Inlägg från: mooogn |Visa alla inlägg
  • mooogn

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Barnen bestämmer fredagsmenyn när de är här så ikväll blir det hemmagjord pizza med vitkålssallad. Efter det: Popcorn och Star Wars

• mooogn

Ikväll blir det ugnsbakad potatis med röror. Billig, enkel och god middag *S*

• mooogn

En kålpudding står i ugnen och serveras strax med lingon och kokt potatis. Till filmen, lite senare, äter vi hemgjord vaniljglass och fruktsallad

• mooogn

Ikväll blir det kålpuddingen som blev kvar från söndagsmiddagen. Till det kokt potatis, grönsaker och lingonsylt.

• mooogn

Minetronsesoppa från frysen (jag är i skolan ikväll....). Har dock tänkt att baka hjärtformade frallor att äta till

• mooogn

Ikväll blir det antagligen kokta färska rödbetor med chèvre och honung till förrätt. Sedan spenatpasta med pesto, mosarella, färska champinjoner och tomater till "huvudrätt". Det ekar tomt i kassa så man får ta det man har hemma... Ledsen

• mooogn
    mejram skrev 2008-02-15 17:44:39 följande:
    Har du sånt hemma när det ekar? Då skulle jag vara överlycklig. Här blir det lasagne med en massa rivna rotfrukter i såsen. Sallad med fetaost till det.
    Just den här gången har jag det. Skulle gärna haft lite kött till.
  • mooogn
    Lunch: Blomkålsgratäng från igår, ost- och tomatbiffar (från Hälsans kök, tror jag)

Middag: Paj med köttfärs och potatismos (liknande Cottage Pie)
  • mooogn
    Ziitoo skrev 2008-02-17 10:35:15 följande:
    Recept på pajen där? :)
    Hmm... Jag tänkte improvisera! Gratängmos (potatismos med äggula i samt lite riven ost) som ett täcke ovanpå en inte allt för rinnig köttfärssås (antagligen har jag rivna morötter i såsen). Gratineras tills moset fått färg.

Googla på "herdepaj", "shepherd's pie" eller "cottage pie" så dyker det upp massvis med recept! Men jag tycker det är roligare att improvisera *S*
Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16