Stoffe20 skrev 2008-01-19 12:31:15 följande:
Låter härligt, men tror faktiskt du är unik som har de känslor som du faktiskt har...tror det är få som hittar den RÄTTA.Hehe, jag har faktiskt aldrig haft tankar på familjeliv...jag har alltid tänkt att "barn är inget för mig" och att jag är supernöjd om jag aldrig får barn.Det är först nu som jag börjat tänka på detta eftersom tjejen jag varit tillsammans med väntar barn som är mitt!!!Men jag vet inte om jag kommer älska barnet...alla gör väl inte det.
Min man och jag träffades när vi var 27 resp 28 år gamla och min man hade exakt samma tankar som du har, dvs att han inte alls hade någon längtan efter familj/barn. Han har bott i USA i omgångar och var helt inställd på att återvända dit för gott och "leva livet" i Miami.
Men så träffade han mig och vi blev som jag redan sagt otroligt förälskade, men några barn ville han inte ha....Men så efter drygt 9 år tillsammans så gifte vi oss och vips så insåg han att han nog ville ha barn trots allt, han var då 36 år gammal!
Jag kan lova dig att han är en maximalt stolt pappa till vår lilla tösabit på 2½ år och han säger ofta att han inte kan förstå att han hade tankar på att självmant avstå från den ynnest det innebär att ha barn!!
Nu är det ju så att du ska bli pappa oavsett om du vill eller ej och det i sig kan ju naturligtvis kännas jobbigt (att det inte är ett gemensamt beslut). Men om du har ett öppet sinne och är villig att vara en del av ditt barns liv - så garanterar jag dig en kärlek större än något annat du upplevt i ditt liv!
För "normalt" funtade föräldrar som väljer att vara en del av sitt barns liv, jodå de älskar sina barn, det lovar jag.....
Om man däremot väljer att stå utanför barnets liv (ledsna tanke), ja då kanske man inte bygger upp den kärleken och då missar man något, men det är min åsikt!
Och du....vi är extremt lyckliga och ödmjuka inför vår kärlek för varann, vi inser att det är få unnat att känna som vi....