• astrid33

Cerazette, P-piller.

Jag har bara hört dåligt om P-piller, Cerazette.

Att man går upp i vikt.
    Att man tappar sexlusten.
    Att man får humör svägningar.

Ni som äter dessa P-piller, kan inte ni skriva hur dem funkar för er?

Tacksam för svar!

Stolt Mamma till: ♥ Anton ♥och♥ Olle♥
  • Svar på tråden Cerazette, P-piller.
  • m00nfl0wer

P-piller = Kombinerade piller. Det klassas mer som minipiller än p-piller, det säger iallafall dom barnmorskor jag pratat med. Cerazette innehåller inget östrogen.

Judy skrev 2008-01-07 19:26:24 följande:
    Vad är cerazette i såna fall?
  • Judy

P-piller= förkortning av ordet preventivpiller, cerazette är ett piller man tar för att förebygga (preventiv) graviditet, alltså är cerazette ett p-piller! Men cerazette är också ett minipiller, till vanliga p-piller (gestagen + östrogen) säger man kombinerade p-piller.

• Miss H

Cerazette har varit dom bästa piller jag har ätit, inga biverkningar och mensen försvann efter tre gånger vilket var jätteskönt :)
    Enda negativa var väl kanske att jag gick upp ca åtta kilo men dom har gått ner nu så det gjorde ju inget.

Fick dom för att jag hade sånna problem med mina andra piller jag ätit.

• Anonym (????)

Har en fråga till er som gick upp i vikt p.g.a cerazette, var det för ni blev mer hungriga, eller åt ni som vanligt och ändå gick upp i vikt? Har ätit cerazette i en månad nu, och hjälp, är ju hungrig hela tiden!!! Tacksam för svar....

• Miss H

nej jag blev inte mer hungrig, snarare mindre, men som sagt mitt försvann sen ju så det är säkert olika

• Anonym (HELEna)

hej !
    ja du, jag rekomenderar ej dom, jag fick alla biverkningarna och lite till.. BLEV GRAVID med min son,han kom: 2006-11-30 ..
    det var ju jätte skoj,och mysigt.
    men man tror ju att dom ska vara bra!

• Anonym

blöder som en kossa med dem o dåligt allämnt tillstånd är de ej bättre inom en vecka slutar jag med dem... rekomenderas av bmsk då jag ammar min 7 veckor gamla baby... Surt för man vill ej ha sex då man blöder så och slutar jag få de bli kondom och då skulle sexet kännas så planerat och ej spontant med min karl...

• astrid33
    Anonym (HELEna) skrev 2008-01-07 22:27:03 följande:
    hej ! ja du, jag rekomenderar ej dom, jag fick alla biverkningarna och lite till.. BLEV GRAVID med min son,han kom: 2006-11-30.. det var ju jätte skoj,och mysigt. men man tror ju att dom ska vara bra!
    Glömde du inte ta minipillrerna då? Som jag förstår så är det viktigt att ta dessa ungefär samma tidpunkt på dagen och glömmer man en dag så ska man skydda sig i en vecka.
  • astrid33

Jag tycker att jag har blivit mera irriterad sen jag började äta dem, Som tex: hur min man tuggar maten m.m.
    Får väl hoppas att det går över.

• Anonym

jag har ätit cerazette nu i ca 2 år,och min mens
    har nästan försvunnit,har mens ca 4 ggr/år,o då är
    den inte alls kraftig,och mensvärk har jag inte heller.

sexlusten är bra,och jag gick inte upp något när jag
    började med cerazette!

• Anonym (gah!)

Jag har haft dem, blödde konstant. Och min syster fick jättemycket finnar av dem. Rekommenderas inte!!

• ÄnglaTwins

Jag är helnöjd!

Har ätit dom i 5 månader. Ingen mens alls...

Har inte gått upp i vikt...

• Anonym

En fråga bara... Igår var jag inne på operation med min son och glömde tabletterna men tog de sen. De blev försenade med ca 3 timmar. Är de stor risk då eller funka de bra ändå...

• Anonym

Tre timmar är nog ingen fara, det är nog värre om du kom på det dagen efter.

Svar på tråden Cerazette, P-piller.