Min 3-åring har fått TICS...:-(
Ja, jag lägger det under depression för det gör mig både orolig och depprimerad.
Jag själc har tics, min syster har tics. jag har även tvångssyndrom och panikångest.
Min son sitter i soffan och harklar sig konstant.."hrrrm hrrrmm" HELA tiden. Han verkar inte vara medveten om det själv och han är inte förkyld. Hörde han även harkla då han var inne på toan..
Jag mår dåligt av detta imed att jag själv har tics (med ögonen) och jag vet hur jobbigt det vart för mig under alla år...min son är bara 3 år!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-29 13:37:45:
Hans harklande blir bara värre och värre. Nu sitetr han nonstop och harklar sig och det HÖRS. Min karl bad han vara tyst, men det blev bara värre. Bad min karl att inte kommentera hans harklande men det gjorde han ändå...
Jag är livrädd för att det skall bli touretts. Såg ett program en gång då en kille hade muskelryckningar och inte ens kunde leva ett normalt liv.
Går det inte för oss att få detta harklande att sluta? Vi ber han dricka vatten, vi känner oss lite desperata. Detta harklandet har kommit under ett lopp om 4 dagar, innan dess var det peta näsan i snabbfart och äta snoret, VET normalt att peta näsan, men han gjorde det alltid vid samma stunder som nu med harklandet, vid teven och när han är lite stressad som att det är mkt runtomkring tex.
Vi håller på att bli knäppa. Just nu sa min karl innan han åkte "det där har blivit nån fix idé för han"...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-29 13:38:18:
Jag kunde inte heller hålla mig...sa till han att nu får han 17 ta och sluta med harklandet!! detta blir ju bara värre och värre!