• whatelseisnew

Problem att platt håret..hjälp tack..=)

Jag har själv lockar i mitt hår och hår till axlarna...När jag plattar det gör jag som frissan och tar halva skallen i taget MEN fortfarande blir det inte helt rakt....Någon med tips..? det har en förmåga att bli som om man släpper ut rakt hår ur en tofs..som en liten våg..oh svårt att förklara....

Så snälla någon som kan ge mig andra tips att testa än dom jag provat...=)

• Svar på tråden Problem att platt håret..hjälp tack..=)
  • EvilBetty

Hur varm är din platt tång? På min står det att ju starkare/tjockare hårstrån man har, ju varmare ska tången vara.

• Whilda

GÅr att köpa olika hårvårdsprodukter att ha i håret för att göra håret plattare, samt skyddar det, Finns att köpa hos frisören.

• whatelseisnew

Evil betty,

den visste jag inte..Jag har tok tjockt hår ska kolla vad den står på...120 står tången på...

Whilda,

Hjälper inte har fått produkter av en kompis som är frisör men inget tycks bita..sluta med att jag gav bort dom till syrran som det funkar kanon på....*hrmf*

EvilBetty skrev 2007-12-28 18:21:14 följande:
    Hur varm är din platt tång? På min står det att ju starkare/tjockare hårstrån man har, ju varmare ska tången vara.
  • April Mamma

Jag använder nån "platt-produkt" innan jag blåser det torrt, sedan plattar jag det.

Bäst produkt är den oranga tuben från Marix, (sleek look) Finns i 2 styrkor.
    Finns shampoo,balsam osc.

Jag kan verkligen rekomendera produktera, har testat massor...

• whatelseisnew

April mamma,

Kul att jag kommer på dessa saker när varenda ställe är stängt utan kronhallen ha ha ha ha....Jag får nog bli krullig ikväll iaf för ute ös regnar det..stor ide att ens försöka platta ut...*s* men tack för tanken...=)

April Mamma skrev 2007-12-28 18:26:19 följande:
    Jag använder nån "platt-produkt" innan jag blåser det torrt, sedan plattar jag det.Bäst produkt är den oranga tuben från Marix, (sleek look) Finns i 2 styrkor.Finns shampoo,balsam osc.Jag kan verkligen rekomendera produktera, har testat massor...
  • Märtanilsson

jag har tjockt hår med mycket lockar jag delar upp mitt hår börjar nerifrån nacken och gör uppåt opm du förstår va jag menar och tar väldigt lite hår i taget funkar bara bra men det blir ju inte som hos frissan =) men det blir rakt

• whatelseisnew

Märtanilsson,

Då gör du som mig..Om jag fattar dig rätt...*s* låter som det iaf...=) Kanske jag som inte har tålamod och styrka i armarna att hålla ut och bli klar...*hm*

Hur mycket värme har du på din tång? Jag kanske har för låg...*HM*

Märtanilsson skrev 2007-12-28 18:29:26 följande:
    jag har tjockt hår med mycket lockar jag delar upp mitt hår börjar nerifrån nacken och gör uppåt opm du förstår va jag menar och tar väldigt lite hår i taget funkar bara bra men det blir ju inte som hos frissan =) men det blir rakt
  • Hallonröd
    whatelseisnew skrev 2007-12-28 18:25:02 följande:
    ...120 står tången på...
    Det är nog för lite för ditt hår...jag har självfall  bara och måste ha på 170 för att det sak bli bra Flört

Men som sagt...regnigt, fuktigt väder...ja då spelar det ingen roll...
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • April Mamma
    whatelseisnew skrev 2007-12-28 18:28:37 följande:
    April mamma,Kul att jag kommer på dessa saker när varenda ställe är stängt utan kronhallen ha ha ha ha....Jag får nog bli krullig ikväll iaf för ute ös regnar det..stor ide att ens försöka platta ut...*s* men tack för tanken...=)
    Nej,regn är inte bra för våra frisyrer...jag hatar mina lockar/självfall....så jag har klippt mig rätt kort nu...men då blir det lite tant stuk istället

I mitt nästa liv vill jag ha ett lååångt RAKT brunt hår,tack!
  • miababia

vad har du för plattång? jag har provat en del men vissa funkar inte alls på mitt hår. Jag tar bara lite hår i taget, börjar uppifrån och går ner, sen räcker det ju inte med en gång för mig utan när jag kommit igenom håret så är det bara att ta nån gång till.

• Hallonröd
    April Mamma skrev 2007-12-28 18:34:34 följande:
    Nej,regn är inte bra för våra frisyrer...jag hatar mina lockar/självfall....så jag har klippt mig rätt kort nu...men då blir det lite tant stuk istället I mitt nästa liv vill jag ha ett lååångt RAKT brunt hår,tack!
    Fast jag gillar mitt självfall - ibland....Flört Men brukar platta till det lite...inte så där jätteplatt...måste ha lite volym ändå. Luggen är ett måste att platta ut lite för den är på utväxt "svänger sig utåt" åt sidan så det blir skitfult...Fundersam

Har ju kortare hår nu än på pres.bilden och då blir det lockigare. När det är längre så raknar det lite mer...
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • April Mamma
    Hallonröd skrev 2007-12-28 18:39:55 följande:
    Fast jag gillar mitt självfall - ibland.... Men brukar platta till det lite...inte så där jätteplatt...måste ha lite volym ändå. Luggen är ett måste att platta ut lite för den är på utväxt "svänger sig utåt" åt sidan så det blir skitfult...Har ju kortare hår nu än på pres.bilden och då blir det lockigare. När det är längre så raknar det lite mer...
    Bra att du gillar dina lockar...jag tycker lockar är superfint på andra..men inte på mig...
  • Märtanilsson

jan använder den högsta värmen tror det är 160 eller något sånt och drar ganska sakta med tången igenom annars känns det som om man får dra 150 gånger på samma slinga =) hoppas det går bättre

• whatelseisnew

tack alla för tips och egna erfarenheter....Nu ska jag iaf börja med att dra på mer värme..men som sagt regn kommer ju förstöra allt endå...*hm*

Ha en fortsatt trevlig fredag kväll...=)

• April Mamma
    whatelseisnew skrev 2007-12-28 18:54:57 följande:
    tack alla för tips och egna erfarenheter....Nu ska jag iaf börja med att dra på mer värme..men som sagt regn kommer ju förstöra allt endå...*hm*Ha en fortsatt trevlig fredag kväll...=)
     Kör med mössa och paraply....
  • ladylovelylocks

har du provat att föna håret rakt innan du plattar det? Jag fönar mitt med en rund borste och liksom drar med borsten, samtidigt som jag blåser med hårblåsen och vinklar den så att det blåser ner på håret uppifrån Attans vad svårt det är att förklara i skrift! Sen så plattar jag det med så hög värme det bara går (använder en platt-tång från GHD) och drar sakta sakta. Det funkar på mig!

• adams morsa

Jag har jätte mycket självfall och väldigt tjockt hår och det är först nu som jag har kommitpå knepet för att mitt hår ska bli riktigt platt.

Först låter jag det självtorka utan minsta lilla medel i, bara schampoo och balsam i duschen sen ingenting.

Låter håret torka helt innan jag sprutar i lite glans/värmeskydds spray i håret. Sen plattar jag på, klämmer åt ordentligt och drar sakta. Måste ta lite hår åt gången, räcker ju absolut inte att bara dela manen två gånger. Tunna stripor är det som gäller.

Sen när jag är färdig kör jag i lite av det dära glans sprayet igen. och sen kan man ju styla med både spray och gelé.. Huvudsaken är iallafall att håret är helt platt!!

Svar på tråden Problem att platt håret..hjälp tack..=)