Cider 2,25???
Kan man dricka det, eller ska det vara helt alkoholfritt när man är gravid??
Kan man dricka det, eller ska det vara helt alkoholfritt när man är gravid??
Claustaler alkoholfria öl är jättegod, godare än många med alkohol i!! Finns att köpa på ICA!
Däremot dricker jag (de få gånger det händer) Herrljunga Cider 2,25% för den är klart godast!
Och ja, har man druckit mjölk/ätit fil kan man få utslag på alkoholmätare! Det vet väl alla? (som har körtkort! )
broken inside skrev 2007-12-29 19:31:39 följande:
broken inside skrev 2007-12-29 19:51:24 följande:
jag dricker inte cider. men dock har jag druckit 2.25%ig glögg i jul. visserligen kokas en del av den alkoholen bort. Men då dricker man så små mängder.
så ett glas cider är väll inga problem gissar jag på. Dock 10 burkar kanske inte är det bästa
Mrs Jane Doe skrev 2007-12-29 19:55:20 följande:
Jag dricker ingenting som har alkohol i även om det är typ 1 %. För mig är det fortfarande alkohol..Sen tror jag inte att den mängden är farlig i ett glas men hade ändå inte druckit det. Samvetet kan inte sen så vill man inte.
Skåla med nån drinkmix och mineralvatten på nyår=) Det ska jag=) Blir förövrigt skit gott. Lime drinkmix på flaska + mineralvatten.
1 del mix & 2 delar mineralvatten. Hur gott som helst=)
Mrs Jane Doe skrev 2007-12-29 19:55:20 följande:
Jag har också köpt alkoholfri mousserande till nyår men jag tog en cider 2,25 till maten idag och tänkte att det va alkoholfritt men undra ändå för 2,25 är ju som sagt alkohol... Och jag behöver absolut ingen alkohol, cider över huvetaget, för jag dricker annars inte men ändå
broken inside skrev 2007-12-29 19:58:51 följande: