• Miiine

Cider 2,25???

Kan man dricka det, eller ska det vara helt alkoholfritt när man är gravid??

• Svar på tråden Cider 2,25???
  • CLT

Claustaler alkoholfria öl är jättegod, godare än många med alkohol i!! Finns att köpa på ICA!
    Däremot dricker jag (de få gånger det händer) Herrljunga Cider 2,25% för den är klart godast!

Och ja, har man druckit mjölk/ätit fil kan man få utslag på alkoholmätare! Det vet väl alla? (som har körtkort! )

• broken inside
    CLT skrev 2007-12-29 19:50:11 följande:
    Claustaler alkoholfria öl är jättegod, godare än många med alkohol i!! Finns att köpa på ICA! Däremot dricker jag (de få gånger det händer) Herrljunga Cider 2,25% för den är klart godast! Och ja, har man druckit mjölk/ätit fil kan man få utslag på alkoholmätare! Det vet väl alla? (som har körtkort! )
    Men vilken ingrediens är det som ger utslag?
  • Mrs Jane Doe

broken inside skrev 2007-12-29 19:31:39 följande:

Mrs Jane Doe skrev 2007-12-29 19:27:37 följande:
    Skånemejeriers filmjölkIngredienserFilmjölk (Högpastöriserad mjölk, filmjölkskultur).Näringsvärde StorlekEnergivärde 240 kJEnergivärde 60 kcalProtein 3.3 gKolhydrater 5 gFett 3 gVitamin B2 - Riboflavin 0.14 mgVitamin B12 - Kobalamin 0.3 µgKalcium 120 mgJod 14 µgVilken ingrediens är alkohol där? Seriös fråga alltså =)
    Ingen ingrediens - det är själva jäsningen som ger alkoholhalten i t ex filmjölk.

Trodde jag faktiskt alla visste...
  • CLT

broken inside skrev 2007-12-29 19:51:24 följande:

Men vilken ingrediens är det som ger utslag?
    Vet inte säkert, men det är nåt med mjölksockret som omvandlas till "alkohol"...??? Hmmm...
  • Hedebris

jag dricker inte cider. men dock har jag druckit 2.25%ig glögg i jul. visserligen kokas en del av den alkoholen bort. Men då dricker man så små mängder.

så ett glas cider är väll inga problem gissar jag på. Dock 10 burkar kanske inte är det bästa

• CLT

Mrs Jane Doe skrev 2007-12-29 19:55:20 följande:

broken inside skrev 2007-12-29 19:31:39 följande:
    Ingen ingrediens - det är själva jäsningen som ger alkoholhalten i t ex filmjölk.Trodde jag faktiskt alla visste...
    Det lät bättre!!
  • paddanpuff

Jag dricker ingenting som har alkohol i även om det är typ 1 %. För mig är det fortfarande alkohol..Sen tror jag inte att den mängden är farlig i ett glas men hade ändå inte druckit det. Samvetet kan inte sen så vill man inte.

Skåla med nån drinkmix och mineralvatten på nyår=) Det ska jag=) Blir förövrigt skit gott. Lime drinkmix på flaska + mineralvatten.
    1 del mix & 2 delar mineralvatten. Hur gott som helst=)

• broken inside

broken inside skrev 2007-12-29 19:31:39 följande:Ingen ingrediens - det är själva jäsningen som ger alkoholhalten i t ex filmjölk.Trodde jag faktiskt alla visste...
    Happ..hade ingen aning.. Men inget skadligt antar jag?
  • Miiine

Jag har också köpt alkoholfri mousserande till nyår men jag tog en cider 2,25 till maten idag och tänkte att det va alkoholfritt men undra ändå för 2,25 är ju som sagt alkohol... Och jag behöver absolut ingen alkohol, cider över huvetaget, för jag dricker annars inte men ändå

• Mrs Jane Doe

broken inside skrev 2007-12-29 19:58:51 följande:

Happ..hade ingen aning.. Men inget skadligt antar jag?
    Det beror ju på hur man ser det. Alkohol som alkohol om man tillhör de som rekomenderar nolltolerans.

Men personligen har jag inga problem varken med att dricka filmjölk eller cider, lättöl eller vin (i rimliga mängder, som sagt ;o)
Svar på tråden Cider 2,25???