• Anonym (Undrar)

Straff med blöjor

Kan man säga att det är misshandel att sätta blöja på ett stort barn som "straff" för att det burit sig illa åt? Jag vet en mamma som gör det med sin flicka ibland och jag tycker det är hemskt. Men samtidigt kan jag ju höra mig själv: "Du är ju som en bebis. Ska du ha blöja på dig kanske? Och tutte..." Men jag har ju aldrig satt hoten i verklighet.

• Svar på tråden Straff med blöjor
  • MARIA99

Ja det är förnedrande & jag fattar inte att nån kan göra så emot sitt barn!!

• Trubbsla

FY VAD HEMSKT! näe men usch får ju magont av att bara höra att det finns folk som gör så....Skulle aldrig någonsin varken hota eller göra något dylikt, det är ju barnmisshandel ju!

• Anonym

I min värld är det där en form av psykisk barnmisshandel. Vidrigt!

• Anonym (Undrar)
    Happy Sally skrev 2007-12-28 17:19:10 följande:
    Varför hotar du själv med det? Det låter inte heller så bra.
    Nej jag vet men har inte alla gjortdet någon gång? "Du bär dig ju åt som en bäbis" typ... Men det är ju inte bra...
  • Anonym (??)

Otäckt med förnedringsstraff ja. Sen har jag väldigt liten förståelse för föräldrar som ger tomma hot också. Om man "hotar" ska det väll vara något man också genomför som en konsekvens. Hot om förnedring är ju inte så värst mkt bättre i mitt tycke.
    Men, men...

• Anonym (hmm)

Helt sjukt. Men jag förstår inte ens varför man hotar med en sån sak, finns det inte bättre saker att säga till ett så stort barn?

• Happy Sally

ts: Jag har ju inga "stora" barn, bara ett i magen, så jag vet inte. Men det känns väldigt främmande för mig att alls hota mitt barn med varken våld eller förnedring.

• Anonym (Soc)

Tipsa henne att be soc om hjälp i hur man uppfostrar sitt barn. Eller gör en anmälan för det låter inte bra.

• Anonym

Känns sadistiskt och förnedrande att straffa sitt barn på det viset!

• Em00

Jag brukar säga så till min systerson,
    men det beror mest på att han faktiskt beter sig
    som en bebis ibland.
    tvivlar starkt på att det ger systersonen men för framtiden..

Men att göra det.. Ptja.. Jag tänker inte säga nåt.

Anonym (Undrar) skrev 2007-12-28 17:21:36 följande:

Nej jag vet men har inte alla gjortdet någon gång? "Du bär dig ju åt som en bäbis" typ... Men det är ju inte bra...
Svar på tråden Straff med blöjor