• Pormoicheia

Urinterapi??

Jag ramlade över denna artikel och fann den otroligt intressant, och även något bizarr...

http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr1/03-1art8.htm

Nån som provat eller sitter inne med mer kunskap/erfarenhet av fenomenet?
    Det räcker iofs med enbart synpunkter också förresten, det är ett öppet forum

Apprentice Moraltant
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-28 22:35
    Om vi lägger till en frågeställning då.

Skulle du dricka eller smörja in dej i ditt egna kiss för att spara pengar om det handlade om riktigt dyra läkarbesök?

(och du visste att det fungerade alltså...)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-29 00:03
    www.klokast.se/siem/Bonet.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-29 00:12
    nexus.vishet.se/art1999/urinterapi.htm
  • Svar på tråden Urinterapi??
  • God cares

Fick just höra av min syster att hennes mexikanska make var bebis, använde hans faster hans urin i hans ansikte för att få bra hud Användningen utvärtes verkar ha funnits ett tag, men steget därifrån till att dricka urinet är nog ganska stort. Intressant är det i alla fall!

• Boothwalker

Smörjde nyss in mina armar i urin. Ett par minuter. Sen tvättade jag bort det med kallt vatten... (Har eksem på dem) Får se om det blir bättre...

• Lolilla

DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-30 00:36:03 följande:

Ja det kan nog vara så Dr Phil
  • DOLCE FAR NIENTE
    Lolilla skrev 2007-12-30 00:40:48 följande:
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-30 00:36:03 följande:
    Nä nu blev det fel, hoppas du inte tog åt dig försökte vara rolig.
  • Boothwalker

har börjat utvärtes och kommer kanske pröva dricka det... Om ett tag. måste vänja mig lite till först. Eller jag skulle kunna pröva det nu med men... Ja... Tänkte vänja mig mer vid tanken först för säkerhets skull =)
    God cares skrev 2007-12-30 00:38:10 följande:

Fick just höra av min syster att hennes mexikanska make var bebis, använde hans faster hans urin i hans ansikte för att få bra hud Användningen utvärtes verkar ha funnits ett tag, men steget därifrån till att dricka urinet är nog ganska stort. Intressant är det i alla fall!
  • DOLCE FAR NIENTE
    Boothwalker skrev 2007-12-30 00:39:48 följande:
    Smörjde nyss in mina armar i urin. Ett par minuter. Sen tvättade jag bort det med kallt vatten... (Har eksem på dem) Får se om det blir bättre...
    Kanske lite längre än bara några minuter om det inte fungerar.
  • Boothwalker

Jodå. bara börjar litet för att inte fega ur. Och vänja mig mer vid tanken. Har dessutom inte lust att pilla på nåt när man är helt kissig och man blir så uttråkad... Har tänkt göra det rätt ofta när jag går på toa. Och jag går på toa ganska många gånger varje dag...
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-30 00:44:00 följande:

Kanske lite längre än bara några minuter om det inte fungerar.
  • Lolilla

DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-30 00:43:17 följande:

Nä nu blev det fel, hoppas du inte tog åt dig försökte vara rolig.
    Försökte jag med. Tar aldrig åt mig
  • DOLCE FAR NIENTE
    Lolilla skrev 2007-12-30 00:54:43 följande:
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-30 00:43:17 följande:
    Försökte jag med. Tar aldrig åt mig
  • Magrat

Jag skulle inte ha problem med att smörja mig med urin om jag hade specifika problem.
    Jag skulle däremot INTE berätta det IRL.
    Jag tycker det är intressant, men skulle nog ha lite problem att dricka urin - i alla fall så länge jag inte har någon sjukdom som skulle befrämjas av det. Vet inte riktigt faktiskt.
    Har nämnt urinterapi för sambon som har eksem. Han kände till det och tycker inte heller det är så väldigt konstigt, men han vill däremot inte göra det själv. Märklig människa...

Bootwalker, om du låter det sitta ett tag, är det nödvändigt skölja av det sen? Är det inte som andra hudprodukter, att det går in i huden? Fast det känns kanske fräschare, i alla fall när man börjar att testa...

• Lolilla
    Magrat skrev 2008-01-07 15:17:05 följande:
    Jag skulle inte ha problem med att smörja mig med urin om jag hade specifika problem. Jag skulle däremot INTE berätta det IRL. Jag tycker det är intressant, men skulle nog ha lite problem att dricka urin - i alla fall så länge jag inte har någon sjukdom som skulle befrämjas av det. Vet inte riktigt faktiskt. Har nämnt urinterapi för sambon som har eksem. Han kände till det och tycker inte heller det är så väldigt konstigt, men han vill däremot inte göra det själv. Märklig människa... Bootwalker, om du låter det sitta ett tag, är det nödvändigt skölja av det sen? Är det inte som andra hudprodukter, att det går in i huden? Fast det känns kanske fräschare, i alla fall när man börjar att testa...
    Försök övertala honom att prova, så kan du ju komma tillbaka och rapportera resultatet i tråden sen.
  • Boothwalker

Ja än har jag inte vant mig så det känns fräscht. Och om det har gått in i huden gör det kanske inte så mycket om man tvättar... Kanske kan sluta tvätta efter sen nån gång =)

Magrat skrev 2008-01-07 15:17:05 följande:
    Jag skulle inte ha problem med att smörja mig med urin om jag hade specifika problem. Jag skulle däremot INTE berätta det IRL. Jag tycker det är intressant, men skulle nog ha lite problem att dricka urin - i alla fall så länge jag inte har någon sjukdom som skulle befrämjas av det. Vet inte riktigt faktiskt. Har nämnt urinterapi för sambon som har eksem. Han kände till det och tycker inte heller det är så väldigt konstigt, men han vill däremot inte göra det själv. Märklig människa... Bootwalker, om du låter det sitta ett tag, är det nödvändigt skölja av det sen? Är det inte som andra hudprodukter, att det går in i huden? Fast det känns kanske fräschare, i alla fall när man börjar att testa...
Svar på tråden Urinterapi??