• emmizenma

Pappan kvar på BB?

Jag är inte rädd för själva förlossningen. Smärta, nålar, blod, spricka, sugklocka o.s.v känner jag mig inte ett dugg rädd för.
    Utan min största rädsla handlar om att bli "övergiven", alltså att min sambo inte får vara kvar med oss på BB.
    Det kanske låter banalt men jag har ångest över detta och vill verkligen inte bli lämnad kvar ensam, jag vill att han ska sova med mig och bebisen annars vill jag åka hem.
    Läste dessutom i vår lokaltidning att de kanske skulle ta bort familjeavdelningen.
    Kan man på något sätt skriva detta i journalen?
    Fler som kanske har samma rädsla?

• Svar på tråden Pappan kvar på BB?
  • raya piraya

Jag förstår dig helt och hållet! Hade en inte allt för rolig första förlossning och utan hans stöd vet jag inte vad jag hade gjort! Jag hoppas att du får ha han vid din sida. Det e klart att man vill ha den man älskar och som du skriver har bildat ett liv med vid sin sida!! Jag håller tummarna för dig

• frulan

Känner precis som du TS!
    Min BM skrev in det i min digitala journal som förlossningen har tillgång till.
    Om min förlossning går utan problem så får han stanna. Det är om det blir komplikationer som han inte får plats (annan avdelning), fast jag tyckte hon sa att han i alla fall får stanna första natten då.

Lycka till!

Jag har BF om 18 dagar, pirrigt! Ska föda på Huddinge och blev så glad när jag såg "Barnmorskorna", de verkar hur bra som helst!

• LaChica80
    Svar på #73
    Enligt förlossningskursen som dom har just på Huddinge så får pappan stanna kvar i vilket fall som helst! Så oroa dig inte!
    Håller med dig om programet, man blev lugnare efter det!
    Lycka till!
  • frulan

Fast när vi var där på föreläsningen så sa de att det hände ibland att pappan inte fick plats
    Jaja, det ska nog gå bra
    Lycka till du med

LaChica80 skrev 2008-04-02 18:23:51 följande:
    Svar på #73Enligt förlossningskursen som dom har just på Huddinge så får pappan stanna kvar i vilket fall som helst! Så oroa dig inte!Håller med dig om programet, man blev lugnare efter det!Lycka till!
  • LaChica80
    frulan skrev 2008-04-02 22:01:06 följande:
    Fast när vi var där på föreläsningen så sa de att det hände ibland att pappan inte fick plats Jaja, det ska nog gå bra Lycka till du med
    Jaha! Och med tanke på babyboomen som e nu så gör det ju inte saken lättare! Men som sagt hoppas att det finns plats när vi föder! Det är inte så långt kvar för dig?! Roligt! Själv har jag BF 21 maj, har hört att den månaden blir värst!
  • SofiaEmmy

.... *hjälp*.... jag har inte ens tänkt på att maken kanske inte får vara kvar.... jag har hela tiden trott att det är självklart att båda får plats..... lilla blåögda jag får helt enkelt ta reda på detta.....

• R Arvidsson

Ja det är nog många bebisar som vill ut i maj:) Har själv BF 9e maj.. På vårt sjukhus så de att pappan/partnern fick stanna kvar för 200:- natten och fick då kvällsfika och frukost.. Hoppas bara att han får plats.. första natten hade varit mysigt iaf..

• Mylie

Hur länge brukar man stanna kvar? Vi bor bara 200m från bb och jag vill nog hem så fort som möjligt. Kan man säga tack och hej och gå på en gång? Om allt gått bra vill säga.

180kr natten kostar det tydligen för pappan i malmö på patienthotellet.
    Det känns okej ändå men det är ju inte säkert att han får plats. Då vill jag hem. Jag vill inte sova utan honom och framförallt kommer inte han vilja sova utan oss.

• apaqnirk

Jag åkte hem efter 2 dagar, hade haft komplikationsfri förlossning o så.
    Men tydligen så hade alla människor som födde på sös knipit över nyår så det fanns ingen plats för min man där då.

Jag var jätteledsen över det. Och jag hade lite svårt att hantera bebisen då mitt karpaltunnelsyndrom (domnade händer) satt kvar efter förlossningen.

Den här gången (är gravid igen) så är jag ju mer förberedd på att jag kommer att lämnas själv då vi har en 1,5 åring hemma.

• R Arvidsson

Mylie:
    Det tas ju en del prover/tester på bebisen.. Åker du hem tidigt får du komma tillbaka eftersom att vissa tester görs efter ett visst antal timmar/dagar.. Sa de på vårt sjukhus..
    Men om du får åka hem har du ju inte så långt till bb om det bara är 200m

• TantaLoran

hos oss får man vara kvar på bb 6 timmar efter och sedan ta in på patienthotellet, där det finns plats. som är trevligt och privat men med tillgång till läkare mm. men jag bor så nära sjukhuset så jag lär inte stanna kvar om vi mår bra.
    dina tankar o känslor är normala, skulle tycka att det var rätt snopet om min karl inte kunde/fick finnas o stötta mig efteråt.
    det är diskriminering tycker jag!

Svar på tråden Pappan kvar på BB?