Cerazette, P-piller.
Jag har bara hört dåligt om P-piller, Cerazette.
Att man går upp i vikt.
Att man tappar sexlusten.
Att man får humör svägningar.
Ni som äter dessa P-piller, kan inte ni skriva hur dem funkar för er?
Tacksam för svar!
Jag har bara hört dåligt om P-piller, Cerazette.
Att man går upp i vikt.
Att man tappar sexlusten.
Att man får humör svägningar.
Ni som äter dessa P-piller, kan inte ni skriva hur dem funkar för er?
Tacksam för svar!
Har väl inte gått upp i vikt MEN jag slutade gå ner trots att jag ammar, alltså jag äter mycket mer sedan jag började med de. Har inte tappat sexlusten för 5 öre men däremot har jag fått humörsvängningar.. och huvudvärk. Men jag har bara ätit de i 2mån ännu.
Jag har ätit mina i tre dagar, tänkte jag får väl testa dem.
Men har bara hört ont om dessa P-piller, så jag är lite skeptisk.
Jag har ätit dom rätt länge och dom funkar bra för mig.
Jag fick en hel del små blödningar i början. Men sen försvann mensen helt. Såååååå skönt. Var lite svullen om brösten och mådde lite konstigt de första tre månaderna. Men nu är det borta. Känner inte av några biverkningar alls.
Jag är helnöjd med Cerazette.
Jag har ätit Cerazette i 9 månader ungefär. Jag har inte gått upp i vikt. Däremot har jag gått ner ca 32kg medans jag ammade. Har inte upplevt något negativt med Cerazette, skulle i sånt fall vara att mensen försvunnit helt för mig. Det är skönt i och för sig, men lite läskigt på ett sätt när man läser hur många som blir gravida även fast dom ätit p-piller och minipiller.
Jag åt cerazette i bara två veckor men slutade med dem för att jag fick en fruktansvärd huvudvärk, dock har inte huvudvärken släppt änoch det var över en vecka sedan jag slutade så det berodde förmodligen inte på dessa. I övrigt mådde jag jättebra av cerazette, alla biverkningar jag fick av vanliga p-piller försvann, fick inga mellanblödningar heller!
Det är bara att testa och se hur de fungerar på dig! Annars finns Mini-Pe som är känd för att ge väldigt lite biverkningar!
De funkade bra för mig den tiden jag åt dem mellan mina två barn.
Mensblödningarna försvann helt, jätteskönt, fick dock ett par "långblödningar" istället, inte så kul, men om man slipper blödningarna resten av tiden så känns det ju ok....
jag hade blödningar i tre månader å det var inte kul. inte bara för mej utan för min sambo å andra som är vid min sida. man blir ju så tjurig å ledsen när man har mens så länge å sexlivet ska man inte tala om. så jag är negativ för Cerazette
Om han inte får mens när man äter cerazette betyder det att man inte har ägglossning och då mindre risk att bli gravid trots att man äter minipiller?
En kompis sa det, men vet inte om jag ska tro på det.
Anonym (undrar) skrev 2007-12-28 16:03:31 följande:
Jag har provat äta dessa piller 2 ggr. Är INTE nöd med dessa. Jag hade ingen sexlust alls och kan inte påstå att jag var nå trevlig alls. Skitsur! Och jag blev med barn...:(Provade äta dessa igen pga att jag inte kan ha spiral men har nu slutat igen. Nu vet jag inte vad vi ska skydda oss med. Vill inte ha en massa hormoner i mig.