superkorkat att ha plattor utan matchande påsar!!! Vad tänker de med egentligen??