• astrid33

Cerazette, P-piller.

Jag har bara hört dåligt om P-piller, Cerazette.

Att man går upp i vikt.
    Att man tappar sexlusten.
    Att man får humör svägningar.

Ni som äter dessa P-piller, kan inte ni skriva hur dem funkar för er?

Tacksam för svar!

Stolt Mamma till: ♥ Anton ♥och♥ Olle♥
  • Svar på tråden Cerazette, P-piller.
  • StepByStep

För mig funkade Cerazette kanon. Inga biverkningar alls och min lillasyster mår lika bra på dom. Vi slutade t.o.m blöda med dom.

~*~Esmeralda 050417 & en liten väntad med Bf 080618~*~
  • Minisessan
    astrid33 skrev 2007-12-27 15:26:05 följande:
    Jag har bara hört dåligt om P-piller, Cerazette.Att man går upp i vikt.Att man tappar sexlusten.Att man får humör svägningar.Ni som äter dessa P-piller, kan inte ni skriva hur dem funkar för er?Tacksam för svar!
    jag gick upp 20kg av dm
  • astrid33

20 kg, hjälp det vill inte jag

Jag började äta p-pillren på Juldagen(man ska börja med dem första dagen på mensen) och blöder fortfarande lite grann

Stolt Mamma till: ♥ Anton ♥och♥ Olle♥
  • lia78

jag har ätit mina sedan juni jag fick tillbaka min mens efter 2 mån efter förlossningen, cerazette har funkat sådär ibland får jag mens flera gånger samma månad och då kan jag ha det i flera dagar eller 1-2 veckor, sedan kan det gå flera månader när jag inte får ngn alls, sämsta är att man vet inte om det är mens eller mellanblödningar!

• Anonym

Jag åt cerazette i ca 1,5 år. Tyckte att det var helt ok under tiden. Gick inte upp i vikt, inga humörsvängningar och ingen mens (skönt). Däremot försvann min sexlust mer och mer. Var aldrig kåt och behövde typ hur långt förspel som helt för att komma igång.
    Att sluta med dom var det bästa jag har gjort! Sexlusten kom tillbaka direkt och nu blir jag kåt jämnt. Underbart! Jag rekommenderar inte cerazette. Hellre ordentligt kåt med kondom. Det funkar för oss iaf!

• M C Catta
    Judy skrev 2007-12-28 16:57:39 följande:
    Anonym (undrar) skrev 2007-12-28 16:03:31 följande:
    Ja så tror jag att det är, tror jag läst det i fass faktiskt om cerazette..
    Min gynekolog sa tvärtom. Jag har ingen mens med cerazette, men det betydde inte att jag inte hade ägglossning. Det där är individuellt, enlig henne.

Själv tror jag att jag mår bra av dem. Började med dem direkt efter andra p-piller och har inte märkt så mycket skillnad. Om det finns någon skillnad lär jag ju märka det bara om jag slutar med dem.

Ingen mens, sexlust som vanligt (tror jag), humör som vanligt (tror jag), ingen viktuppgång (som beror på dem iaf) osv osv. Även fast jag inte har mens har jag något som jag vill likna en menscykel. Nån gång i månaden (med ganska jämna mellanrum) får jag mensont, blir toksugen på mat och godis osv. Men ingen mens. Ganska skönt. Kommer knappt ihåg hur man byter en tampong Mer än tre år sedan sist!
  • Judy

M C Catta skrev 2008-01-07 18:34:51 följande:

Min gynekolog sa tvärtom. Jag har ingen mens med cerazette, men det betydde inte att jag inte hade ägglossning. Det där är individuellt, enlig henne.Själv tror jag att jag mår bra av dem. Började med dem direkt efter andra p-piller och har inte märkt så mycket skillnad. Om det finns någon skillnad lär jag ju märka det bara om jag slutar med dem. Ingen mens, sexlust som vanligt (tror jag), humör som vanligt (tror jag), ingen viktuppgång (som beror på dem iaf) osv osv. Även fast jag inte har mens har jag något som jag vill likna en menscykel. Nån gång i månaden (med ganska jämna mellanrum) får jag mensont, blir toksugen på mat och godis osv. Men ingen mens. Ganska skönt. Kommer knappt ihåg hur man byter en tampong Mer än tre år sedan sist!
    Jag hade inte hittat den informationen på fass om cerazette men däremot i fass om Mini-Pe:

"Vid upprepad negativ graviditetstest och fortsatt utebliven menstruation, tyder det på att ägglossningen har hämmats, vilket hos vissa kvinnor är en naturlig följd av behandlingen."

Men det kanske inte gäller cerazette..
  • Vroooooom

Jag åt Cerazette i ungefär ett år.

Gick inte upp någonting i vikt, min sexlust blev inte påverkad och jag hade bara humörsvängingar första månaden.

Jag slapp också mensen, vilket var hur skönt som helst eftersom att jag har svåra menssmärtor.

• m00nfl0wer

För det första så är Cerazette inte p-piller!

Jag åt dom i 1½år. Dom var kanonbra. Inga biverkningar, ingen mens. Har inget dåligt att säga om Cerazette.

• Judy
    m00nfl0wer skrev 2008-01-07 19:13:44 följande:
    För det första så är Cerazette inte p-piller!Jag åt dom i 1½år. Dom var kanonbra. Inga biverkningar, ingen mens. Har inget dåligt att säga om Cerazette.
    Vad är cerazette i såna fall?
Svar på tråden Cerazette, P-piller.