• Anonym

Cross till 3åring..

Hej!!

Pappan till min tre årige son har köpt en cross till grabben i julklapp.

Vad ska man säga om det? Det är ju farliga grejer för en liten grabb... Vart kan man ta upp detta någonstans??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-27 22:28:10:
    Jag kan spy ur mig dåliga kommentarer men jag behöver ingen som talar om för mig vad som är rätt eller fel o detta med crossen har absolut inget med pappan att göra.
    Nu kan ingen heller veta vad pappan är för en människa men kan tyvärr säga att han inte är bra just nu.
    Jag försöker ge honom en chans att vara pappa till sin son. Han har blivit anmäld av omgivningen att han kört fyrhjuling med grabben utan varken skydd eller hjälm på vägen och det gick ca 90-100km/tim.
    Det finns mer att berätta men inget jag tänkt ta upp.
    Detta med skydden, hur kan jag köpa skydd när jag knappt har pengar så det räcker till mitt hushåll? Visst skulle jag köpa skydd åt sonen men då skulle jag behöva spara några månader o sedan inte kunna köpa något till sonen själv.
    Vad gör jag med pappan som inte begriper att man måste ha skydd på barnet?

Snälla sparka inte mer på någon som ligger...

Jag jobbar oxå själv med barn, bara ett litet tillägg...

• Svar på tråden Cross till 3åring..
  • Lola Jämtland
    Anonym skrev 2007-12-27 16:58:18 följande:
    Skydd är självklart för oss kanske men grabben har inga skydd o en hjälm som är för stor...
    Då köper du de skydd o hjälm som behövs.
    //God Jul och Grått Nytt Hår
  • Lola Jämtland
    Anonym skrev 2007-12-27 16:57:25 följande:
    Klart om man har en vuxen med ansvar så skulle de säkert gå bra..Ni känner inte pappan till min son..
    Nä, vi känner inte pappan o svaren grundar vi på den informationen du delar med dig av.
  • Anonym

Lola jämtland..om du ens har egna barn hoppas jag verkligen att de överlever sin barndom.. varför ska jag köpa skydd som inte ens vill att sonen ska åka, har han köpt en cross så får fan han ta sitt ansvar o jag behöver ingen oansvarig människas kommentar, det bad jag inte om så behåll dina korkade lösningar för dig själv..

• Anonym

pappan är oansvarig o ser bara det häftiga i allt sedan struntar i resten..

• Lola Jämtland
    Anonym skrev 2007-12-27 17:02:40 följande:
    Lola jämtland..om du ens har egna barn hoppas jag verkligen att de överlever sin barndom.. varför ska jag köpa skydd som inte ens vill att sonen ska åka, har han köpt en cross så får fan han ta sitt ansvar o jag behöver ingen oansvarig människas kommentar, det bad jag inte om så behåll dina korkade lösningar för dig själv..
    Ja jag både har ett eget barn o arbetar med barn.

Nu har barnet en cross o för att stilla din oro så får du kanske försöka göra vad du kan för att inte må dåligt när sonen åker cross.
    Om det är en korkad lösning, ja då får du tycka det.
  • JennieL

Men jösses

En cross är inte farligare än någon annan leksak!!!

• Lola Jämtland

Hur fort går en cross?
    För någon som är 3 år alltså.

• JennieL

Kan man justera själv... makens (som han hade när han var liten) gick i promenadhastighet, men de ändrade så den gick fortare...

Å tro't eller ej, han överlevde både den ena vurpan å den andra

• Lola Jämtland
    JennieL skrev 2007-12-27 17:10:41 följande:
    Kan man justera själv... makens (som han hade när han var liten) gick i promenadhastighet, men de ändrade så den gick fortare...Å tro't eller ej, han överlevde både den ena vurpan å den andra
    Ja, det misstänkte jag att man kan.
Svar på tråden Cross till 3åring..