• Miiine

Cider 2,25???

Kan man dricka det, eller ska det vara helt alkoholfritt när man är gravid??

• Svar på tråden Cider 2,25???
  • mammatalman

alkoholfritt är mitt tips. kanske inte skulle hända nått men skulle det det så skulle du alltid tänka på den cidern

• katrili

ja håller med mammatalman, jag tänkte dricka ett glas skumpa på nyårsafton, men jag kommer inte klara av det, för om något går fel kommer jag alltid skylla på den gången jag drack lite... vissa säger att lite då och då inte är nån fara, men lite då och då kan man väl vara utan några månader?

• Mrs Jane Doe

Ta det lugnt - att dricka lite cider är inte värre än att äta filmjölk till frukost... Alltså inget att få dåligt samvete för.

• CCAARRIINNAA

Nja man ska inte säga det det kan va farligt och kanske Inte !!
    Men du kommer märka om du har banet kvar eller inte som sagt men du bestämmer men snäll hur dum ska man va att man dricker cider för huvutaget när man är garvid??!! Kan man inte vänta till det har gått 9 månader ???!!
    Är själv i v.10 snart om 2 dar och jag har inte druckit något och slutade röka i v.6 när jag fick reda på att jag va Gravid!!!

• Mrs Jane Doe
    CCAARRIINNAA skrev 2007-12-29 19:09:19 följande:
    Nja man ska inte säga det det kan va farligt och kanske Inte !!Men du kommer märka om du har banet kvar eller inte som sagt men du bestämmer men snäll hur dum ska man va att man dricker cider för huvutaget när man är garvid??!! Kan man inte vänta till det har gått 9 månader ???!!Är själv i v.10 snart om 2 dar och jag har inte druckit något och slutade röka i v.6 när jag fick reda på att jag va Gravid!!!
    Det där var väl synnerligen onödigt!

Jag är inte det minsta dum trots att jag både druckit cider, lättöl och vin (självklart i rimliga mängder) under mina graviditeter...
  • NajOo

alkohol är väl alkohol! De rekomenderas ingen alkohol när du är gravid!

• Papayia

Varför dricka cider med alkohol när det finns utan? Fattar inte det. Ok, innan man vet att man är gravid, men inte sen...Du bör avstå helt från alkohol under graviditet och amning.

• Papayia

Mrs Jane Doe skrev 2007-12-29 18:47:41 följande:

Ta det lugnt - att dricka lite cider är inte värre än att äta filmjölk till frukost... Alltså inget att få dåligt samvete för.
    Vad köper du för filmjölk?!
  • katrili

det som skett har skett, råkat dricka så har man, jag drack nån lättöl för 3 veckor sen, visste inte att det inte va ok, efter det valde jag bort allt, lika bra. ingen idé att chansa, så viktigt är det ju inte att man bara måste ha i sig alkohol =) om det är så är det helt andra problem man har ;)

Svar på tråden Cider 2,25???