• Anonym (fetiss..)

Bra tips på att gå ner i vikt snabbt?=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-30 00:22:37:
    Jo jag kanske borde skrivit något också haha.. Jag har gått upp i vikt rätt snabbt, säkert 10 kg..jag e inte tjock men mullig..vill gärna gå ner i vikt igen och jag känner mer motivation om det händer grejer i början..någon som har nåt bra tips?

• Svar på tråden Bra tips på att gå ner i vikt snabbt?=)
  • Anonym (been there)

Glöm inte dricka minst 2 liter VATTEN om dan...........

• Pinkstar

nopp ingen past.. fast i slutet på min GI tid så käkade jag fullkornspasta eller pasta gjord på durum vete.

Gustie skrev 2007-12-30 11:37:55 följande:
    Pinkstar:Ja, man kan ju inte gå på en pulverdiet och sen inte göra mer.Men man kan använda en pulverdiet för att få en liten kickstart, vilket kan öka motivationen och lusten att ändra på sina vanor efteråt.Men jag är faktiskt lite sugen på att testa GI, men måste kolla upp lite mer om det.Vi älskar ju pasta t ex, och det ska man väl inte äta enl GI?
  • Anonym (Mini)

Få vinterkräksjukan..haha..:) Jag gick ner nästan 5 kg på en vecka.
    Visserligen behövde jag inte gå ner..men har fortfarande inte lyckats gå upp alla kilona igen som jag tappade trost jul & julmat.
    :)

• Anonym (60 kg nu)
    Pinkstar skrev 2007-12-30 02:32:36 följande:
    GI helt klart, jag gick ner 15 kilo gymkort & kost det är det bästa eller ja iaf motion.Pulverdieter är S.K.I.T!!! Visst går man ner men man går oftast upp mera än vad man gick ner för kroppen ställer in sig på svält när man bara dricker pulverdrinkar. och när du sedan äter så tar kroppen åt sig allt den kan.
    Jag kan i alla fall säga att jag körde pulver och gick ner 25 kg på det, ca 2 kg per vecka, rörde på mig vettigt (promenader varje dag), och efter pulvret (900 kal/dag) så började jag äta mycket GI-mat. Jag har hållit min nya låga vikt - tjojoo!
  • Anonym (60 kg nu)

OCH jag måste säga: jag var inte tränad innan - är lite tränad nu (har börjat på dans nu också), och jag har hållit min nya vikt i över ett år =)

• Gustie

Anonym (60 kg nu):
    Vilket pulver använde du och gick du då enbart på pulver varje dag?
    Hur länge gjorde du det?

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Anonym (60 kg nu)
    Gustie skrev 2007-12-30 21:24:10 följande:
    Anonym (60 kg nu):Vilket pulver använde du och gick du då enbart på pulver varje dag?Hur länge gjorde du det?
    Jag körde modifast under *räknar* i 3 månader, nästan bara pulver med undantag kanske var 3-4:e dag då man var bortbjuden eller var tvungen att äta vanligt för att folk inte skulle veta att jag valt att banta med pulver (folk tycker ju så mycket och ska lägga sig i, för alla "vet" ju vad som är skit osv).

Hursomhelst är det inget som modifast själva rekommenderar, att man kör typ ren kur mer än 3 veckor, men jag körde på så länge jag kände att jag mådde bra, och jag var och kolla mina värden också på sjukan under tiden jag körde. När jag slutade med ren kur var det för att jag nått min vikt jag ville ha.

Jag tog små promenader nästan varje dag, ingen mer motion än så. Jättskönt att bli av med min vikt och idag mår jag toppen! =)
  • Gustie
    Anonym (60 kg nu) skrev 2007-12-31 11:05:11 följande:
    Jag körde modifast under *räknar* i 3 månader, nästan bara pulver med undantag kanske var 3-4:e dag då man var bortbjuden eller var tvungen att äta vanligt för att folk inte skulle veta att jag valt att banta med pulver (folk tycker ju så mycket och ska lägga sig i, för alla "vet" ju vad som är skit osv). Hursomhelst är det inget som modifast själva rekommenderar, att man kör typ ren kur mer än 3 veckor, men jag körde på så länge jag kände att jag mådde bra, och jag var och kolla mina värden också på sjukan under tiden jag körde. När jag slutade med ren kur var det för att jag nått min vikt jag ville ha. Jag tog små promenader nästan varje dag, ingen mer motion än så. Jättskönt att bli av med min vikt och idag mår jag toppen! =)
    Härligt!
    Jag ska kolla upp Modifast, är det hyfsat gott också, så man inte blir jättetrött på smaken?
  • Anonym (60 kg nu)
    Gustie skrev 2008-01-03 09:45:54 följande:
    Härligt! Jag ska kolla upp Modifast, är det hyfsat gott också, så man inte blir jättetrött på smaken?
    Nä, jag har inte tröttnat iaf
    Det finns ju en del smaker, men jag gillar bara 2 av dom, vanilj och choklad, och dom har jag inte tröttnat på ännu
  • Gustie
    Anonym (60 kg nu) skrev 2008-01-03 15:19:52 följande:
    Nä, jag har inte tröttnat iaf Det finns ju en del smaker, men jag gillar bara 2 av dom, vanilj och choklad, och dom har jag inte tröttnat på ännu

Jag har beställt gratisprover nu

Men vad kostar det sen, om man vill beställa? För t ex Nutrilett kan du ju köpa i vilken affär som helst, så om inte Modifast är billigare känns det kanske lite onödigt, om de inte är mycket godare förstås

Svar på tråden Bra tips på att gå ner i vikt snabbt?=)