• Anonym

Cross till 3åring..

Hej!!

Pappan till min tre årige son har köpt en cross till grabben i julklapp.

Vad ska man säga om det? Det är ju farliga grejer för en liten grabb... Vart kan man ta upp detta någonstans??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-27 22:28:10:
    Jag kan spy ur mig dåliga kommentarer men jag behöver ingen som talar om för mig vad som är rätt eller fel o detta med crossen har absolut inget med pappan att göra.
    Nu kan ingen heller veta vad pappan är för en människa men kan tyvärr säga att han inte är bra just nu.
    Jag försöker ge honom en chans att vara pappa till sin son. Han har blivit anmäld av omgivningen att han kört fyrhjuling med grabben utan varken skydd eller hjälm på vägen och det gick ca 90-100km/tim.
    Det finns mer att berätta men inget jag tänkt ta upp.
    Detta med skydden, hur kan jag köpa skydd när jag knappt har pengar så det räcker till mitt hushåll? Visst skulle jag köpa skydd åt sonen men då skulle jag behöva spara några månader o sedan inte kunna köpa något till sonen själv.
    Vad gör jag med pappan som inte begriper att man måste ha skydd på barnet?

Snälla sparka inte mer på någon som ligger...

Jag jobbar oxå själv med barn, bara ett litet tillägg...

• Svar på tråden Cross till 3åring..
  • Lola Jämtland

Farliga grejer?
    Det skulle väl vara om man handskas fel med crossen.

//God Jul och Grått Nytt Hår
  • Anonym

Man kan bryta hela kroppen om man kör omkull... Det anser jag som farligt...

• Lola Jämtland
    Anonym skrev 2007-12-27 16:53:06 följande:
    Man kan bryta hela kroppen om man kör omkull... Det anser jag som farligt...
    Din son kommer aldrig att få åka vanlig cykel heller alltså?
    Pulka?
    Bil?
  • Mystic noblesse

om man är försiktig och har vuxet sällskap så går det väl bra.

• Anonym

Det kan man inte jämföra o dessutom kommer inte en cykel upp i farten som en cross och i bilen sitter han fastspänd i särskild stol.. Pulka får han åka där det är säkert och inte där det går fort o de finns saker att åka in i..

• Oneleg Jämtland

Små crossar brukar inte gå fortare än en cykel, sedan brukar det gå att ställa in hur mycket som skall gå att gasa då man börjar köra.

Skydd såsom hjälm, handskar, axel, armbågsskydd samt riktiga stövlar är väl självklart?

När allt du har är en hammare, ser alla problem ut som en spik!
  • Anonym

Klart om man har en vuxen med ansvar så skulle de säkert gå bra..

Ni känner inte pappan till min son..

• Anonym

Skydd är självklart för oss kanske men grabben har inga skydd o en hjälm som är för stor...

• Lola Jämtland
    Anonym skrev 2007-12-27 16:56:31 följande:
    Det kan man inte jämföra o dessutom kommer inte en cykel upp i farten som en cross och i bilen sitter han fastspänd i särskild stol.. Pulka får han åka där det är säkert och inte där det går fort o de finns saker att åka in i..
    Men han kommer väl att ha alla skydd som behövs????

En cykel kan gå väldigt fort!
    O pulkor oxå.

Jösses.
  • micorazón

säger samma.. kan pappan sin sak och är med o kollar 3-åringen så ska detnog inte vara någon fara... var ska dem åka?? kanske bara på egen mark där barnet vet vilka hinder som finns.

KOlla upp information om fakta runt omkring... han låter välinte sonen köra i 60 km/h?

Hur snabbt går dem? hur hög är crossen? fallhöjd? etc...

Hade själv en cross som 4 åring och jag slog mig aldrig

Hopaps det löser sig

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
Svar på tråden Cross till 3åring..