• Slarva

Sluta snusa

Hittade ingen annan tråd i ämnet. Tänkte att om det är fler än jag som lovat sig själv att sluta snusa nu vid årsskiftet så kunde vi kanske hänga här och svära om våra problem tillsammans?!

Jag har redan fått ett hemskt humör! Ca 22 timmar sedan min senaste snus.

• Svar på tråden Sluta snusa
  • Heranell

Tog min (förhoppningsvis) sista prilla igår efter middagen. Hade ju tänkt sluta när mitt snus inköpt förra året tog slut, men köpte en dosa till, var inte redo riktigt. Då kostade en dosa Mini Catch 30 kronor på Hemköp. Bruka(de) snusa 2-3 dosor per vecka, så det är ju inga stora pengar det handlar om egentligen. Men nu är det nog, jag har fått jättesveda i tandköttet av snus, så det är njutbart längre. Det bränner som eld. Har nån annan problem med det?
    Så nu har lag laddat upp med lite halstabletter och tuggummi. Ska inte börja med nikotinfritt snus, för jag anar att jag är mer beroende av vanan än nikotinet....

• tingeling79
    Heranell skrev 2008-01-09 08:44:18 följande:
    Tog min (förhoppningsvis) sista prilla igår efter middagen. Hade ju tänkt sluta när mitt snus inköpt förra året tog slut, men köpte en dosa till, var inte redo riktigt. Då kostade en dosa Mini Catch 30 kronor på Hemköp. Bruka(de) snusa 2-3 dosor per vecka, så det är ju inga stora pengar det handlar om egentligen. Men nu är det nog, jag har fått jättesveda i tandköttet av snus, så det är njutbart längre. Det bränner som eld. Har nån annan problem med det?Så nu har lag laddat upp med lite halstabletter och tuggummi. Ska inte börja med nikotinfritt snus, för jag anar att jag är mer beroende av vanan än nikotinet....
    En till här som slutat för fyra dagar sen, och håller med dig! Det är vanan som är största boven! Har köpt träningskort nu med så nu jädrar!!
    Min älskling har friat!!!!!!!!!!!!!
  • Xecute

vill nog inte veta hur mitt tandkött ser ut. snusade två dosor portionssnus OM DAGEN, sved det i överkäken stoppade jag dem i underkäken (hmm inte bland folk men hemma iaf...), sjukt eller hur.

strongt av er att inte köra med "nappersättning". jag använder ff Onico men hellre det än trilla dit på giftet igen. Min man kom på hemligheten igår så nu går det absolut inte att ta ett återfall.. (han hittade godiset i min väska, blev tvungen att förklara mig *S*)

vanor är f ö lätta att bryta, eller hur. tänk vad snabbt det går att vänja sig vid var alla funktioner sitter i en ny bil t ex. *tänker positivt*

• tingeling79

Har nyss käkat och ååååååååhhhhhh vilket snus-sug jag fick!!! Längtar så efter en smarrig god moccamint att pilla in under läppen suck... livet är hårt, men tänker med detsamma att åh..va löjlig jag är.. finns dom som ex inte har mat eller någonstans att bo och här sitter jag och gnäller över lite snus. Nej nu måste jag rycka upp mig, fast det är lite skönt å få gnälla lite ibland.. hihi

• Xecute

gnälla bör man annars... blir det så tråkigt :D

• Tigermom

Ja, livet är trist utan snus. Måste låta bli. Måste vara duktig. Jag vill bli med barn! Men det är ju så kul att snusa. Lycka!!! När det är tråkigt på jobbet, då tar man en snus!

• tingeling79
    Xecute skrev 2008-01-09 13:00:41 följande:
    gnälla bör man annars... blir det så tråkigt :D
    hihi jo är ju så litegrann..
    Tigermom skrev 2008-01-09 13:07:44 följande:
    Ja, livet är trist utan snus. Måste låta bli. Måste vara duktig. Jag vill bli med barn! Men det är ju så kul att snusa. Lycka!!! När det är tråkigt på jobbet, då tar man en snus!
    mmm eller efter maten.. jum jum
  • Slarva

Å efter kaffet.... Mmmm....

Saknar att ha snusdosan brevid mig framför datorn också.
    *suck*

Fast man har då inte trillat dit igen iaf, det får man vara glad för.

• Xecute

ska ut och äta med min man och shit god damn it vad sugen jag blev helt plötsligt - associationen förmodligen....... sen får jag ju inte nåt annat "roligt" heller som en öl eller så eftersom jag är gravid... blä............... hatar såna här bakhåll från snuset! :D

• Danska

dag 10 och dags för en prövning utan dess like. Vi har julfest med jobbet i kväll, barhäng, lång middag och dans. men som tur är så har det införts rökförbud i Danmark med. Blir jag minsta tippsy tror jag att jag har ett problem. Min bästa jobbkompis röker inte så jag hänger bara med henne. Annars röker nästan alla mina kollegor.

Svar på tråden Sluta snusa