• Slarva

Sluta snusa

Hittade ingen annan tråd i ämnet. Tänkte att om det är fler än jag som lovat sig själv att sluta snusa nu vid årsskiftet så kunde vi kanske hänga här och svära om våra problem tillsammans?!

Jag har redan fått ett hemskt humör! Ca 22 timmar sedan min senaste snus.

• Svar på tråden Sluta snusa
  • Heranell

Gav upp och köpte en dosa nikotinfritt (Choice Pepper). Var tvungen att ha nåt i munnen liksom. Igår knaprade jag sockerfria halstabletter hela dagen och gissa om magen var helt kass... det var inga goda aromer jag spred omkring mig när jag väl kom hem från jobbet och kunde släppa väder fritt!
    Choice smakar helt OK. Onico provade jag i våras, klarade inte av de, för stora och tjocka prillor, rann som attan.

• Slarva

Heranell: Onico finns i mini också!
    Jag tycker choice smakar för mkt kryddor...

Idag är det tungt på jobbet. Suger efter snus... Har slut Onico så jag klättrar lite på väggarna.

• Xecute

f*n jag klarade inte testet att gå ut och roa mig utan the real thing... så nu är det bara att börja om från början *slår mig själv i huvudet - hårt*

• Slarva

Xecute: Se till att ta tag i det direkt, tror att det blir lättare om du redan nu gör dig av med alla lättillgänliga farligheter!

• amonii

Gissa vad JAG GJORDE idag då??
    Var på affärn... och köpte en dosa!!!!!!!!
    "#¤%&/()=?=)(/&%¤#""#¤%&/()=)(/&%¤#""#¤%&/()(/&%¤#"#¤%&/(
    Jäkla skit. Blir att börja om på ny kula imorgon.. nu måste jag få NJUTA!! När det ändå är kört... förbannat!!
    jajja..

Konstigt egentligen.
    För jag har som inte haft nå sug, och ändå så köper man en?
    Men ACK så sköööönt det var...
    Man borde få köpa portionssnus i en-förpackningar.. haha
    Bara för känslans skull. NU sitter man ju här med en hel jävla dosa!! (ursäkta att jag svär så mycket)
    *suck* Men *aaaaah!!* =))

Vågar dock inte berätta det för sambon eller vännerna... den här får gå obemärkt förbi dom. Hoppas jag.

Hoppas det går bra för er andra!
    Och Xecute - en dag i taget!! Vi fixar det här!

• emby87

Får man hoppa in i tråden? Jag "håller på" o sluta snusa. Hittade en dosa idag i kylen, "oops"...

Hade sagt att min sista snus var när min dosa tog slut igår kväll. Men det gick som det gick o nu sitter jag är o riktigt gottar mig i den här absolut sista dosan...

• amonii
    emby87 skrev 2008-01-12 19:21:47 följande:
    Får man hoppa in i tråden? Jag "håller på" o sluta snusa. Hittade en dosa idag i kylen, "oops"...Hade sagt att min sista snus var när min dosa tog slut igår kväll. Men det gick som det gick o nu sitter jag är o riktigt gottar mig i den här absolut sista dosan...
    Klart du får hoppa in! =))
    Kör du på som vanligt på sista, eller trappar du ner något?
    Lycka till!! =))
  • Xecute

jag går alltid på samma sak - och vet ju om det också *skäms*
    nämligen att när det inte är jobbigt längre alls att inte snusa, ja då tycker jag att det börjar bli tråkigt, ingen utmaning, projektet är liksom slut, nåt i den stilen. "jaha vad ska jag göra nu då", liksom.

Men men, på´t igen som sagt. irriterande. som om att det är ROLIGT med abstinens! fattar inte hur jag kan göra så här jämt. måste ha blivit en dålig vana. *suck*

• emby87
    amonii skrev 2008-01-13 11:40:53 följande:
    Klart du får hoppa in! =))Kör du på som vanligt på sista, eller trappar du ner något?Lycka till!! =))
    Alltså jag tänker inte trappa ner utan sluta tvärt bara. Tror det är det bästa sättet! I alla fall för mig!
    Jag håller i mina sista dosa än.. Hoppas den räcker lääänge
  • Danska

Jag rökte på julfesten. Fast det gills ju nästan inte när man slutar röka på nyårsafton och så har vi jobbjulfest i januari.

Skit känns bara misslyckat men nu så kör jag bara igen.

• aprilsol

Här försöker jag sluta röka efter 27 års bolmande. Senaste åren har jag rökt upp mot 2 paket om dagen. Har idag precis hållt upp i 14 dagar. Första dagarna använde jag snus när de värsta suget satte in, men har nu övergått till nikotin sugtablett 4 mg och det fungerar perfekt för mig. Det rekommenderar jag till er andra som kämpar på. Står att man kan ta upp till 15 tabletter om dagen, men för mig har det räckt med endast ca 5 st.

LYCKA TILL ALLA..........

• Heranell

Kan meddela att jag INTE fallit tillbaka än, fast nog har jag varit frestad. Kör med Choice fortfarande, har nu köpt miniprillor med saltlakritssmak. Goda de med. Men nu måste man ju sluta med "fusksnuset" nån gång också...

Ni som fortfarande hänger i, har ni gått upp vikt något? Jag har nog lagt på mig nåt kilo sen i tisdags, men jag småäter mest hela tiden.

• Slarva

Jag har slut på mina fusksnusar idag och det här är nog värsta dagen hittils kan jag lova. Är hur sugen som helst på något. *suck*

Heranell: Jag började ju med GI-metoden samtidigt som jag slutade snusa så jag har nog faktiskt tappat iaf 1 kg hoppas jag! Så det var nog ändå ganska lyckat att "börja banta" i samma veva som sluta snusa.

Har ju iofs bara gått 2 veckor än men...

• Heranell

Slarva: Låter ju kanon att börja med GI samtidigt! Då får du ju annat att tänka på också liksom...

Är jättesugen på nikotin i nuläget... fantiserar till och med om cigg (som var min last före snuset)... tänker på den gamla goda tiden när man fick röka på krogen, haha! Va kul jag hade då!

Försöker tänka på att om ett par veckor eller så har recptorerna i hjärnan krympt eller minskat i antal... lärde mig det på en sluta röka kurs för några år sen.... sen borde det bli lättare.

Läste om en kille som bloggar om sitt snusstopp. Nån hade kommenterat att det är dag 3, vecka 3, månad 3 etc som är värst.

• Frezalo

Slutade snusa och röka för 5 år sen när jag fick reda på att jag var gravid. Har varit snus- och rökfri sen dess och saknar inte cigaretterna nånting. Blir mest äcklad av lukten. Men blir fortfarande fruktansvärt sugen på snus ibland. Har "fuskat" lite med onico. Snusade General portion innan och de är lite lika. Lycka till alla duktiga!

• Heranell

Snusfri i 3 veckor och en dag! Kom på i förrgår att jag inte hade tänkt på snus på flera dagar... Är inte ett sugg sugen. Hur f-n gick det till, jag som varit stornikotinist i mååånga år.

• Slarva

Hmpf. Det hamnade en snusdosa i min ägo i lördags och sen kunde jag inte kasta bort den när jag nyktrat till så idag när den är slut så är jag tillbaka på ruta ett. Grymt snussugen HELA tiden!

• Nika75

Nu har jag nu varit snus- och rökfri (feströkte förut) i en månad, nikotinfri i ca två veckor. Halleluja! Just nu unnar jag mig en tandblekning. Gjorde det sist när jag slutade (ett år sedan, började dock strax igen och jag får skylla min dåliga karaktär på en personlig kris).

Det är ett tips: Lägg undan pengarna ni sparar på att sluta med nikotinet och investera dem direkt i något som gör att ni känner er extra fina och fräscha, framförallt i munnen. För mig funkar det. Tanken att stoppa in någonting brunt under läppen ter sig inte lika lockande nu när jag har ett fint leende!

• Danska

fortfarande rökfri. Ville bara skryta lite.

Svar på tråden Sluta snusa