• Pormoicheia

Urinterapi??

Jag ramlade över denna artikel och fann den otroligt intressant, och även något bizarr...

http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr1/03-1art8.htm

Nån som provat eller sitter inne med mer kunskap/erfarenhet av fenomenet?
    Det räcker iofs med enbart synpunkter också förresten, det är ett öppet forum

Apprentice Moraltant
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-28 22:35
    Om vi lägger till en frågeställning då.

Skulle du dricka eller smörja in dej i ditt egna kiss för att spara pengar om det handlade om riktigt dyra läkarbesök?

(och du visste att det fungerade alltså...)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-29 00:03
    www.klokast.se/siem/Bonet.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-29 00:12
    nexus.vishet.se/art1999/urinterapi.htm
  • Svar på tråden Urinterapi??
  • DOLCE FAR NIENTE
    Pormoicheia skrev 2007-12-29 23:50:12 följande:
    Ja nog tror jag att det funkar, men det känns ju lite som sista utvägen liksom.Fast om det nu funkar så bra så borde det ju vara det första man provar...egentligen.
    Ja hon va ju väldigt skeptiskt till det, men när hon haft problem med det så länge och inga salvor fungerade så testa hon. Jag är inte helt säker på at hon inte fick det tillbaka men det va bra bättre resultat än efter andra läkemdel.
  • Lolilla

Intressant som sjutton det där. Har läst hela första länken. Har inte hunnit med de andra än. Det enda jag har hört förr om urin är att det hjälper mot eksem, som tidigare nämnts i tråden och mot brännskador av typ nässlor/maneter. Jag skulle definitivt dricka mitt eget piss om det hjälpte mig att bli frisk från min sjukdom. Gladeligen.

• Boothwalker

Håller på att förbereda mig mentalt för nån sorts urinterapi... Antingen utvärtes eller invärtes. Eller båda.
    Börjar nog utvärtes...

• DOLCE FAR NIENTE
    Lolilla skrev 2007-12-29 23:59:48 följande:
    Intressant som sjutton det där. Har läst hela första länken. Har inte hunnit med de andra än. Det enda jag har hört förr om urin är att det hjälper mot eksem, som tidigare nämnts i tråden och mot brännskador av typ nässlor/maneter. Jag skulle definitivt dricka mitt eget piss om det hjälpte mig att bli frisk från min sjukdom. Gladeligen.
    Säker? Tänk om det vore en dödlig sjukdom och piss var det enda botemedlet!
  • Pormoicheia
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-30 00:01:54 följande:
    Undrar hur många som skulle vägra?
    Apprentice Moraltant
  • Agamemnon

En kompis har väldiga hudproblem, neurodermitis, och han säger att egenurin är det bästa som finns. Han smörjer regelbundet in huden och enligt honom hjälper det som inget läkemedel. Han har försökt att dricka det också men det gick inte...

Lyckligast av alla: BF 5 mars, 2008!
  • Lolilla

Vadå säker?
    Jag skriver ju att jag SKULLE dricka det. Gladeligen. Litersvis.
  • DOLCE FAR NIENTE
    Lolilla skrev 2007-12-30 00:16:51 följande:
    Vadå säker?Jag skriver ju att jag SKULLE dricka det. Gladeligen. Litersvis.
    Du får ursäkta mig, jag ser ord som inte existerar egentligen så här dags. :-. Såg ett spök "inte" där emellan.
  • Lolilla

DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-30 00:28:07 följande:

Du får ursäkta mig, jag ser ord som inte existerar egentligen så här dags. :-. Såg ett spök "inte" där emellan.
    Antagligen för att du var så inställd på det
    De flesta verkar ju tycka det är "jätteäckligt"
  • DOLCE FAR NIENTE
    Lolilla skrev 2007-12-30 00:29:49 följande:
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-12-30 00:28:07 följande:
    Antagligen för att du var så inställd på det De flesta verkar ju tycka det är "jätteäckligt"
    Ja det kan nog vara så Dr Phil
Svar på tråden Urinterapi??